کد مطلب: ۵۰۷۸۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ورود دلار به کانال ۲۱ هزارتومانی / موج ارزانی ادامه دارد؟

ورود دلار به کانال ۲۱ هزارتومانی / موج ارزانی ادامه دارد؟

دلار که روز دوشنبه را با نرخ ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان در بازار آزاد آغاز کرده بود با گذشت چند ساعت، در میانه روز پا به کانال ۲۱ هزار تومانی گذاشت و به نرخ ۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دلار که روز دوشنبه را با نرخ ۲۲ هزار و ۳۰۰ تومان در بازار آزاد آغاز کرده بود با گذشت چند ساعت، در میانه روز پا به کانال ۲۱ هزار تومانی گذاشت و به نرخ ۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

در صرافی ملی هم این ارز روز را با قیمت ۲۲ هزار و ۱۰۰ تومان شروع کرد و پس از چند بار تغییر قیمت به ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان رسید.

البته این ریزش قیمت چندان غیر قابل پیش‌بینی هم نبود. از انتهای هفته گذشته که نرخ دلار به تازگی پا به کانال ۲۳ هزار تومان گذاشته بود، فعالان باور داشتند اگر ابتدای هفته( روزهای شنبه و یک‌شنبه) اسکناس آمریکایی بتواند مسیر ریزش مرز مقاومتی ۲۳ هزار تومان را پشت سر بگذارد تا پایان این هفته موج کاهش آن شدت گرفته و ادامه پیدا می‌کند.

پیش از این هم البته تعدادی از کارشناسان از احتمال ارزانی دلار با نزدیک شدن به تغییر رسمی دولت آمریکا گفته بودند.

از جمله امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازارهای مالی که گفته بود محدوده مقاومتی دلار ابتدا ۲۲ هزار تومان است که اگر از آن عبور کند به ۲۰ هزار تومان می‌رسد و محدوده مقاومتی بعدی آن ۱۸ هزار تومان است که امکان دارد قیمت دلار تا این نرخ کاهش پیدا کند.

حتی مهدی سوری، کارشناس اقتصادی، هم به معامله‌گران درباره ریسک دلار ۲۰ هزار تومانی هشدار داده بود.

البته احتمالا اظهارات هفته گذشته رئیس جمهور هم در ترغیب مردم به فروش ارزشان و تقویت موج ریزش دلار بی‌تاثیر نبوده است. بعد از این که اون گفت با آزاد شدن ارزهای بلوکه ایران ممکن است قیمت ارز یک شبه به ۱۵ هزار تومان کاهش یابد، در سه روز کاری بیش از ۹٫۵ درصد افت کرد.

اگرچه هستند افرادی که معتقدند این دست وعده‌های مسئولان بی‌اثر است و ریزش دلار فقط از حذف عنصر عدم قطعیت درخصوص نتایج انتخابات آمریکا است که آب می‌خورد.

از جمله این گروه علی مزیکی، هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی بود، او به دنیای اقتصاد گفته بود: کاهش نرخ ارز ممکن است در اقتصاد ما رخ بدهد، ولی این موضوع در دست رئیس‌جمهوری نیست. اثر متغیرهای خارجی و روند مذاکرات ایران با سایر کشورها در این موضوع اثرگذار است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Rbm

    دلار گفتم از بهمن ماه ریزشی میشه.کسی باور نکرد.تا شش ماه دیگه دلار ۸ تومانی داریم

    • مدجواد

      امکان نداره به 8 برسه
      حرف بی اساس زدن راحته
      تا بین 12 تا 15 می رسه بر اساس تحلیل

    • ناشناس

      آفرین میاد رو 4200 جهانگیری بعد میرسه به 2400 و بعدش میشه 1000

    • شیک خواب

      خواب دیدی خیره

    • ناشناس

      آره ممکنه برسه به ۸

    • ارهمز

      دلارمیشه ۵تومن اینجا کجاست دارم میگم

  • reza

    این تغییر ناگهانی مطمئناا پایدار نیست ، دقیقا مثل یک ماه پیش که توی یک روز اومد روی 22 تومن باز رفت روی 26 .
    دولت داره توی کف میخره باز ببره بالا وگرانه همه میدونن اگه قراره بیشتر بریزه همه شرکتها ضرر میکنن چون یک سال با دلار 26 تومنی دارن کار میکنن

    • ناشناس

      نه شما ضرر می کنی

    • ناشناس

      دادش اون موقع انتخاب بایدن به بازار شوک وارد کرد
      دلار سقوط کرد ولی الان خود دولت داره قیمت دلارو کاهش میده پس مطمئنا دوام بیشتری خواهد داشت کاهش دلار

  • ناشناس

    وای بدبخت شدم

    • مدجواد

      تا تو باشی دلار 32800 تومانی نخری

  • اصحاق

    من تو بورس کل زندگیم رفت شک ندارم این کاهش بورس بخاطر شوکی که به دلار وارد شده

  • سامان

    واقع این جوری کاهشی من که تا حالا ندیدم بخاطر دلار تو بورسم دارن ضرر میکنن چون کارشون با دلار

  • ناشناس

    موج ارزانی؟!!!! اینم یه بازی جدید برا در آوردن دلار از دست نابلد ها بشینید تا ارزون شه . هر وقت پراید به قیمت پارسال 60 تومن رسید ملک به قیمت پارسال رسید میلگرد شد کیلو 4000 بعد بگید ارزون شده
    در ضمن یاد بگیرید که دلار و سکه و بورس و ماشین برق داره سمتش نرید . تکون بدید با پولتون برید یه کار راه بندازید دست دو تا جوون بیکار مثل منو بگیرید

  • ناشناس

    دلار زیر 20 شایدم 15 رئیس جمهور اولش شوخی بود.. ولی انگار داره به حقیقت میپیونده بعد از 8 سال ی حرف درستی بالاخره روحانی زد..

  • ناشناس

    دلار یکی با اومدن رییس جمهور جدید امریکا و عامل بعدی ریالی هست که دولت تو ماه های اخر میخواد تبدیل کنه به دلار و حجم پول ریالی که از بورس در دست دولته کم نیست و تمایل داره دلار رو به پایین ترین رقمی که میشه از مردم بخره .

  • Mo

    چه جوری دولتی ک ارز نداره قیمت دلارو میاره پایین ولی انشاله که بشه وقیمتای کالا هم بیاد پایین ک مردم تحت فشارند

  • ناشناس

    قیمت‌ها به چند سال قبل برمیگرده چون طی این چند سال فقط فشار سیاسی و افزایش تحریم باعث چند برابر شدن کالاها شد و بطور طبیعی بعد از رفع تحریم قیمت‌ها بصورت پله ای و کم کم در مدت 2 یا 3 سال دوباره به قبل برمیگرده..