کد مطلب: ۴۶۵۱۹۶

سهمیه کارت سوخت خودروهای مفقودی چه می‌شود؟

سهمیه کارت سوخت خودروهای مفقودی چه می‌شود؟

مدیر سامانه هوشمند شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با توجه به شرایط کرونایی در کشور ذخیره سوخت خودرو‌ها از ۶ ماه به ۹ ماه تمدید شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مسعود رضایی، مدیرسامانه هوشمند شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص آخرین وضعیت کارت‌های سوخت خودرو‌های عمومی و شخصی گفت: در حال حاضر کارت‌های سوخت ناوگان عمومی مانند وانت‌بار‌ها و تاکسی‌ها حداکثر یک ماه صادر و به دست مالکان خودرو می‌رسد.

او ادامه داد: در ابتدا صدور کارت سوخت تنها ۴۰ روز طول می‌کشید، اما اکنون این فرآیند طولانی‌تر شده است، تمام تلاش ما این است که در سریع‌ترین زمان این نیاز را پاسخ دهیم.

مدیرسامانه هوشمند شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اضافه کرد: تا به امروز ۷۰۰ هزار کارت سوخت برای خودور‌های شخصی صادر و در باجه‌های پستی رسوب کرده که این مورد هم بخاطر شرایط کرونایی بوجود آمده است.

رضایی گفت: با توجه به شرایط کرونایی در کشور ذخیره سوخت خودرو‌ها از ۶ ماه به ۹ ماه تمدید شد و مالکان خودرو نگرانی از بابت حذف شدن ذخیره ۹ ماهه خود نداشته باشند.

مدیرسامانه هوشمند شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: تنها ما در حوزه بنزین کارت سوخت نداریم بلکه در حوزه نفت و گاز هم کارت سوخت صادر می‌کنیم که کارت سوخت در حوزه نفت و گاز با توجه به اهمیت آن ۲۰ روزه صادر می‌شود.

او با بیان اینکه دو برابر خودرو‌های موجود کارت سوخت صادر شده است، افزود: افرادی که کارت سوخت ندارند می‌توانند با مراجعه به پلیس +۱۰ تقاضای خود را ثبت کنند و از طریق سایت www.epolice.ir از نحوه صدور کارت خود مطلع شوند.

رضایی ادامه داد: با بیان اینکه آمار دقیقی از خودرو‌هایی که تاکنون اقدام به دریافت کارت سوخت نکرده‌اند نیست، گفت: به نظر می‌رسد که تعداد این خودرو‌ها کمتر از ۱۰ درصد باشد، اما هر چه تقاضا وجود داشته باشد پاسخ خواهیم داد.

مدیرسامانه هوشمند شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه مشکلی برای صدور کارت سوخت وجود ندارد، تصریح کرد: به تمام تقاضا‌ها جواب خواهیم داد و افراد به راحتی می‌توانند تقاضای صدور کارت سوخت کنند.

او گفت: تا به امروز هیچ خودرویی در کشور وجود ندارد که کارت سوخت نداشته باشد، اگر کارت سوخت خودرو شخصی مفقود شود، می‌تواند با مراجعه به پلیس +۱۰ درخواست خود را برای صدور المثنی کارت سوخت خود اقدام کند.

مدیرسامانه هوشمند شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص نحوه پیگیری کارت سوخت تصریح کرد: متقاضیان کارت‌های هوشمند سوخت ابتدا باید وارد سایت www.epolice.ir شده و سپس بر روی گزینه کارت سوخت کلیک کنند. بعد در قسمت پیگیری صدور کارت سوخت نسبت به وارد کردن نوع و شماره پلاک خودرو اقدام و روی گزینه پیگیری کارت سوخت کلیک کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • Alex

    من بیشتر از سه ماهه برای خودرو سواری شخصی ثبت نام کردم متاسفانه هنوز صادر نشده زنگ میزنم به پلیس + 10 میگه فلان تاریخ رفته برا چاپ ولی هنوز ارسال نشده پرسیدم مشکلش چیه گفت تراشه کارت سوخت ندارن!!!!!