کد مطلب: ۶۹۳۱۷۹

زمان ثبت‌نام جدید مسکن ملی/ نحوه ثبت‌نام متقاضیان ساخت مسکن ملی

زمان ثبت‌نام جدید مسکن ملی/ نحوه ثبت‌نام متقاضیان ساخت مسکن ملی

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه راه و شهرسازی اعلام کرد دور جدید ثبت‌نام مسکن ملی از هفته بعد آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی امروز در آستانه یک سالگی دولت در گزارشی به ارائه آمار از عملکرد ساخت مسکن ملی پرداخت.

به نقل از ایرنا ، محمود محمودزاده گفت: افزایش ساخت‌وساز توسط بخش خصوصی یکی از راهبردهای جهش تولید مسکن بود که بتوانیم آمار را از صدور ساخت ۳۰۰ تا ۳۵۰هزار واحد پروانه ساختمانی در سال‌های اخیر ارتقا دهیم.

محمودزاده افزود: در همین راستا به ارائه طراحی برای افزایش سهم بخش خصوصی در تسهیلات ساخت مطابق سقف طرح‌های حمایتی پرداختیم که اگر ساخت‌وساز صنعتی باشد ۲۰درصد به مبلغ تسهیلات افزوده می‌شود.

وی گفت: نتیجه این سیاست این است که اکنون بیش از ۳۳۵هزار متقاضی خودمالکی در پنج ماهه نخست سال برای تولید مسکن ثبت‌نام کردند. این نشان می‌دهد درخواست تولید مسکن در سال ۱۴۰۱ رشد چشمگیری خواهد داشت.

معاون مسکن و ساختمان توضیح داد: سازندگان می‌توانند تمام مراحل درخواست را بدون مراجعه حضوری انجام دهند که با این سیاست از امضا طلایی خودداری شده است. متقاضی با مراجعه به سامانه و انتخاب شعبه بانکی اقدام به دریافت تسهیلات ساخت می‌کند.

یارانه به مسکن ملی تعلق می‌گیرد

محمود محمودزاده گفت: راهبرد دوم دولت افزایش ساخت‌وساز در بافت فرسوده شهری است که در صورت تکمیل منابع صندوق مسکن امتیاز سرمایه‌گذاری افزایش می‌یابد.

محمودزاده اظهار کرد: نهضت ملی مسکن تنها طرح حمایتی است که یارانه و درصد تسهیلات برای دهک‌های مختلف در آن، متفاوت است. در دهک اول تا سوم تسهیلات مسکن ملی مطابق توان خانوار با کمترین سود پرداخت می‌شود.

وی گفت: بیش از ۵میلیون ثبت‌نام در سامانه نهضت ملی مسکن داشتیم. یک میلیون و ۵۰۰هزار متقاضی حائز شرایط چهارگانه هستند و برای تکمیل و بارگذاری مدارک مراجعه کرده‌اند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی افزود: همین حدود زمین ساخت نهضت ملی تامین شده است. خبر خوب اینکه با تامین زمین امکان ثبت‌نام مجدد در هفته آینده در برخی شهرها فراهم می‌شود.

محمود محمودزاده درباره آمار ساخت مسکن دولتی گفت: ۵۷۶هزار واحد در مسکن شهری و ۱۸۲هزار واحد مسکن روستایی و در بخش خودمالکی ۳۳۰هزار مسکن در مراحل مختلف ساخت قرار دارد. عملیات ۴۲۰هزار واحد کلنگ‌زنی نیز انجام شده است که در مجموع یک و نیم میلیون واحد مسکونی نهضت ملی در حال ساخت است.

