کد مطلب: ۳۹۹۱۷۰

رشد ۰.۷ درصدی طلای سیاه / ذخایر نفت آمریکا کاهش یافت

رشد 0.7 درصدی طلای سیاه / ذخایر نفت آمریکا کاهش یافت

با انتشار داده‌ها از سوی موسسه نفت آمریکا مبنی بر کاهش 7.2 میلیون بشکه‌ای ذخایر این کشور، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه افزایش یافت.

داده‌های موسسه نفت آمریکا نشان می‌دهد، ذخایر نفت ایالات متحده در هفته منتهی به ششم سپتامبر 7.2 میلیون بشکه -بیش از دو برابر میزان پیش‌بینی شده- کاهش یافته و به 421.9 میلیون بشکه رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، انتشار این خبر موجب شد قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یابد.

هر بشکه نفت خام برنت در معاملات روز چهارشنبه با 0.7 درصد رشد به 62.81 دلار رسید. هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت هم با رشد 0.8 درصدی با قیمت 57.87 دلار معامله شد.

این در حالی است که روز سه‌شنبه با تصمیم ترامپ مبنی بر برکناری جان بولتون، مشاور امنیت ملی این کشور و گمانه‌زنی‌ها در مورد بازگشت نفت خام ایران به بازارهای جهانی، قیمت طلای سیاه کاهش یافته بود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها از زمان خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای و بازگشت تحریم‌ها، صادرات نفت ایران حدود 80 درصد کاهش یافته است.

به گفته گِرِگ مک‌کنا، تحلیلگر بازار نفت، هنوز مواضع ایالات متحده آمریکا در قبال ایران تغییر چشمگیری نکرده است و در عین حال، سعودی‌ها در تلاش برای مهار بازار از طریق کاهش عرضه هستند. این در حالی است که ذخایر نفت خام آمریکا هم هفت میلیون بشکه دیگر کاهش یافته است.

پیش از برکناری جان بولتون و پس از آنکه یک مقام سعودی اعلام کرد، تصمیم عربستان مبنی بر تغییر وزیر انرژی این کشور هیچ تاثیری بر سیاست‌های اوپک ندارد، بازار نفت با رشد قابل توجهی مواجه شده بود.

اعضای اوپک و متحدان غیراوپکی آنها قرار است تا مارس سال 2020 تولید خود را 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.