کد مطلب: ۲۳۲۷۸۷

سهم بالای صنعت دام در تولید و ارزش افزوده

سهم بالای صنعت دام در تولید و ارزش افزوده

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سهم بالایی از تولید و ارزش افزوده را صنعت دام کشور به خود اختصاص داده است.

محمود حجتی در مراسم تکریم از حسن رکنی معاون سابق امور دام وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: سهم بالایی از تولید و ارزش افزوده را بخش دام به خود اختصاص داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حجتی با بیان اینکه درباره مسائل ارز و دلار و قیمت نهاده‌های دامی می‌توان گفت نهاده‌ها کالاهای اساسی در بخش کشاورزی هستند، گفت: عمده واردات را در این زمینه ذرت و کنجاله سویا به خود اختصاص می‌دهند که حساسیت بالایی برای مسئولان عالی رتبه دارد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: درباره این مشکل راهکارهایی را تعبیه کرده ایم تا از افزایش نرخ ارز برای واردات جلوگیری کنیم و کالاهای وارداتی از نرخ ارز و بالارفتن آن متاثر نشوند.

حجتی با بیان اینکه قیمت جهانی کنجاله سویا و ذرت در بازارهای جهانی در حال افزایش است، ادامه داد: افزایش یک مرتبه قیمت دلار هم تاثیر گذار بود و مشکلاتی را در فرآیند تولید ایجاد می کرد بنابراین تصمیم گرفته شد تا روشی را دنبال کنیم که تضمین واردات داشته باشیم.

وزیر جهاد افزود: در همین راستا قرار شد بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه در درون خود این مساله را حل کنند به طوری که وارد کننده ها از افزایش ارز تاثیر نپذیرند.

حجتی گفت: دولت تصمیم گرفت نرخ ارز بر وارد کننده تاثیر نگذارد و وارد کننده ای نمی تواند بگوید باید ببینند نرخ ارز چه می شود تا محصول خود را گران تر بفروشد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.