کد مطلب: ۲۹۹۶۲۴

درآمد گردشگری مذهبی ۱.۵ برابر بودجه عمرانی

درآمد گردشگری مذهبی ۱.۵ برابر بودجه عمرانی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به حضور زائران خارجی در ایران گفت : جدای از برکات و آثار معنوی حضور زائران در ایران، شش میلیارد دلار از محل حضور زائران مذهبی و دینی در حوزه گردشگری جذب شده است که این مبلغ 1.5 برابر عملکرد عمرانی کل کشور در سالیان اخیر است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به حضور زائران خارجی در ایران گفت: جدای از برکات و آثار معنوی حضور زائران در ایران، شش میلیارد دلار از محل حضور زائران مذهبی و دینی در حوزه گردشگری جذب شده است که این مبلغ 1.5 برابر عملکرد عمرانی کل کشور در سالیان اخیر است.

به گزارش تجارت‌نیوز، حشمت ا… فلاحت پیشه در دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس با آیت ا… سبحانی با اشاره به حواشی که به تازگی در خصوص حضور زائران خارجی در مشهد مطرح شده است، گفت: در شورای تامین استان خراسان رضوی این موضوع را مطرح کردیم و خواستیم که مسئولان بدون تعارف و به صورت جدی اقدام کنند تا حرمت ایران حفظ شود، این مسئله توطئه و شایعه بوده است که ان شاء ا… بر این شایعه غلبه خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته از 1.5 میلیون زائر خارجی، 18 نفر متهم توسط نیروی انتظامی دستگیر و امسال نیز 98 نفر متهم در بین دو میلیون زائر خارجی دستگیر شده‌اند که پرونده‌های این افراد در دادگاه مورد بررسی قرار گرفته است و اغلب آن‌ها به دلیل این که جرمی را مرتکب نشده‌اند توسط قضات تبرئه شده‌اند.

وی همچنین تصریح کرد: به تازگی در سفر به مشهد با آیت ا… رئیسی دیدار داشتیم و مقرر شد در زمینه احداث زائرسرا برای زائران پاکستانی نیز همکاری‌های لازم را انجام دهیم.

منبع: خانه ملت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.