کد مطلب: ۳۲۶۵۷۶

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب:

سازندگان داخلی کالاهای مورد نیاز صنعت نفت را نمی‌دانند

سازندگان داخلی کالاهای مورد نیاز صنعت نفت را نمی‌دانند

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ضمن انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی به سازندگان داخلی در مورد تجهیزات مورد نیاز اظهار کرد: طبق اعلام انجمن سازندگان، اصلا نمی‌دانند چه کالایی مورد نیاز صنعت نفت است.

احمد محمدی در آیین گشایش دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان با اشاره به شعار سال ۱۳۹۷ که حمایت از کالای ایرانی است، گفت: یکی از اهداف انقلاب خودکفایی کشور بود و اکنون در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم و همزمانی این نمایشگاه با چهل سالگی انقلاب را به فال نیک می‌گیریم.

به گزارش تجارت‌نیوز، با اشاره به اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اظهار کرد: می‌توانیم با همکاری یکدیگر از تحریم‌های ظالمانه سرفراز بیرون بیاییم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به برگزاری نخستین دوره نمایشگاه تخصصی ساخت داخل در سال ۱۳۸۸، بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها نشانه خودکفایی است. رویکرد برگزاری نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان این است که سعی کنیم نیازمندی‌های صنعت نفت را بومی‌سازی کنیم. این نمایشگاه سال به سال بهبود یافت و شرکت‌های توانمند پا به عرصه گذاشتند. همچنین دستاوردهایی که در این نمایشگاه به دست آمده سیر تکامل داشته است.

محمدی ادامه داد: طی ۹ سالی که این نمایشگاه برگزار شده بیش از ۱۰ هزار قطعه ضروری صنعت نفت در بخش حفاری و همچنین چاه‌محور، تاسیسات بومی‌سازی شده‌ است.

به گفته وی، در حفاری ۲۰ هزار قطعه مختلف مصرف می‌شود و اگر زنجیره ساخت، مصرف، بازسازی در این صنعت به کار گرفته شود از هدررفت سرمایه در کشور جلوگیری می‌کند.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در ادامه با بیان این‌که اگر اکنون به خودکفایی نرسیده‌ایم، مدیران میانی مقصر بودند، اظهار کرد: با انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت دیدار داشتم و آنها گفتند اصلا نمی‌دانیم چه کالایی مورد نیاز صنعت نفت است. من به آنها پیشنهاد کردم کنسرسیومی تشکیل دهند و صنعت نفت بخواهد نیازمندی‌های خود را اعلام کند. اگر بخواهیم بخشی از نیازهایمان را از کسانی که می‌توانند کمک کنند مخفی کنیم به اهداف‌مان نمی‌رسیم.

محمدی از رونمایی از پنج دستاورد مهم شامل کالا و تجهیزات پرکاربرد حفاری در نمایشگاه تخصصی ساخت داخل خبر داد و افزود: در این نمایشگاه نشست‌های تخصصی برگزار می‌شود و بخشی از ابهامات بخش خصوصی و صنعت برطرف خواهد شد. همچنین در این نمایشگاه تفاهم‌نامه و قرارداد ساخت امضاء می‌شود. حدود ۲۲۰ شرکت داخلی در این نمایشگاه حضور دارند.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.