کد مطلب: ۴۶۱۹۱۰

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی پاسخ داد:

خودرو ارزان می‌شود؟

خودرو ارزان می‌شود؟

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی می‌گوید: دلیلی برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد. قیمت خودرو در کارخانه پایین است و همین موضوع باعث نوسان قیمت خودرو در بازار شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخیرا آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن قطعه‌سازان در گفتگو با خبرگزاری مهر گفته است:« بیش از ۹۰ هزار خودرو به علت کمبود قطعه در کف پارکینگ خودروسازان رسوب شده است.» این گفته‌ در حالی مطرح می‌شود که برخی از کاربران توییتر در واکنش به دپوی خودروهای ناقص در انبار خودروسازان نوشته‌اند: « قابل توجه مسئولانی که یک ماه پیش با توزیع رانت در پیش‌فروش خودرو باعث شدند مردم برای حضور در قرعه‌کشی خودروسازان صف میلیونی تشکیل بدهند و مجددا به آنها اعتماد کنند.»

در همین زمینه رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی در پاسخ به این پرسش که چرا تعداد خودروهای ناقص در پارکینگ خودروسازان رو به افزایش است؟ به تجارت‎نیوز گفت: بخش عمده این خودروهای ناقص منتظر قطعات هستند که بخش زیادی از قطعات خودروهای ناقص در داخل گمرکات است اما به دلیل عدم تخصیص ارز هنوز از گمرک ترخیص نشده‌اند. همچنین فعلا آماری هم از تعداد قطعات دپو شده در انبار گمرکات در دسترس نیست.

محمدرضا نجفی‌منش اضافه کرد: متاسفانه به افزایش تعداد خودروهای ناقص دامن می‌زنیم. بانک مرکزی با عدم تخصیص ارز اجازه ترخیص کالاها را نمی‌دهد و همین موضوع باعث شده که مردم هم برای دریافت خودرو معطل بمانند.

او احتمال کاهش قیمت خودرو در آینده را رد کرد و گفت: دلیلی برای کاهش قیمت خودرو وجود ندارد. قیمت خودرو در کارخانه پایین است و همین موضوع باعث نوسان قیمت خودرو در بازار شده است. چنانچه قیمت خودرو در کارخانه منطقی باشد، قیمت خودرو در بازار می‌شکند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قیمت کارخونه وقتی بالا بره قطعا دربازار بالا میره جک میگیدا .جلوی واردات رو بستید که جیب مردم رو خالی کنید.

    • ناشناس

      دمت گرم حرف حق و زدی حلالت باشه?

  • ناشناس

    مردم بیچاره دلشون رو به چی خوش کردن .بی تعهدی به مسکن و معیشت مردم عادی شده .ماشینشون پیشکش

  • ناشناس

    نظری ندارم فقط متاسفم

  • ایرانی

    تمام بدبختی مردم در گرانی خودرو زیر سر این مردکه است وقتی پراید ۶میلیون بود میگفت باید بشه ۲۰ میلیون و بعدا که شد ۲۰ میلیون گفت باید بشه ۴۰میلیون تا بصرفه و الانم میگه باید بشه صدمیلیون تا همه چیز درست بشه ۱۰۰میلیون که بشه میگه دویست میلیون بشه تا برای خودروساز بصرفه نمی دانم کی میره تا ملت از دست او راحت شوند

  • علی

    اقای محترم شما قیمت بازار را به کارخانه برسانید نه اینکه قیمت کارخانه را به بازار. شما حتی عرضه ثابت نگه داشتن قیمت را هم ندارید. اذر ماه پارسال دنا پلاس 120 بوده الان شده 236 تومن . شما هم لطفا نظر بیجا ندهید .

  • ایرانی

    معلومه وقتی کارشناسانمان ومسئولمان اینها باشن بهتر از این
    نمیشه

  • ناشناس

    دلیل گرانی خودرو فقط کمبود خودرو در بازار است اگه واردات خودرو آزاد بشه اون موقع قیمت محصولات داخلی مشخص میشه البته اگه ارز برا واردات داشته باشیم

  • ناشناس

    همش حرفه همش.مردم بیچاره ۱۰۰ ملیون پول جمع میکنند یه پژو بخرن یه هو تا میبینن شده ۲۵۰ تا برن اونو جمع کنند میشه پانصد هیچ فایده ای نداره..فقط باید واردات خودروهای دست دوم خارجی ازاد بشه تا کسی مجبور نباشه به دنای ۴۰ ملیونی سال ۹۶ الان ۳۷۰ تومن پول بده

  • ناشناس

    بی …. قیمت خودرو کمه تو کارخانه مگه چقدر گذاشتین رو حقوقا جمع کنید بابا پارس ۳۰ تومنی شده ۱۳۰ تومن داخل کارخانه بازم کمه
    ???

  • ناشناس

    فقط میتونم بگم دارن مردمو بازی میدن .اگر یکم انسانیت باشه همه مشکلات مردم عزیزمون حل میشه