کد مطلب: ۵۷۰۸۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سرقت ماسه‌های ساحلی برای ساخت ویلا!

سرقت ماسه‌های ساحلی برای ساخت ویلا!

برخی در شهرهای شمالی از ماسه‌های ساحلی برای ساخت خانه استفاده می‌کنند. دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران با تایید این خبر می‌گوید: قیمت زمین در شهرهای شمالی جذاب و ساخت و سازهای غیر اصولی رونق گرفته است. عده‌ای از ماسه سواحل برداشت غیرقانونی دارند تا برای بلوک چینی یا دیوار چینی ساختمان‌های غیرمجاز استفاده ‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در فضای مجازی ویدئویی از سرقت ماسه‌های بادی دریایی دست به دست می‌چرخد. این ویدئو نشان می‌دهد که عده‌ای از شن و ماسه‌های سواحل دریای خزر برداشت غیرقانونی برای ساخت ویلا دارند!

یک شهروند ایزدشهری به تجارت‌نیوز می‌گوید: مصالح ساختمانی گران است. باند بازی‌های در این منطقه باعث شده برخی با بولدوزر از ماسه سواحل برداشت غیرقانونی برای ساخت ویلا داشته باشند. متاسفانه با آن که گزارش‌های متعددی به مسئولان مربوطه در این منطقه شده اما کسی درباره برداشت غیرقانونی شن و ماسه از سواحل پیگیر نیست!

استفاده از شن و ماسه در ساخت خانه ممنوع است

در همین راستا دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران با اشاره به رونق ساخت و ساز ویلا در شهرهای شمالی توضیح داد: ماسه‌های ساحلی منابع طبیعی هستند و نباید از آنها استفاده شخصی و غیرقانونی شود. در شمال کشور برخی از سازندگان غیرمجاز برای کاهش هزینه‌های ساخت و ساز از شن و ماسه‌های دریایی استفاده می‌کنند.

رامین گوران اوریمی به تجارت‌نیوز گفت: استفاده از شن و ماسه در ساخت مسکن مقاومت ساختمان را کاهش می‌دهد. در زمان قدیم از شن و ماسه برای دیوارچینی و بلوک چینی استفاده می‌شد اما حالا در نظام مهندسی استفاده از این مصالح ساختمانی برای پی‌ریزی ساختمان ممنوع است.

او ادامه داد: با وقوع زلزله این نوع ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرهای شمالی می‌تواند فاجعه زیان‌باری برای مردم داشته باشد. وقتی در شهرداری‌ها نظام مهندسی جدی گرفته نشود رخ دادن این فجایع عجیب نیست.

افزایش تخلف ساخت در تهران!

دبیر انجمن انبوه‌سازان گفت: بررسی‌ها نشان داده در تهران هم سازندگان برای کاهش هزینه با تیر چراغ برق ستون را پوشاندند. یا عده‌ای دیوارها را در قالب بتنی در آوردند اما داخل آن از آجر استفاده شده است. معتقدیم استفاده از شن و ماسه در پی ساختمان‌های بتنی یک جرم و جنایت بزرگ است و امیدواریم با متخلفان هر چه سریع‌تر برخورد شود.

در دو سال اخیر با افزایش قیمت مسکن تورم مصالح‌ ساختمانی از تورم مسکن جاماند. چندی پیش دنیای اقتصاد در گزارشی نوشته بود: رشد تند قیمت مصالح ساختمانی در تهران طی بهار امسال، یک پیام ساده دارد «تورم مصالح‌ساختمانی با تورم مسکن در فاز تنظیم است.» براساس این گزارش میزان تورم نقطه‌ای مسکن در بهار امسال ۷۰ درصد و تورم عمومی ۵۲ درصد بوده است اما در همین بازه یک‌ساله تورم مصالح ساختمانی ۱۰۱ درصد ثبت شده است.

سازندگان می‌گویند این تورم افسارگسیخته مصالح ساختمانی باعث شده که سازندگان الگوی ساخت مسکن را تغییر دهند. این تغییر الگوی ساخت نیز در شهرهای شمالی کشور نمود پیدا کرده است. به طوری که مردم برای ساخت دست به برداشت غیرقانونی شن و ماسه زدند و از این مصالح برای پی‌ریزی ساختمان استفاده می‌کنند.

برای مطالعه بیشتر خبر رکوردهای عجیب قیمت مسکن بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مهدی

    قیمت مصالح رو بیارید پائین دزدای سر گردنه همه که خونشون تهران نیست تو روستا زمین ۳۰ میلیونی از کجا ۶۰۰ میلیون بدیم یه دوتا اتاق بسازیم.خدا نگذره ازتون

  • ناشناس

    یک جور تیتر زدین که گویا سازنده ها در حال دزدی هستند !!!! در حالیکه این کامیون داران هستند که ماسه را دزدیده و به بهای سنگین می فروشند

  • علی

    تو این مملکت چیزی دیگه مونده که ازش سو استفاده نشده باشه تو هر زمینه ای شدیم سوژه خنده واسه باقی کشورها تا جایی که کره شمالی که بدبخت ترین کشور دنیاست خودروسازی ایران رو سوژه خنده می کنه یا افغانستان پول ما رو مسخره می کنه
    در کل ملت هایی دارن ما رو مسخره می کنن که اندازه پشگل گوسفند هم ارزش ندارن