آخرین اخبار از بازار مسکن را از اخبار مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام من فروردین امسال تشکیل پرونده دادم که موردتأییدقرارگرفته بودم حالاچرا اس ام اس برای افتتاح حساب نمیاداگه واقعازمین جفت وجوره چرامردم را بلاتکلیف گذاشتین الکی نگین برای همه پیامک رفته بیشترمردم هنوزحساب بازنکردن دروغ کمتربگین

  • ناشناس

    سلام ما هم ثبت نام انجام دادیم. ولی انگار خبری از مسکن دولتی با رییسی نیست …. آقای جمهور لطفاً. به داد بدبخت های هرساله باید خونه جابه جا کن برس 😭😭😭😭

  • ناشناس

    اگرواقعا دلتان به مردم مستضعف میسوزه ومیخواهید براشون کاری کنید .بروید خانه های آماده مسکنمهر که حدود شش ماه است تقریبا دویست سیصدهزار واحداماده سکونت رابدون هیچ برنامه رها کردید .بروید برای نمونه مهرپرند فاز۶ .پروژهای هسا،کیسون ،کوزو ،ارش ارمه ودهها پروژه دیگر که حداقل دویست سیصدواحد اماده تجویل دارند ولی مالکانش درجاهای دیگر مستاجری میکنند .واقعا دلتان به مردم میسوزد

  • محمد

    سلام 10 سال در فاز 8 پردیس ایرا البرز اپارتمان مسکن خریدم هنوز روی خاک هستش چه جوری مسکن مهر نساختن درباره مسکن ملی صحبت میکنند. واقعا؟؟

  • ناشناس

    همش دروغ اخه ما ثبت نام کردایم هیچی نه پیامی امد برا نه چیزی همش حرف تبایغ برا چیه می کنید علکی

  • محقق اقتصاد سیاسی

    ساخت مسکن بخش خصوصی هیچ فایده ای برای دولت ندارد چرا که هدف مسکن مهر ایجاد بازار مسکن کنترل شده در برابر قیمت های نجومی است.
    بنابرین هدف مسکن ملی ساخت مسکن نیست و از اول هم نبوده بلکه هدف ایجاد بازار موازی برای کنترل بازار و ایجاد و یا ساخت اهرم کنترل قیمت در دست دولت بوده و الا فلسفه مسکن مهر ملغی است .
    نتیجه اینکه دولت موظف است در هر استانی از منابع اراضی ملی و تحت کنترل وزارت مسکن و شهرسازی اقدام به ساخت مسکن ارزان قیمت کند و هرگز مسکن بخش خصوصی کمکی به دولت در کنترل بازار نخواهد داشت.

  • ناشناس

    یک مصری ساکن کانادا در یوتیوب راجع به دادن زمین به مردم صحبت میکرد، میگفت طرحی هست که به موجب آن دولت زمینهای ۱۲۰۰ متری رو به اشخاص یه قیمت یک دلار واگذار میکرد به شرایطی که یکی از این شرطها ساخت برا اساس یک نقشه ساخت تعیین شده و با مهلت یکسال است. مشکل مردم زمین هست به مرد زمین بدین تا خودشون بسازند، در جاهای شهری و نزدیک آن به هر متقاضی ۱ متر و کمتر برای ساختن آپارتمان و در روستاها متراژ بالای ۱۰۰۰ برای ساختن ویلایی، نه اینکه ادم ثبت نام کنه پیش پرداخت اول رو بده بعد بفهمه کجا قراره براش بسازن

  • ناشناس

    سلام ما پول اولیه مسکن ملی در شهر صدرا شیراز واریز کردیم الان میگویند در شهر صدرا زمین مشخص نشده ودر شهرک وزیر اباد سلطان اباد وکیان اباد زمین هست برای ما پیامک نیومده که باید چکار کنیم مسکن مهر هم همیطور سرمان امد بعد ۶ سال گفتند زمین مشخص نیست بیایید پولتان پس بگیرید الان ما ۷ ماه پیش واریز اولیه دادیم چکار کنیم تشکر

  • ناشناس

    من تخت پوشش کمیته امداد فلاورجان هستم و برای مسکن ملی ثبت نام کردم چندروز پیش برام پیام افتتاحیه حساب اومده و بهم ۱۵روز فرصت دادن که پرداخت کنم مگر مددجویان کمیته امداد معاف نشدند؟

  • ناشناس

    من تحت پوشش کمیته امداد فلاورجان هستم و برای مسکن ملی ثبت نام کردم چندروز پیش برام پیام افتتاحیه حساب اومده و بهم ۱۵روز فرصت دادن که پرداخت کنم مگر مددجویان کمیته امداد معاف نشدند؟