کد مطلب: ۶۸۳۴۵۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رکورد تورم سالانه و نقطه‌ای در سال ۱۴۰۱ شکست / تاخت و تاز قیمت‌ها ادامه دارد

رکورد تورم سالانه و نقطه‌ای در سال ۱۴۰۱ شکست / تاخت و تاز قیمت‌ها ادامه دارد

امروز مرکز آمار ایران گزارش تورم در تیر ۱۴۰۱ را منتشر کرد که حاکی از شکسته شدن رکورد تورم سالانه و نقطه‌ای در سال جاری است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مطابق اعلام مرکز آمار ایران ، میانگین سالانه تورم در تیر ۱۴۰۱ با ۱.۱درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۴۰.۵درصد رسید. لازم به ذکر است که این عدد، بیشترین تورم سالانه از ابتدای امسال بوده است.

رکوردشکنی تورم نقطه‌ای در سال ۱۴۰۱

تورم نقطه به نقطه نیز در تیر ماه ۱۴۰۱ به ۵۴درصد رسید. این رقم نشان‌دهنده آن است که خانوارهای کشور به طور میانگین ۵۴درصد بیشتر از تیر ماه سال گذشته برای خرید یک سبد از کالاها و خدمات یکسان هزینه کرده‌­اند. تورم نقطه به نقطه نیز در مقایسه با ماه گذشته ۱.۵درصد افزایش یافته است و به بیشترین میزان خود از ابتدای سال ۱۴۰۱ رسیده است. گفتنی است تورم نقطه‌ای گروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی­‌ها و دخانیات» با افزایش ۴.۴واحد درصدی به ٨۶درصد رسیده و بیشترین تورم را به خود اختصاص داده است.

تورم ماهانه کاهش یافت

نرخ تورم ماهانه اما در تیر ماه نزولی بود و با کاهش ۷.۶درصدی به ۴.۶درصد رسید. این عدد که درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه قبل را نشان می‌دهد، برای گروه‌ه «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» به ۵.۷درصد رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سامان

    غول تورم که زندگی همه جوانان ایرانی رو تباه کرد. با این حقوق ها و این تورم دیگه زندگی حداقلی هم نمی توان داشت. فقط باید فکر این بود که تا سر ماه گرسنه نمونیم.