کد مطلب: ۳۳۳۲۶۵

رشد ۷۰ درصدی پروژه‌های آبخیزداری

رشد ۷۰ درصدی پروژه‌های آبخیزداری

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: با ارزیابی‌های صورت گرفته، فعالیت‌های مجموعه عملیات آبخیزداری از رشد ۷۰ درصدی برخوردار بوده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: مجموعه عملیات آبخیزداری که در قالب مدیریت جامع در حال حاضر در ۶۸۴ نقطه و در ۳۴۹ شهرستان درحال انجام است و با ارزیابی‌های صورت گرفته این فعالیت‌ها از رشد ۷۰ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، خلیل آقایی در نشست وزیر جهاد کشاورزی و مدیران منابع طبیعی گفت: در سفرهایی که برای ارزیابی کارها به استان‌ها داشتیم رضایت و نشاط مردم را در اجرای طرح‌های آبخیزداری دیده‌ایم و این رضایت مردم موجب خوشحالی است.

وی ادامه داد: وزیر جهاد کشاورزی در حمایت از آبخیزداری و آبخوان‌داری جلوتر از منابع طبیعی و این مایه دلگرمی است و از طرفی این موضوع مسئولیت ما را در ادامه مسیر سنگین‌تر می‌کند.

آقایی با تاکید بر اینکه مدیران استانی باید اجرای پروژه‌های آبخیزداری را به‌طور مستمر و تا حصول نتیجه پیگیری کنند، تصریح کرد: اعتباری که صندوق توسعه ملی در اختیار ما قرار داده امانتی است که از سوی مقام معظم رهبری در اختیار ما قرار گرفته است و باید در چگونگی هزینه‌کرد آن با دقت و موشکافانه عمل کنیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه گفت: مشارکت مردم و جوامع محلی بهترین راه برای حفظ ، احیا و مدیریت منابع طبیعی است و اقدامات انجام شده در طرح‌های آبخیزداری باید به اطلاع عموم، نمایندگان مجلس، امامان جمعه و استانداران و فرمانداران برسد.

آقایی در ادامه تصریح کرد: مجموعه عملیات آبخیزداری که در قالب مدیریت جامع انجام می‌شود در حال حاضر در ۶۸۴ نقطه و در ۳۴۹ شهرستان و ۶۵۰ حوزه کشور درحال انجام است و با ارزیابی‌های صورت گرفته این فعالیت‌ها از رشد ۷۰ درصدی برخوردار بوده است.

همچنین در ادامه این نشست محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی؛ اقدامات آبخیزداری را مایه خیر و برکت کشور دانست و گفت: امسال علاوه بر کمک‌های صندوق توسعه ملی، ۵۹۳ میلیارد تومان از سوی استانداران استان‌ها به کمک منابع طبیعی آمد. اقدامات آبخیزداری باید مستندسازی شوند و از طریق شبکه‌های تلویزیونی به افکار عمومی اطلاع داده شود.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: چه خبری برای مردم بهتر از خبرهای آبخیزداری است که می‌تواند سفره‌های زیر زمینی را تقویت کند و پوشش گیاهی را افزایش دهد و از سیل جلوگیری کند.

حجتی در ادامه درباره واگذاری مراتع به مردم گفت: بهترین مرتع‌دار خود مردم هستند، از این رو باید مدیریت مراتع را به مردم واگذار کنیم و خود ناظر بر کار آن‌ها باشیم. بیش از ۸۰ درصد روستاهای کشور گازرسانی شده و از این رو وابستگی روستانشینان به چوب جنگل کم شده است. میزان دام‌ها در کشتارگاه‌ها رو به کاهش و مشکلات منابع طبیعی در این زمینه‌ها کمتر شده است.

وی در پایان بر تثبیت شن‌های روان در سیستان و بلوچستان، ریگان استان کرمان و بمپور تاکید و اظهار کرد: دولت در سال ۹۸ برای مقابله با بیابان‌زایی این استان‌ها ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.