کد مطلب: ۵۱۱۱۷۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

زیان انباشته بانک شهر معادل درآمد نفتی کشور!

زیان انباشته بانک شهر معادل درآمد نفتی کشور!

صورت مالی ۹ ماهه امسال بانک شهر حاکی از آن است که زیان انباشته این بانک به رقمی حدودا معادل کل درآمد نفتی کشور در هفت ماهه ابتدایی امسال رسیده و اختلاف بدهی و دارایی آن از ۲۰ هزار میلیارد تومان هم گذشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک شهر از جمله بانک‌هایی است که نماد معاملاتی آن با سرمایه ۱٫۵ هزار میلیارد تومانی در تابلو نارنجی بازار پایه حضور دارد.

صورت‌ مالی منتشر شده مربوط به دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر امسال(حسابرسی نشده) این بانک در سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران( کدال) حاکی از آن است که زیان انباشته بانک شهر به ۲۱ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

زیانی به اندازه ۷ ماه درآمد نفتی

بر اساس صورت‌ مالی منتشر شده، این بانک در ابتدای دوره ۹ ماهه، ۱۹ هزار و ۸۶۴ میلیارد تومان زیان انباشته داشته است. در طی دوره، این بانک نه تنها موفق به کسب سود برای جبران بخشی از زیان انباشته‌اش نشده، بلکه دو هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان دیگر هم زیان به بار آورده است.

بنابراین زیان انباشته بانک شهر پایان آذر ماه سال جاری به رقم ۲۱ هزار و ۹۷۰ میلیارد تومان رسیده است.

برای درک بهتر مبلغ این زیان خوب است آن را کنار چند رقم دیگر ببینیم. برای مثال: براساس آمار مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی کل درآمد نفتی ایران در هفت ماهه ابتدایی سال ۹۹، دو میلیارد دلار شده، با احتساب هر دلار ۱۱ هزار تومان ( نرخ تسعیر ارز سال ۹۹)، کل درآمد نفتی طی این دوره ۲۲ هزارمیلیارد تومان بوده است. یعنی فقط ۳۰ میلیارد تومان بیشتر از زیان انباشته بانک شهر.

مثال دیگر می‌تواند یارانه نقدی باشد. ماهانه سه هزار و ۶۰۰میلیارد تومان یارانه به ۷۸ میلیون ایرانی داده می‌شود. پس این مقدار پول می‌تواند معادل بودجه شش تا هفت ماه یارانه کل کشور باشد.

اختلاف ۲۰ هزار میلیاردی دارایی و بدهی‌ها

رقمی که برای دارایی کل در ترازنامه این بانک آمده است ۹۷ هزار و ۳۰۱ میلیارد تومان است. در مقابل این دارایی اما بدهی ۱۱۷ هزار ۴۵۸ میلیارد تومانی قد برافراشته است. بنابراین بر اساس ترازنامه، بدهی این بانک تا پایان آذر ماه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان بیشتر از دارایی‌های آن است.

در صورت مالی قبلی منتشر شده بانک شهر که مربوط به پایان سال مالی گذشته ( ۲۹ اسفند ۹۸) است، دارایی این بانک ۷۶ هزار و ۴۵۲ میلیارد تومان و بدهی آن ۹۴ هزار و ۵۰۲ میلیارد تومان اعلام شده است. در واقع تا پایان آذرماه امسال دارایی‌های این بانک ۲۷ درصد و بدهی‌های آن ۲۴ درصد افزایش یافته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Farshad.j

    برای من همیشه سوال بوده چطور این بانک ها با زیان انباشته و زیان دهی هر ساله دارن هم چنان کار می کنن؟؟پس چطوریه آخه نه شعبه بسته می شه؟؟؟نه تعدیل نیرو میشه؟؟؟نه سودهی بانک ها پایین میاد؟؟؟؟چی کار می کنن؟؟؟؟

    • ناشناس

      بانک مرکزی پول چاپ می‌کنه میده بهشون

    • ناشناس

      والا، پاداش و مزایاشونم کم که نمیشه هیچ زیادترم میشه

  • ممدرضا

    و این به این معناست که …

  • ناشناس

    والا اینجورکه دارن به پرسنل و خدمه بانک وام میدن بایدم کم بیاره ، تمام کادر بانکی ماشینهای مدل بالا دارن ، حالا بماند حقوق درسطح بالا هم دارن ، بایدهم کم بیارن ی حساب دوتادوتا چهارتاست

    • ناشناس

      اولا به شماربطی نداره دومااگرم وامی بدن چندبرابرش روتاریال آخرازشون میگیرن پس لطف کن گالتوببند.

    • مجتبی

      شما لطف کن ادب داشته باش

    • ناشناس

      تابلو معلومه بانکی هستی دقیق زد تو هدف

    • ناشناس

      دقیقا تابلو بانکی هستی خوب گفته

    • محمد حسین

      تابلو هست که کارمند بانک شهر هستی ، قششنگ زد تو مخت ، اعصابت ریخت توهم.

    • ناشناس

      آواز دهل از دور خوش است…

    • ناشناس

      سلام. البته ضمن احترام به نظرات دوستان . باستحضار دوستان میرساند تمامی اداره جات به پرسنل خود وام های مختلف حتی بیشتر از کارمندان بانکها پرداخت میکنند .حقوق دریافتی کارمندان بانکها در مقایسه با سایر ارگانها کمترین دریافتی میباشد. علاوه بر ان کار در شرایط سخت و پراسترس ودر شرایط کرونا هم که فشار مضاعف دارد. لطفا از دور قضاوت نکنید.

    • ناشناس

      دقیقا پای حرفشون که میشینی اه و ناله هم دارن که کارمون پر استرسه و هزارتا مریضی گرفتیم

    • ناشناس

      از دور قضاوت نمی کنیم از نزدیک مشاهده می کنیم والا پاداش و مزایا و کارانه ای که کارمند بانک میگیره هیچ ارگان دیگه نمیگیره

  • ناشناس

    بانک شهر از همون اول هم زیانده بود
    نباید به بورس وارد میشد
    ولی اکثر بانکیها سودسازی خوبی داشتن

  • ناشناس

    تو سهام بانکی، بانک دی و بانک شهر زیانده بودن

  • ناشناس

    چرا هر اداره و سازمان باید برا خودش بانک تاسیس کنه؟ کلی کارمند سربار و مازاد و هزینه،نتیجه همین میشه!

  • ناشناس

    خدا را شکر
    همین بانک ها اقتصاد رو به اینجا کشاندن

  • اقتصاد زنده

    هم بانکها و هم بقیه وزارتخانه ها با تورم سرپا می باشند.
    نه دولت درآمد داره نه بانکها،اینجا با پرداخت حقوق و پرداخت کلی از هزینه جاری ارگانها از هیچ درآمدی می باشد.یعنی تولید تورم.
    کشور یا باید تولید داشته باشد و صادرات انجام دهد و دلار بگیرد یا مانند عربستان نفت بفروشد و دلار دریافت کند.کشور ما هیچکدام از اینها نیست برای همین پول هست البته از نوع ریال کالا نیست،نتیجه گران شدن کالا و بی ارزش شدن پول،همان تورم.