کد مطلب: ۴۲۰۶۱۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

در دومین مرحله یارانه معیشتی چه گذشت؟

در دومین مرحله یارانه معیشتی چه گذشت؟

دهم دی ماه دومین مرحله یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد، اما اعتراضات کسانی که خود را مشمول دریافت این یارانه می‌دانند ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت بنزین از ساعت 24 روز 24 آبان ماه از لیتری هزار تومان به لیتری سه هزار تومان رسید و افزایش قیمت 200 درصدی داشت.

پس از آن دولت مکلف شد عواید حاصل از افزایش قیمت بنزین را به حساب سرپرستان خانوار به عنوان یارانه معیشتی یا یارانه سوخت واریز کند، بر این اساس خانواده یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده ۴ نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

مرحله اول واریزی‌ها طی سه مرحله در روزهای ۲۷ آبان، ۳۰ آبان و دوم آذر ماه به حساب 17 میلیون و 700 هزار خانوار معادل ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور واریز شد.

پس از این واریزی‌ها بسیاری از کسانی که یارانه را دریافت نکرده بودند، خود را مشمول دریافت این یارانه می‌دانستند، بنابراین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کد دستوری *6369# و سامانه https://hemayat.mcls.gov.ir/ را برای ثبت اعتراض متقاضیان اعلام کردند.

به گفته حسین میرزایی، سخنگو ستاد شناسایی مشمولان یارانه معیشتی: سه میلیون و ۷۰ هزار نفر درخواست خود را برای دریافت یارانه معیشتی ثبت کرده‌اند.

بنا به اظهارات وی، برای این که در فرایند شناسایی دقت فدای سرعت نشود قرار شده است که نتیجه شناسایی این افراد تا پایان دی ماه به سازمان برنامه و بودجه داده شود.

روز واریز دومین مرحله یارانه معیشتی از سوی مژگان خانلو، سخنگو ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه 10 دی ماه اعلام شد؛ وی همچنین از برنامه‌ریزی دولت برای واریز این یارانه در ادامه در روز دهم هر ماه و یارانه نقدی در روز بیستم هر ماه خبر داد.

پرداخت یارانه دی ماه در روز دهم از سوی محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز تایید شد.

در روز نهم دی ماه، مهدی قمصریان، سخنگو سازمان برنامه و بودجه در خصوص افزوده شدن تعدادی از متقاضیان برای دریافت یارانه معیشتی دی ماه خبر داد و گفت در این مرحله ۴۱۹ هزار و ۳۰۴ خانوار دیگر که درخواست بررسی مجدد آنها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تایید شده‌اند حمایت معیشتی مرحله اول و دوم را همزمان در روز 10 دی ماه دریافت خواهند کرد.

در روز دهم دی ماه، وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی دوازدهمین اطلاعیه‌ خود را درباره این که جاماندگان یارانه معیشتی چه کنند؟ منتشر کرد که براساس آن، از تاریخ ۱۰ دی ماه ۹۸ افرادی که تاکنون برای دریافت یارانه اقدام و ثبت نام نکرده‌اند و متقاضی دریافت طرح حمایت معیشتی هستند می‌توانند برای پیگیری فرآیند درخواست برخورداری از بسته حمایت معیشتی به سایت hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

یارانه معیشتی شب 10 دی ماه واریز شد ، اما برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز گفته‌اند در حالی که یارانه معیشتی آذر ماه را دریافت کرده‌اند، اما یارانه دی ماه به حساب آن‌ها واریز نشده است. تعداد قابل توجهی از کامنت‌های مخاطبان را در گزارش «متقاضیان یارانه معیشتی امشب ثبت نام کنند» می‌توانید بخوانید.

این ادعا از سوی مردم در حالی مطرح است که میرزایی اعلام کرده بود: فعلا کسی از این لیست حذف نمی‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یعنی با این پیام زیر هر خانواری که ماشین و خانه حداقلی رادارد واقعا یارانه معیشتی تعلق نمی گیرد
    درخواست بازبینی
    با توجه به اطلاعات شناسنامه اقتصادی-اجتماعی خانوار 5 نفری شما بسته حمایت معیشتی تنها درصورتی به خانوار شما تعلق می گیرد که رضایتنامه زیر را تأیید فرمایید:
    هیچ یک از اعضای خانوار اینجانب مالک هیچ واحد ملکی نیست
    مجموع درآمد ماهانه خانوار اینجانب کمتر از 8 میلیون تومان است
    در صورتی که استعلام از سازمان ثبت اسناد و املاک اثبات کند که یکی از اعضای خانوار اینجانب مالک است یا اطلاعات خوداظهاری درخصوص درآمد خانوار اینجانب نادرست باشد، علاوه بر قطع بسته حمایت معیشتی، یارانه اینجانب نیز قطع شود

  • ناشناس

    آقای میرزایی چرا واریزی به حساب. را درآمد حساب میکنید برداشت از حساب به معنای خرج نیست این برداشت ها دوباره به جای جنس با کارت خوان به صاحبش برمیگردد و ده درصد دریافتی سود هست مثلا اگر من ماهی هشت میلیون دارم چرا ماشین نمی خرم

  • ناشناس

    سلام نه خونه دارم نه ماشین کارگر روز مزد هستم به من تعلق نگرفت وای به حال بدتر از من

  • ناشناس

    و اقا اینا برچه مبنای حساب میکنن من خودم بیکارم خونم برج ۲فروختم طی ۳مرحله پول گرفتم اومدن اینو درآمد حساب کردن که ۲۵ برابر درآمد داری نه ماشین دارم نه خونه این چه قانونی درست کردن خدا نگزره از باعثش

  • ناشناس

    ماکه توی خرج ومخارج زندگیمون موندیم چیکاربایدبکنیم چرابه ما یارانه معیشتی تعلق نگرفته؟

  • ناشناس

    من برای یارانه معشیتی رفتم تو سایتش همه چیز نوشتم اما هنوز برای من پیامکی نیامده دلیل این چی

  • ناشناس

    سلام من برلی یارانه معشتی ثبت نام کروم ولی برام چیزی تو جسابم واریز نشده میشه راهنماییم کنید

  • بیکاردوسله

    نه کارشناسی انجام شده نه چیزی اقایانکه مسیول این قسمت هستن فقط درشیریا خط کردن حرفه ایند الا به منی که دوسال بیکارم وهیچ هیچ درامدی ندارم تعلق میگرفت…..خودتان راخسته نکنید من وشما گه نگرفته ایم همگی خط اورده ایم

  • ناشناس

    سلام.شوهرمنم کارگرمستاجریم اما نریختن.ثبت نام هم کردیم از آذر اماخبری نشده خواهشاپیگیری کنید

  • اشرف زاده

    سلام آقا جون هر کی که دوست دارید جواب مردم را درست بدین خسته شدیم دیگه از بس پیگیری کردیم ‌‌