کد مطلب: ۴۵۲۷۳۸

نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

خرید خانه را به روزهای آینده موکول نکنید

خرید خانه را به روزهای آینده موکول نکنید

نایب رئیس اتحادیه املاک تهران می‌گوید: توصیه ما به همه خریداران این است که برای خرید مسکن تعلل نکنند و معاملات خود را به روزهای آینده موکول نکنند.

نایب رئیس اتحادیه املاک تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت مسکن در نیمه نخست سال مجدد گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: بازار مسکن در رکود تورمی قرار گرفته است. یعنی قیمت‌ مسکن رو به افزایش است و رشد قیمت‌ مسکن روز به روز در شهرهای بزرگ به نرخ تورم نزدیک می‌شود. طبق آمار وزارت راه و شهرسازی میانگین قیمت مسکن در تهران طی اردیبهشت ماه هم حدود دو میلیون تومان افزایش یافته است.

حسام عقبایی با اشاره به میزان معاملات بعد از ماه مبارک رمضان اظهار کرد: میزان تقاضای مردم بعد از ماه مبارک رمضان چه در حوزه خرید و فروش و چه در حوزه رهن و اجاره افزایش یافته است. با توجه به افزایش میزان تقاضا قیمت مسکن هم روند صعودی به خود خواهد گرفت. البته نمی‌گوییم نوسان شدید قیمت خواهد داشت بلکه معتقدیم قیمت مسکن به صورت محدود افزایشی دارد.

او در توصیه‌ای به مردم گفت: توصیه ما به همه خریداران این است که برای خرید مسکن تعلل نکنند و معاملات خود را به روزهای آینده موکول نکنند. اگر خریدار مصرف‌کننده هستند هر چه سریع‌تر در بازار مسکن ورود کنند. خوشبختانه در این ایام مراجعه مردم به مشاوران املاک بیشتر شده و با توجه به کمبود فایل‌ها روند معاملات نیز افزایش یافته است.

عقبائی افزود: میزان نرخ تورم را باید مرکز آمار اعلام کند. طبق آمار میزان تورم در فروردین ماه حوالی ۳۰ درصد اعلام شده است. احتمالا قیمت مسکن در شهرهای بزرگ به همین میزان و قیمت مسکن در شهرهای کوچک کمتر از نرخ تورم افزایش خواهد یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خلایق هر چه لایق

  • ناشناس

    حتما خونه هاش مونده میترسه مالیات بده میگه بیاین زود بخرین نه به خرید مسکن

  • ناشناس

    مطمئن باشید با کد ملی هم کاری از پیش نمیره این آقایون اینقدر تا حالا خوردن و بردن و ذخیره کردن که با این کار دلالی های جدید برای خودشون راه میاندازن و مردم رو بدبختتر میکنن. خانه از پای بست ویران است.

  • ناشناس

    مالیات بر خانه های خالی به ضرر خودشان است.اینها کاری که به سود مردم است هیچوقت انجام نمیدهند. و اگر هم انجام دهند قوانینی برای دور زدن مردم به نفع خودشون وضع میکنند.

  • محمد

    معلومه که بازار ملک از رونق افتاده . دلیلش هم بالا رفتن بیش از حد قیمتهاست . وقتی میگه مردم نباید تعلل کنند یعنی مردم از خرید دست کشیدند و اینها نگران منافع خودشون شدند . مردم نمی توانند خانه بخرند حالا شما اصلا بگو متری 50 میلیون دیگه میخاد بره روی قیمت . قیمت ملک هم شده مثل تعداد سکه های مسخره مهریه .

  • ناشناس

    وقتی مناسب بود میگفتی نخرید ارزون میشه!!حالا که گرون. گرون شد میگی بخرید؟؟!

  • بی خانمان

    چنین مصاحبه ها یی با این جور آدم ها که خودشون ذینفع گرانی مسکن هستند اشتباه بزرگی است. این ها خودشون دائم دارند به گرانتر شدن دامن می زنند. قوه قضائیه کجاست که اموال این آقا و مصاحبه هایش را بررسی کند و ایشون را مجازات کند؟؟؟؟

  • حسین خان

    این اقا از رکود مسکن ضرر کردن که این مصاحبه رو کردن
    از جایی که میگه بعد ماه رمضون خوشبختانه تقاضا زیاد شده و”تعداد فایل های مسکن کم هست” روند معاملات افزایش یافته.اخه برادر من کمبود فایل برا خرید خوشبختانه داره؟؟؟؟

  • نا شناس

    در برنامه تلویزونی کارشناس اقتصادی فرمودند که در سال 98 بیش از 300 معامله مسکن توسط یک نفر انجام گرفته . یعنی دلالی و سفته بازی هدفمند توسط یک نفر با هدف گرانتر کردن مسکن. ما که نمی دونیم اون فرد حریص کیه؟ ولی قوه محترم قضاییه که قدرت دارد اون فرد را به عنوان مفسد اقتصادی و به عنوان سلطان مسکن پای میز محاکمه بکشاند.

  • ناشناس

    این چه وضعه همین حرفهای شما باعث گرانی میشود شما بیاید داخل تلوزیون وشبکه خبر بگویید ما اینقدر خانه میسازیم ودرصدد هستیم به کسانی که خونه ندارن وام بدهیم تا صاحب خونه شوند اگه چندبار داخل اخبار اعلام کنید خونه میاد پایین امتحانش مجانیه