کد مطلب: ۷۳۷۱۳۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

زمان واریز سود سهام عدالت ۴ میلیونی/ سود سهام به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟

زمان واریز سود سهام عدالت 4 میلیونی/ سود سهام به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟

قرار بود تا شب یلدا سود سهام عدالت واریز شود اما واریز این سود به دی ماه موکول شد. سود سهام عدالت چقدر است و چه کسانی این سود را دریافت می‌کنند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، مسئولان اقتصادی و بورسی کشور تقریبا هر روز در خصوص سهام عدالت صحبت می‌کنند و وعده پرداخت سود سهام عدالت سال 1400 را می‌دهند. اما تا به امروز این وعده‌ها تغییر کرده و حتی برخی از کارشناسان می‌گویند احتمالا سود برخی از دارندگان سهام عدالت تا پایان سال پرداخت نشود.

بر اساس جدیدترین وعده‌ها قرار است بخش اول سود سهام عدالت نیمه دی ماه و بخش دوم آن تا پایان سال پرداخت شود. اگر شرکت‌های سرمایه پذیر تا پایان هفته سود را واریز نکنند هفته آینده در کمیته تخلفات سازمان بورس باید پاسخگو باشند.

تا لحظه تنظیم این گزارش 36 شرکت بورس و فرابورسی در پرتفوی سهام عدالت هستند که هنوز سودشان را به طور کامل واریز نکرده‌اند. قرار است این شرکت‌ها 50 درصد سود خود را تا پایان آذر واریز کنند و باقی واریزی‌ها نیز تا دی ماه به پایان می‌رسد.

البته از این 36 شرکت دو شرکت هنوز مجمع خود را برگزار نکرده‌اند چرا که پایان سال مالی آنها شهریورماه است. تا به امروز تنها 29 شرکت سود خود را تقسیم کرده‌‌اند که به بیش از 60 هزار میلیارد تومان رسیده و حدودا دو برابر سال گذشته است.

سود سهام عدالت چقدر است؟

افرادی که پرتفوی 532 هزار تومانی دارند حدود یک میلیون تومان سود دریافت می‌کنند. دارندگان سهام یک میلیونی نیز بیش از دو میلیون سود خواهند گرفت.

بر همین اساس یک خانوار چهار نفره که سهام 532 هزار تومانی دارند تا نیمه دی ماه، چهار میلیون تومان سود دریافت خواهند کرد. خانوار چهار نفره دارای سهام عدالت یک میلیون تومانی هم تا پایان دی ماه 8 میلیون تومان سود دریافت می‌کنند.

آنگونه که مسئولان وعده‌ دادند این سود شامل همه دارندگان سهام عدالت می‌شود.

وراث سود می‌گیرند؟

از ۴۹ میلیون سهامدار سهام عدالت، حدود ۳.۵ میلیون نفر از سال ۸۵ تا الان فوت شده‌اند که سود این افراد یا نزد شرکت سپرده‌گذار می‌ماند و پس از طی شدن فرآیند مربوطه به وراث واریز خواهد شد یا به شرکت‌های مربوطه واریز می‌شود و وراث از این شرکت‌ها طلبکار می‌شوند.

در خصوص مراحل آزادسازی سهام مکانیزم‌های متفاوتی در حال بررسی است و به شکلی خواهد بود که هم سهامدار سود کند و هم آسیبی به بازار وارد نشود.

سهام عدالت

جاماندگان چه کسانی هستند؟

حسین خدرویسی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خبر داد که بیش از یک میلیون نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از بهره‌مندی از سهام عدالت محروم مانده‌اند.

براساس لیست کمیته امداد، یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۵۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از جاماندگان سهام عدالت هستند؛ وی در این باره اظهار کرد: پروسه اختصاص سهام عدالت به جاماندگان از یک سال گذشته شروع شده است.

سجام لازمه دریافت سود

یکی از مهمترین نکاتی که دارندگان سهام عدالت باید به آن توجه کنند داشتن سجام است. سهامداران عدالت باید کد سجام خود را بگیرند و اطلاعات شامل شماره حساب را در این سامانه تکمیل کنند. به واسطه تکمیل اطلاعات و دریافت کد سجام سود سهام عدالت نیز به حساب دارندگان واریز می‌شود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    والا ما امیدوار بودیم تا آخر آذر سود سهام عدالت واریز بشه ما روش حساب کرده بودیم با این همه گرونی خسته شدیم

  • ناشناس

    سلام خوبی وقت بخیر اگر دولت محترم سود سهام عدالت رادر نزدیک شب یلدا پرداخت کنید به مردم یک انرژی مثبتی دادید مخصوص ن آدم های فقیر باتشکر

  • سیما

    تا شب یلدا نشده واریز کنید

    • fridonferidon@gmail.com

      سلام فریدون عباسی هستم بنده تازه یک ساله عروسی کردم یک ساله ثبت نام وام ازدواج کردم وام ازدواجمو نمیدن خیلی عزیتم کردن ب خدا لباسشویی با یخچال از بهزیستی برام در اومد برای یک ضامن وام ازدواجم فروختم ولی باز بانک گفت بودجه ندارم العان خونه بابام هستم بابام اجاره نشینه ۷۵سالشه هم بابام کار گر ساده اس هم خودم یک روز کار هست سه روز نیست..زنم سهام نداره خودم دارم سال ۴۰۰ فروختم هنوز هیچی نگرفتم ..ترو خدا انسانیت داشته باشی ب ماه فقیر دستان نگاهی بکنید خدا خیرتون بده با آرزوی روز بهتر

    • ناشناس

      داداش گلم اینارو از مغزت کن بیرون اینجا ایرانه آخر همه

  • ناشناس

    سهام عدالت راواریز کنید تا مردم فقیر وبی درامد شرمنده درشب یلدا مردم شرمنده زن بچه ها نشوند گناه دارند آذرماه آمد تمام شد نگوید دیماه شرکتهای که پول نمی دهند دولت محترم واریز می کنند

  • ناشناس

    کامل بریزن تامردم بتونندچیزی برای شب یلداشون بگیرن بعدازیک سال هنوزمیخوان نصف بدن

  • ناشناس

    باید حتما حتما قبل از شب یلدا تو حسابمون باشه این سود

  • حمید برخوردار

    نفرچقدرهست

  • علی اصغر چزگی از نیشابور

    یک ماه است که چشم گوش مان را دوختیم که ببینیم کی واریز میشود خیلی ها مریض هستند خیلی ها نمی‌تواند کار کنند خیلی ها باید کرایه خانه بدهد ندارند خیلی ها باید به بیمارستان بدهد ندارد کمی به فکر آنها باشید ۸۰ درصد آنها که سهام عدالت می‌گیرند برای شب یلدا مشکل دارند

  • ناشناس

    سلام وقت بخیر د خترم 13 ساله است سهام عدالت ندارد باید کجا ثبت نام کنم (ک )(ش )

    • ناشناس

      باعرض سلام من ودو دخترم چون تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی ره هستیم سهام عدالت نداریم خواهشمندم باید به کجا مراجعه کنیم راهنمایی کنید خدا یارویاورتان

  • sahid

    دومیلیون سود برای اون کسایی که شب یلدا براشون ریحتن بازم میریزن تا عید نوروز؟