کد مطلب: ۴۴۰۴۲۳

یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

قیمت مسکن در سال ۹۹ چه خواهد شد؟

قیمت مسکن در سال ۹۹ چه خواهد شد؟

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: به دلیل افزایش شاخص‌های اقتصادی از جمله افزایش قیمت دلار، طلا، مصالح ساختمانی و گران شدن نرخ دستمزد قاعدتا در بازار قیمت مسکن با نوسان کوچکی مواجه خواهیم شد.

یک کارشناس بازار مسکن در پاسخ به این پرسش که قیمت مسکن بعد از تعطیلات نوروز گران خواهد شد یا خیر؟ به تجارت‌نیوز گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از خریداران نتوانستند قبل از نوروز خانه مورد نظر خود را خریداری کنند. بنابراین پس از تعطیلات نوروز شاهد موجی از تقاضا در بازار مسکن هستیم.

منصور غیبی افزود: افزایش موج تقاضا در بازار مسکن مسکن پس از تعطیلات نوروز به معنای افزایش قیمت مسکن نیست؛ معتقدیم کسانی که قبل از نوروز نتوانستند خانه‌های خود را به متراژهای بالاتری تبدیل کنند در اواسط فرودین و اردیبهشت در بازار ورود می‌کنند و خانه مورد نظر خود را در بازار خریداری می‌کنند.

او اظهار کرد: در بهمن ماه سال گذشته متوسط قیمت مسکن به ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می‌رسید. به دلیل افزایش شاخص‌های اقتصادی از جمله افزایش قیمت دلار، طلا، مصالح ساختمانی و گران شدن نرخ دستمزد قاعدتا در بازار قیمت مسکن با نوسان کوچکی مواجه خواهیم شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شهروند

    درود بر شرفت علی جان حرف بحق زدی

  • شهروند

    افزایش هر ماهه قیمت مسکن انصاف نیست چرا ی عده باید هنوز مستاجر باشند خدا رو خوش نمیاد

    • رحیم

      مطمینا سایت دیوار برای همیشه باید مسدود بشه خیلی داره کلاهبرداری می کنند

    • ناشناس

      ماهم الکی قیمت بزنیم دیوار

  • مهیار

    سلام
    بنده خودم مالک هستم. امسال به دلایلی می خوام خونه خودم رو اجاره بدم و جای دیگه اجاره کنم. متاسفانه هیچ جوره نمیشه با این تورم و آشفتگی که تو بازار مسکن هست کف قیمت رو دربیارم تا بدون این که ضرر کنم قیمت خونه رو جوری بذارم که مستاجر هم کمرش خم نشه. اما نه املاکی ها مشاوره درست میدن و نه سایت هایی مثل دیوار قیمت دارند. پرس و جو هم که میکنی می بینی همه مالک ها سقف قیمت رو در نظر گرفتن که ضرر نکنند. لذا اون هایی هم که می خوان قیمت متعادل تر بدن در این شرایط ترجیح میدن که ریسک نکنند و روی موج بازار سوار بشن. ثبیت این وضعیت به نفع هیچ کس نیست چون در نهایت باعث افزایش سایر اقلام مصرفی و ایجاد یک تورم فراگیر میشه. به جای این کارها و این چرندیات، دولت باید بر بازار مسکن و کالا نظارت کنه و قیمت ها رو خودش تعیین کنه. اما از اونجایی که قیمت طلا، دلار، فولاد، سیمان، مواد اولیه بسیاری از خطوط تولید و غیره به صورت جهانی و بر مبنای دلار تنظیم میشه و ارزش پول ملی هم سقوط کرده، دولت ترجیح میده در بازار مسکن دخالت نکنه و باعث ایجاد نارضایتی مالک ها و سقوط ارزش مالک نشه که این خودش عذر بدتر از گناهه!!! برای مثال اگه من بتونم خونه رو ارزون اجاره کنم در نتیجه ارزون هم اجاره میدم. اگه مواد اولیه ای که در داخل تولید میشه با قیمت پایین تر عرضه بشه، بهای تمام شده خیلی از کالاها مثل مسکن متعادل تر میشه. منتها دولت تمایلی نداره در این شرایط اقتصادی از درآمدهای خودش کم کنه. پس چطور میشه انتظار داشت که مالک ها به صورت خود جوش اقدام به کاهش قیمت ها کنند؟؟؟

    • علی

      به نظر من سایت دیوار شورش رو درآورده چرا قیمت مسکن رو توافقی نمی کنند تا خریدار و فروشنده خودشون کنار بیان هر کسی از خونه ای خوشش اومد بیاد با فروشنده کنار بیاد و چرا قیمت خونه رو کارشناسی نمی دهند هر کس ع قیمت سرسام آوری داده

    • ناشناس

      کاش ماهم الکی دردیوار متری رانصف قیمت بزنیم دلالان ودیوارهرچی خوششون میادمینویسن ماهم بندیسیم ومن هم نوشتم

  • مهدی

    بخدا هیچ نظارتی وجود نداره هرکی برای خودشه بخدا این ظلمه

  • ناشناس

    سلام . لطفا جلو این خرید و فروش به قیمت بالا و احتکار دلالان را بگیرید ، و با وضع مالیات بر خانه های خالی تمام متراژها دست دلالان را کم کنید چطور همه مشاغل با درآمد کم و زیاد مالیات میدهند اینها هم با این درآمد سرسام آور مالیات بدهند

  • ابراهیمی

    چرا این دولت فکری به حالا این مستاجرنشینان وکارگران ساختمانی بیچاره نمیکنن….هرکس هرطور که دوست داره قیمت مسکن میده مگه این مملکت قانون نداره ….بازم این وسط کمر قشر ضعیف خم میشه وگرنه بقیه عین خیالشونم نیست

  • هموطن

    خوب بود

  • هموطن

    امان از دست این سایت دیوار

  • هموطن

    امان از دلالی و آدمهای سودجو چه اوضاع و احوالی تو بازار مسکن درست کردند، اینا که اینقدر به مال دنیا حریص و وابسته هستند چه جور میخوان جون بدن!! ؟؟؟

  • ناشناس

    حتماحتما بین درآمد طبقه متوسط جامعه
    ورهن واجاره وخرید وفروش بایدتناسب وجود داشته باشد شرایط کنونی بسیار
    میطلبد که وزیر ومعاونین راه وساختمان و
    شهر سازی ونمایندگان مجلس ودیگر
    مسئولین باجسارت دربرابر دست اندر کاران
    وانجمنهای انبوه سازی بایستند تاشاید
    جریان مسکن درمسیرتعادل قرار بگیرد