کد مطلب: ۵۰۹۷۶۶

رفتار عجیب بازار مسکن در دی ماه / افزایش قیمت و معاملات مسکن در تهران

رفتار عجیب بازار مسکن در دی ماه / افزایش قیمت و معاملات مسکن در تهران

در این ماه هرچند بورس ۲۰ درصد و دلار و طلا ۱۵ درصد ریزش قیمت داشتند و بازار خودرو نیز به جز ارزانی، درگیر رکود شدید بوده، میزان معاملات مسکن یک ماهه ۳۷ درصد و قیمت حدود ۲ درصد افزایش داشته است. قیمت یک متر مسکن در تهران از ۲۷٫۳ میلیون تومان عبور کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در دی ماه ۱۳۹۹ تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۳٫۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۳۷٫۶ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶۷٫۱ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در ماه مورد گزارش متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران، ۲۷۳٫۹ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل ۱٫۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است بررسی تحولات متوسط قیمت مسکن به تفکیک مناطق شهر تهران موید آن است که در دی ماه سال جاری تعداد ۸ منطقه از مجموع ۲۲ منطقه، کاهش قیمت مسکن نسبت به ماه قبل از آن را ثبت کرده اند.

گفتنی است، «گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در دی ماه سال ۱۳۹۹» برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران (۵)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    در مورد اینکه مردم ایران کمی احمق هستن شک نکنین.تو گرانی بیشتر میخرن.
    با متری ۲۷ میلیون چطوری و از کدوم راه میشه پول درآورد تا بشه خونه ۸۰ متری خرید؟بعد از چند سال آخه؟هیچ معادله ای نمیخوره به این درآمد و هزینه ها.واقعا چه راهی هست؟تمام دنیا این مسائل حل کردن و به فکر جوان اا هستن چرا تو مملکت ما اینطوریه.مسولین چرا فکر نمیکنن

  • حقانیت انسانی

    وقتی پول مردم را در بورس تلهتان میکنید و میبرید سرمایه باید به کجا برود . لیاقت دلت جهان سومی همین است .

    • ناشناس

      اشتباه زدم نظرم منفی بود

  • محسن

    بلای تورم، بلای بیکاری، بلای فریب بورس و از بین رفتن سرمایه مردم، بلای مسکن و نداشتن سرپناه، بلای کرونا و بلای آلودگی هوا و …

  • ناشناس

    مسخره کردن ارزش پول ملی رو این قیمتهای مسکن خجالت داره 30 میلیون بدی حداقل یک متر اپارتمان بگیری کی پشت این داستانه که داره به ریش ملت می خنده خدا میدونه بی غیرتی و توهین به پول ملی هم حدی داره چرا باید از تمام دنیا گرونتر باشه ؟

  • ناشناس

    هرکس پشت این قیمتها س خوب داره به ریش مردم و پول ملی می خنده و افسوس از مدیران نالایق کشور

  • ناشناس

    بیشترین بازدهی در همه ی سال ها و حتی در سال جدید را مسکن داشته که هیچ گاه عزمی برای کنترل قیمت آن وجود نداشته است .ولی مدام از بازار دلار و طلا و ریزش آن صحبت می شود .

  • نجف

    بانکهاعامل گرانی مسکن بودندوبااین ترفندخودراازورشکستگی نجات دادنددودوتا8تا کی به کیه

  • کامیار

    فقط دوتا قانون مستحکم میخواد یکی هر کدملی یک خانه یعنی اگر کسی خونه دوم یا سوم داره باید نصفشو مالیات بده و دومیش اینکه هرسند تازه ای که زده میشه نشه به نام دیگری زد و هرید و فروش کرد تا ده سال یعنی دلال بازی تموم براحتی قیمت ملک شصت درصد کاهش میابد

  • شهر وند

    دروغ محضه همیشه به زبان ساده وعامیانه یک چرخه رونق تا رکود در بازار مسکن حاکم هست دوران رونق وافزایش رو طی این چند سال طی کردیم وحالا نوبت رکوده مافیای میکن برای ممانعت از افت قیمت واز دیت دادن سودهای کلان حقه های متعدددی رو روی خریدان پیاده میکنه بلکه به این بازاری که بطور طبیعی وطبق روال عادی خودش به سمت رکود حداقل سه ساله میره حرکتی بده .خریداران هوشیار باشین وبه این سادگی گول این نوع گزارشهاب سرتا پا کذب رو نخورین حباب مسکن فوق العاده ریاده وحداقل باید 30 %تخلیه بشه به این سادگی گول این مافیا رو نخورین فعلا پول مسکن رو در شاخصهای دیگر اقتصادی مثل طلا وارز ویا تولید سرمایه گذاری کنین واجازه بدین آپارتمانهای خالی از متری 50 تومن به یمت حداقل 30 تومنکوارد بشن .گوووووول نخوووووریییییم

    • ناشناس

      با سلام یک واحد آپارتمان گذاشتم برای فروش 30ذرصد تخفیف می خواھند نگھ دارم یا بفروشم

  • علی

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک با با بیان اینکه پس از افت قیمت ارز قیمت‌های پیشنهادی مسکن در شهر تهران ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته، گفت: بانک‌ها عامل افزایش قیمت مسکن هستند، بانک مرکزی خردادماه اعلام کرد که قیمت مسکن در تهران ۴۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته همان موقع ما گفتیم با توجه به رصد بازار چنین رشدی اتفاق نیفتاده و قیمت‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته است. اما وقتی عدد ۴۲ درصد را اعلام کردند تاثیرش را در ماه‌های آینده گذاشت و یواش یواش قیمت‌ها بالا رفت.