کد مطلب: ۳۶۰۰۹۸

جدیدترین قیمت نفت / رشد ۲۹ درصدی طلای سیاه در سال ۲۰۱۹

جدیدترین قیمت نفت / رشد 29 درصدی طلای سیاه در سال 2019

به دنبال ادامه بی‌ثباتی‌ها در ونزوئلا، اعلام مقامات سعودی مبنی بر ادامه کاهش تولید و انتشار گزارش‌ها در مورد کاهش تولید شیل در ایالات متحده آمریکا، قیمت نفت در معاملات روز جمعه به بالاترین میزان چند ماه گذشته رسید.

به دنبال ادامه بی‌ثباتی‌ها در ونزوئلا و انتشار گزارش‌ها در مورد کاهش تولید شیل در ایالات متحده آمریکا، قیمت نفت در معاملات روز جمعه به بالاترین میزان چند ماه گذشته رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، بازار جهانی نفت در معاملات روز گذشته با قیمت 67.17 دلار بسته شد. هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت هم به 58.52 دلار رسید.

گزارش‌های بیکر هیوز نشان می‌دهد به دنبال کاهش تعداد دکل‌های نفتی و گازی در آمریکا، تولید نفت خام این کشور به 12.1 میلیون بشکه در روز رسیده که این اولین کاهش تولید این کشور در سال جاری محسوب می‌شود.

در عین حال، بر اساس گزارش‌های بلومبرگ، اوپک به معامله‌گران بازار نفت اطمینان داده که تصمیمی برای تغییر سیاست‌های کاهش تولید ندارد.

به‌طور کلی در سال جاری میلادی قیمت نفت حدود 29 درصد افزایش یافته که از مهم‌ترین عوامل آن می‌توان به عوامل ژئوپولتیک و اقتصادی اشاره کرد.

آژانس بین‌المللی انرژی روز جمعه گزارش داد که تولید نفت خام اوپک در ماه فوریه -ماه گذشته میلادی- به پایین‌ترین میزان چهار ماه گذشته رسیده است.

همچنین مقامات سعودی اعلام کرده‌اند که همچنان به مدیریت عرضه ادامه خواهند داد و از سوی دیگر، تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه دو صادرکننده کارتل اوپک ، یعنی ونزوئلا و ایران اختلالاتی در عرضه نفت به بازار جهانی ایجاد کرده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.