کد مطلب: ۲۱۱۰۷۳

سبزترین شهرهای جهان معرفی شدند

سبزترین شهرهای جهان معرفی شدند

بعد از توافقنامه پاریس برای کاهش دمای زمین و جلوگیری از گرم شدن بیشتر آن، شهرهای مختلف مصرف انرژی خود را بهبود داده و اهدافی برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را تعیین کرده‌اند.

در سراسر جهان، شهرها به سمت استفاده از انرژی‌های پاک می‌روند و به اصطلاح سبز می‌شوند. استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک در شهرها و کشورهای مختلف رونق گرفته و شغل‌های زیادی را هم ایجاد کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تنها در امریکا استفاده از پنل های خورشیدی 250 هزار شغل ایجاد کرده است. همچنین با اینکه استفاده از انرژی‌های پاک تا چند سال گذشته، گران بود، اما افزایش تقاضا باعث کاهش قیمت آن شده و استفاده از آن را بیشتر کرده است.

بلومبرگ گزارشی از شهرهای سبز منتشر کرده است. با توجه به تحقیق CDP (یک سازمان مستقر در انگلستان که تاثیرات محیط زیستی را می‌سنجد)، بیش از 100 شهر از آدیس آبابا تا اوکلند در ترکیب انرژی خود از بیش از 70 درصد انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کنند.

شهرهایی که جمعیت آنها در معرض خطر و آلودگی قرار دارند، در بالاترین حد استفاده از انرژی‌های سبز قرار گرفته‌اند. آن‌ها برای کاهش نزولی درجه حرارت جهانی با استفاده از انرژی‌های برق آبی، زمین گرمایشی، خورشیدی و بادی تلاش می‌کنند.

CDP می‌گوید: بعد از توافقنامه پاریس برای کاهش دمای زمین و جلوگیری از گرم شدن بیشتر آن، شهرهای مختلف مصرف انرژی خود را بهبود داده و اهدافی برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای را تعیین کرده‌اند.

در ایالات متحده، 58 شهر از جمله آتلانتا و سن دیگو متعهد شده‌اند که به سمت استفاده 100 درصدی از انرژی پاک حرکت کنند. در همین حال برلینگتون و ورمونت مدعی هستند که اولین شهر در این کشور هستند که به طور کامل انرژی مورد نیاز خود را از منابع تجدیدپذیر به دست می‌آورند.

تنها تعداد انگشت شماری از 100 شهر آمریکای شمالی از انرژی ترکیبی و حداقل 70 درصد از انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کنند. این در حالی است که اکثریت شهرهای آمریکای لاتین گزارش داده‌اند این مرز را گذرانده‌اند و استفاده بیشتری از انرژی‌های تجدیدپذیر برای تأمین منابع انرژی مورد نیاز خود دارند.

کیار اپلبی، مدیر بخش شهرهای CDP می‌گوید: بسیاری از شهرها در جهان در حال توسعه در منابع طبیعی محلی خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

این فعالیت پیشگام تا حد زیادی با نیازهای اقتصادی محلی و اراده سیاسی همراه خواهد بود.

با این حال به دلیل خشکسالی در بعضی مناطق امریکای لاتین، تولید انرژی برق آبی کاهش یافته است. شهرهای کشورهای در حال توسعه، به ویژه در امریکای لاتین شروع به استفاده از انرژی‌های پایدار همراه با حفظ محیط زیست کرده‌اند.

منبع: فصل اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.