کد مطلب: ۱۸۳۵۳۷

با حضور عضو هیئت مدیره سازمان بنادر؛

خط کشتیرانی بندر خرمشهر &#۸۲۱۱; صحار عمان راه‌اندازی شد

خط کشتیرانی بندر خرمشهر – صحار عمان راه‌اندازی شد

با حضور عضو هیئت مدیره و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، استاندار خوزستان، سفیر عمان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان خرمشهر، خط کشتیرانی بندر خرمشهر – صحار عمان راه‌اندازی شد.

این خط دریایی توسط یک شرکت خصوصی ایرانی و با پیگیری اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، اتاق بازرگانی اهواز و و همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط راه‌اندازی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این کشتی با تناژ بالای 3 هزار تن، قابلیت حمل کانتینر یخچالی به ظرفیت 262TEU را دارد و هر دو هفته یک بار تردد می‌کند.

با راه‌اندازی این خط دریایی، صادرات از بندر خرمشهر به کشور عمان آغاز شد.

با راه‌اندازی این خط کشتیرانی تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان محصولات صادراتی می‌توانند محموله‌های تجاری را از طریق بندر خرمشهر به بندر صحار صادر و بالعکس کالاهای سفارشی را در خرمشهر تخلیه کنند.

اولین خط کشتیرانی حمل و نقل کالا از فروردین 94 از مبدا بندرعباس به بندر صحار عمان به صورت منظم راه‌اندازی شده است و خط خرمشهر به صحار دومین خط منظم بین بنادر دو کشور ایران و عمان محسوب می‌شود.

فاصله از بندر خرمشهر تا بندر صحار عمان بیش از 700 مایل دریایی است.

در حاشیه آیین افتتاح این خط، هادی حق شناس، عضو هیئت عامل و معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: با افتتاح این خط کشتیرانی، زمینه صادرات محصولات کشاورزی، پتروشیمی، پروتئینی و مصالح ساختمانی به کشور عمان فراهم شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.