کد مطلب: ۳۷۷۴۸۰

نظرسنجی کیتکو ۲۴ می؛ تحلیلگران و سرمایه‌گذاران همچنان خوش‌بین به بازار طلا

نظرسنجی کیتکو 24 می؛ تحلیلگران و سرمایه‌گذاران همچنان خوش‌بین به بازار طلا

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در 24 می منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت در مورد روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در 24 می منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت در مورد روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

به گزارش تجارت‎نیوز ، در معاملات روز جمعه قیمت هر اونس طلا با 0.12 درصد افزایش، به هزار و 285 دلار رسید. این افزایش قیمت طلا به دنبال انتشار آمار اقتصادی آمریکا و افزایش امیدواری‌ها به کاهش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو رخ داد.

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو ، 15 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها 9 نفر معادل 60 درصد، افزایش قیمت و یک نفر معادل هفت درصد، کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. در عین حال، پنج نفر یا 33 درصد هیچ نظری در مورد قیمت طلا در هفته آینده نداشتند.

همچنین از میان 431 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 103 رای‌دهنده، معادل 55 درصد افزایش قیمت طلا و 125 نفر، معادل 29 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 69 رای‌دهنده یا 16 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هم اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند.

باب هابرکورن، استراتژیست ارشد بازار معتقد است، اگر بازارهای سهام بتوانند در سطح فعلی تثبیت شوند، فشار بر بازار طلا همچنان ادامه خواهد یود.

او که تنها تحلیلگر بدبین به آینده طلاست، گفته است: طلا هنوز به پایین‌ترین سطح خود نرسیده و در زمان صعودی شدن بازار توصیه من این است که سرمایه‌گذاران طلای خود را بفروشند. چرا که ثابت شده دوران صعود عمدتا کوتاه‌مدت هستند.

با این حال او اضافه کرد: اگرچه ممکن است هفته آینده قیمت طلا باز هم کاهش یابد، اما هنوز اقدام به فروش نمی‌کند.

شان لاسک، تحلیل‌گر ارشد موسسه والش‌تردینگ معتقد است، علی‌رغم ریسک‌های ژئوپلیتیک و نگرانی‌ها در مورد رشد اقتصادی جهان، بازارهای سرمایه عملکرد خوبی داشته‌اند که این مساله بر کاهش قیمت طلا تاثیرگذار بوده است.

به گفته او، خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به بازار سهام موجب شده جذابیت بازار طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن کاهش یابد.

با این حال او گفته است: اکنون زمان خوبی برای فروش طلا نیست. اگرچه در هفته‌های اخیر شاهد افزایش قیمت طلا نبوده‌ایم، اما بانک‌های مرکزی در حال خرید ذخایر طلا در سراسر جهان هستند و به عقیده من، این روند موجب می‌شود دامنه حمایتی قیمت در محدوده‌ای که در حال حاضر وجود دارد، باقی بماند.

لاسک نظر خاصی در مورد قیمت طلا در هفته‌ جاری ندارد اما به آینده بلندمدت این بازار بسیار خوشبین است.

به عقیده افشین نبوی، تحلیلگر ارشد موسسه ام‌کی‌اس، اگرچه ناامیدی در میان سرمایه‌گذاران برای طلا بسیار افزایش یافته، اما او هنوز هم فلز زرد را بهترین دارایی امن در بازار تلقی می‌کند.

او گفت: تنش‌های ژئوپلیتیک به شدت تشدید شده و در حال حاضر، هیچ سرمایه‌گذاری بهتر از طلا وجود ندارد.

افشین نبوی همچنین اضافه کرد: اگر قیمت طلا بار دیگر به بیش از هزار و 285 دلار برسد، احتمال دارد شاهد طلای هزار و 300 دلاری باشیم.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی، معتقد است، تشدید تنش‌ها میان ایالات متحده و چین در نهایت موجب تضعیف شاخص دلار و بازار سرمایه می‌شود که این روند صعودی شدن بازار طلا را به دنبال خواهد داشت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.