کد مطلب: ۳۶۷۶۳۰

روسیه جزو بزرگترین صادرکنندگان محصولات غذایی می‌شود

روسیه جزو بزرگترین صادرکنندگان محصولات غذایی می‌شود

وزیر کشاورزی روسیه اعلام کرد: این کشور به زودی یکی از 10 کشور بزرگ صادرکننده محصولات غذایی در جهان خواهد بود.

وزیر کشاورزی روسیه اعلام کرد: این کشور به زودی جزو 10 کشور برتر صادرکننده محصولات غذایی در جهان تبدیل می‌شود. قرار است تا سال 2024 صادرات محصولات کشاورزی روسیه 45 میلیارد دلار بشود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از راشاتودی؛ دیمیتری پاتروشوف، وزیر کشاورزی روسیه اعلام کرد: این کشور به زودی یکی از 10 کشور بزرگ صادرکننده محصولات کشاورزی خواهد بود.

وی با بیان اینکه این کشور در حال حاضر در بین 3 کشور عمده صادرکننده است، گفت: تغییرات جاری در تجارت خارجه نشان می‌دهد که در میان‌مدت روسیه قادر خواهد بود در بین 10 کشور عمده صادرکننده محصولات کشاورزی خود را جای دهد.

به گفته وزیر کشاورزی روسیه، تولیدکنندگان این کشور استراتژی‌های مهمی را امتحان می‌کنند که توانستند در بازارهای مهم در سال 2018 جایگاهی داشته باشند. رشد تولید محصولات کشاورزی خصوصا به دلیل افزایش تولید در غلات، ماهی و صادرات گوشت بوده است.

روسیه در برخی از بخش‌های کشاورزی به عنوان سومین صادرکننده است.

پاتروشوف گفت: کشورهای چین، مراکش، ژاپن، سنگاپور، صربستان و ترکیه بخشی از کشورهایی است که روسیه صادرات دارد،‌صادرات ماهی، عسل و محصولات تغذیه گیاه به مراکش، محصولات گوشتی به ژاپن، سنگاپور، ترکیه و کویت انجام می‌‌شود.

بر اساس این گزارش، چین به کشور عمده واردکننده مرغ و لبنیات از روسیه تبدیل شده، نخستین محموله مرغ اخیرا به مقصد این کشور بارگیری شد و صادرات لبنیات هم برای آینده نزدیک برنامه‌ریزی شده است.

وزیر کشاورزی روسیه اعلام کرد: تاکنون مقامات چینی مجوز صادرات به 10 بخش خصوصی روسیه را داده‌اند و قرار است این تعداد تا پایان سال به 23 تولیدکننده عمده برسد. افزایش فروش محصولات کشاورزی به خارج از کشور در حال حاضر به عنوان اولویت اساسی روسیه محسوب می‌شود.

بر اساس ابلاغیه‌ای که پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرده قرار است صادرات روسیه در بخش کشاورزی تا سال 2024 به 45 میلیارد دلار برسد. این رقم در سال 2018 به میزان 25.8 میلیارد دلار بود که نسبت به سال قبل از آن که 20.7 میلیارد دلار بود رشد 20 درصدی داشت.

رشد صادرات کشاورزی روسیه در حالی است که این کشور تحت تحریم‌های شدید آمریکا قرار گرفته است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.