کد مطلب: ۳۹۳۵۰۲

قیمت نفت ۱.۹ درصد رشد کرد / احتمال کاهشِ بیشتر تولید از سوی اوپک

قیمت نفت 1.9 درصد رشد کرد / احتمال کاهشِ بیشتر تولید از سوی اوپک

قیمت نفت که در معاملات این هفته به دلیل تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین افت کرده بود، روز گذشته به دنبال افزایش انتظارات برای کاهشِ بیشتر عرضه از سوی تولیدکنندگان اوپک افزایش یافت.

به دنبال کاهش ذخایر نفتی اروپا از یک‌سو و افزایش انتظارات برای کاهش بیشترِ عرضه از سوی تولیدکنندگان اوپک قیمت نفت در معاملات روز گذشت صعود کرد. این در حالی است که چشم‌انداز آژانس بین‌المللی انرژی از رشد تقاضا برای نفت به کمترین میزان از سال 2008 رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، قیمت نفت خام برنت در معاملات روز جمعه با رشد 1.9 درصدی به 58.48 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت 3.7 درصد افزایش یافت و با قیمت 54.50 دلار معامله شد.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌تر اعلام کرده بود که به دنبال تشدید جنگ تجاری و کند شدن رشد اقتصادی کشورها، تقاضا برای نفت در بازه زمانی ژانویه تا می (پنج ماه ابتدایی سال 2019) به کمترین سطح 11 سال گذشته رسیده است.

از سوی دیگر، داده‌های منتشرشده از سوی 16 کشور اروپایی نشان می‌دهد، کل ذخایر نفت این کشورها در ماه جولای در مقایسه با ماه ژوئن کاهش یافته است.

با این حال، قیمت نفت خام در مقایسه با ماه آپریل (فروردین-اردیبهشت) که به اوج خود رسیده بود، با افت 20 درصدی مواجه شده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، در هفته‌ای که گذشت نفت خام برنت و نفت خام آمریکا به ترتیب پنج درصد و 2.4 درصد سقوط کردند.

اما این انتظار که کشورهای عضو اوپک عرضه نفت را بیش از پیش کاهش خواهند داد، مهم‌ترین عامل در افزایش قیمت نفت در یک روز گذشته بود.

کشورهای عضو اوپک و متحدان غیراوپکی آنها پیش‌تر توافق کرده بودند تا عرضه نفت خود را تا ماه مارس 2020، حدود 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.