کد مطلب: ۴۳۶۶۱۰

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

رشد قیمت نفت برای دومین روز متوالی / آیا طلای سیاه باز هم گران می‌شود؟

رشد قیمت نفت برای دومین روز متوالی / آیا طلای سیاه باز هم گران می‌شود؟

افزایش انتظارات مبنی بر اینکه تولید نفت شیل در ایالات متحده آمریکا کاهش خواهد یافت، موجب شد قیمت نفت در معاملات امروز با رشد 1.38 درصدی مواجه شود.

با افزایش امیدها مبنی بر اینکه احتمالا ایالات متحده آمریکا تولید نفت خود را کاهش می‌دهد، قیمت طلای سیاه برای دومین روز متوالی رشد کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز با 1.38 درصد رشد، به‌ازای 38.60 دلار مبادله شد.

در عین حال، نفت خام آمریکا (وست‌تگزاس اینترمدیت) هم رشد 2.8 درصدی را تجربه کرد و به 35.33 دلار رسید.

افت قیمت نفت در اولین روز از معاملات هفتگی (دوشنبه) پس از آن رخ داد که عربستان سعودی در واکنش به مخالفت روسیه برای کاهش تولید، تخفیف‌های قابل توجهی را برای مشتریان آسیایی، اروپایی و آمریکایی خود در نظر گرفت.

این کشور همچنین اعلام کرده است، با پایان ماه مارس (آخرین ماه از اجرایی شدن توافق کاهش) تولید خود را به روزانه 10 تا 12 میلیون بشکه افزایش خواهد داد.

درحالی‌که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و افت کاهش تقاضا، بازار نفت بیش از هر زمان دیگری به مدیریت نیاز دارد، مقابله‌جویی‌های عربستان و روسیه موجب شد قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه به کمترین سطح از سال 1991 برسد.

علی‌رغم بهبود قیمت نفت و به‌دنبال آن آرام‌تر شدن بازارهای مالی در سراسر جهان، موسسه ای‌ان‌زد (ANZ) در یادداشتی نوشته است: با توجه به جنگ نفتی عربستان و روسیه برای کسب سهم بیشتر در این بازار، انتظار نمی‌رود که روند بهبود قیمت نفت خام ادامه‌دار باشد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.