کد مطلب: ۴۶۲۵۵۳

یک کارشناس اقتصادی پاسخ می‌دهد:

پیش‌بینی قیمت دلار / دلار چقدر گران می‌شود؟

پیش‌بینی قیمت دلار / دلار چقدر گران می‌شود؟

دل‌انگیزان می‌گوید: در شرایط خاص کنونی عرضه اسکناس دلار به بازار ارز با محدودیت مواجه شده، لذا پیش‌بینی افزایش هر ماه حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان قیمت دلار یک مفهوم عادی بوده که در ارتباط با رشد نقدینگی است.

امروز اولین قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، ۲۲۷۵۰ تومان اعلام شد.

دلار در هفته گذشته بیشترین بازدهی را در میان بازارهای مالی کسب کرد و اکنون در در آستانه ۲۳ هزار تومانی شدن است. آما آیا دلار به روند صعودی خود ادامه می‌دهد؟

سهراب دل‌انگیزان، رییس دانشکده اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: قیمت دلار را در دو حوزه می‌توان ارزیابی کرد،یکی دلار مربوط به سامانه نیما و دیگری دلار اسکناسی، دلاری که در اقتصاد ایران بر قیمت کالاهای دیگر تاثیرگذار است دلار اسکناسی است. وضعیت بازار ارز نشان می‌دهد که عرضه اسکناس دلار همواره با محدودیت جدی مواجه است.

وی ادامه می‌دهد: به طور روزانه بین دو تا چهار میلیون دلار به عرضه اسکناس نیاز داریم که در بازار باشد اما همین مقدار اسکناس هم که پیش‌تر وجود داشت در شرایط خاص کنونی با محدودیت مواجه شده لذا پیش‌بینی افزایش هر ماه حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان به قیمت دلار یک مفهوم عادی بوده که در ارتباط با رشد نقدینگی است.

دل‌انگیزان می‌افزاید: افزایش قیمت‌های دلار طی روزهای اخیر ناشی از کمبود اسکناس در بازار ارز است. اقتصاد کشور دچار رکود شده و طبیعی است که با کاهش درآمدهای ارزی مواجه شده باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بعضی ها واقعا نمی فهمند بدو بدو میرن تو صف خرید دلار با بدبختی دلار می خرند که گرون بشه مثلا سود کنند غافل از اینکه هرچی دلار گرون بشه بقیه کالاها هم گرون میشه وسود حاصل از افزایش دلار را دوباره کالای گرون شده میخرند واین چرخه ادامه داره ما با این آدمها شدیم ۸۰ میلیون

    • مجید

      داداش برای سود نیست برای حفظ ارزش سرمایه فردی است دولت برای کسری بودجه دلار بالا برده نه مردم

    • ناشناس

      مگه پول وسرمایه وپشتیبان بانک مرکزی کشورت دلار هست یا طلا یا اصلا نمیدونی

  • ناشناس

    ای خدا

  • ناشناس

    ملت ایران مثل بیمار سرطانی یا کرونایی بستری در ICU
    است که پزشکان دستگاهها را ازبدن بیمار جدا کرده و بیمار امیدش را از دست داده وبه انتظار مرگ نشسته است
    اصلاحات در ایران دیگر جواب نمیدهد باید منتظر مرگ ایران بود ،ایران به زودی خواهد مرد ،مرگی آرام وتدریجی

    • ناشناس

      دقیقا

    • علی اصغر

      احسنت واقعٱ که همینجوری هست

  • ناشناس

    نه ما که جای انسان حساب میشدیم وضع ما جوونا این نبود نه تفریح نه کار نه امید نه ورزش هیچ چی

  • عسگر

    خدا اخرت مان رو بخیر کنه وضعیت خراب شده من که ازدواج کردم رو هوا موندم نه درامده کاری است نه هم داریم که درد مان رو درمان کنیم فقط میتونم بگم تو این شرایط جوان ها هیچ وقت نمی تونند راحت ازدواج کنند?

  • بنده

    خدا اخرت ما رو بخیر کنه اینجوری پیش بره که ما جوان ها سرویس?من خودم تازه نامزدم الان نه درامده کاری نه درامده مالی داریم اصلا هیچی به هیچی نیست گرونی میاد اما این شغل ما اصلا مبلغش به بالا نمیره خواهشن یه کاری برای جوان ها بکنید

  • علی قاسمی

    صورت ریال …مخرج دلار
    این دیگه چه نوع معادله ای…
    باعث تاسف است که درکشور ما مردم مسئولین ورسانه هامخرج را بر صورت ترجیح میدهند..وبرطبل آن می کوبند..

  • ناشناس

    یک مشت آدم بی همه چیز میرن برای خرید دلار تقاضا برای ارز وحشتناکه و عرضه هم که بخاطر نحریم کم خوب میخواهید دلار ارزون بشه ؟

  • علی اصغر

    با این وضعیت کرونا ورکود اقتصادی بازار ومتاسفانه بالا رفتن دلار 26000تومان حیف ایران که دارد متلاشی می‌شود. ومردم بیچاره که تو این وضعیت دارن له میشن..، ((خدایا خودت درست کن به حق امام زمان عج)) در آینده وضعیت ما چه خواهد شد؟؟؟

  • ناشناس

    خدا به ما جوونا رحم کنه ، دولت روحانی داره مارو به کجا میکشونه…