کد مطلب: ۶۱۲۴۴۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد؛

سهامداران بخوانند/ ۷ خبر مهم برای بورس ۱۲ دی

سهامداران بخوانند/ ۷ خبر مهم برای بورس ۱۲ دی

بازار سهام در ادامه روند منفی هفته گذشته، این هفته را نیز منفی شروع کرد. کارشناسان معتقدند رکود در بازار سرمایه به شرط افزایش ارزش معاملات در کنار محرک‌های قوی بیرونی پایان می‌یابد. حال باید دید چه سیگنال‌هایی بر بورس امروز تاثیرگذار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام در ادامه روند منفی هفته گذشته، این هفته را نیز منفی شروع کرد. کارشناسان معتقدند رکود در بازار سرمایه به شرط افزایش ارزش معاملات در کنار محرک‌های قوی بیرونی پایان می‌یابد. حال باید دید چه سیگنال‌هایی بر بورس امروز تاثیرگذار است.

بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر شمول ‎مالیات بر درآمد در موارد اعلام ارزش بازار یا خالص ارزش فروش در دفاتر موضوع ‎سهام شرکت‌های پذیرفته شده در ‎بورس، ابطال شد.

نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان قند و شکر خراسان رضوی گفت: تا هفته گذشته بازار قند و شکر راکد بود اما با شنیده شدن خبرهایی مبنی بر اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و حذف معافیت مالیاتی قند و شکر بازار کمی متحول شده و در بخش خرید و فروش عمده‌ شکر در بازار شکر تا حدودی تورم ایجاد شده است. (ایسنا) روز گذشته گروه قند و شکر به رغم افت بازار، رشد خوبی داشت.

تمامی صنایع بورسی در دوره آذرماه سال ۱۴۰۰ نسبت به آذرماه سال گذشته، افزایش در فروش را تجربه کرده‌اند. مجموع فروش صنایع بورسی در دوره یک ماهه منتهی به آذر ماه ۱۴۰۰، مبلغ ۱۶۵ هزار و ۴۰۲ میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان بوده؛ این در حالیست که مجموع فروش این صنایع در دوره مشابه سال گذشته مبلغ ۱۱۵ هزار و ۲۵۷ میلیارد و ۶۷۲ میلیون تومان اعلام شده بود.

مسیحی، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: براساس قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مصوب مجلس شورای اسلامی، خدمات حمل و نقل ( اعم از بار و مسافر) درون و برون شهری و بین المللی جاده ای، ریلی و دریایی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است.

پیش‌نویس قانون بازار سرمایه اصلاح می‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: آئین‌نامه داخلی بررسی و تصویب شد و همچنین یکشنبه ۱۲ دی ماه با حضور مسئولانی از جمله رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزرای اقتصادی و نفت به بررسی رویکردها و سیاست‌‌های ارزی و نحوه پرداخت یارانه در لایحه بودجه می‌پردازد. کمیسیون تلفیق روز یکشنبه هفته آینده گزارش خود را در مورد کلیات لایحه بودجه برای رای‌گیری به صحن علنی ارائه خواهد کرد تا بتواند بعد از تصویب کلیات آن در صحن مجلس طی مدت سه هفته وارد جزئیات شود./ خانه ملت

مرکز آمار در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که رشد اقتصادی بدون نفت در تابستان امسال به ۳.۳ درصد رسید. در تابستان امسال محصول ناخالص داخلی بدون نفت به قیمت ثابت سال ۱۳۹۰ به رقم یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۲۱۳ میلیارد ریال بوده است. شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی کل کشور در تابستان ١۴٠٠ بر مبنای سال ١٣٩۵ نیز ۳۳۸.۷ بوده است که نرخ تورم ۱۲ ماه منتهی به شهریور ماه ١۴٠٠ نسبت به دوره مشابه قبل نرخ ۴۵.۸ درصد بوده است./ ایبنا

محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در توییتر خود نوشت: پیش‌نویس اصلاح قانون بازار سرمایه نیازمند همفکری فعالان این بازار است. مدرسان ،کارشناسان و دلسوزان این بازار نگران نباشند. یقیناً نظرات مثبت فعالان بازار در این خصوص باعث اصلاحات بهتر خواهد شد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بله نگفتم 2روز مثبت میشه باغ سبز نشون میدن دوباره پولارو میخورن من که خیلی وقته اومدم بیرون به خدا خر میخریدم کلی سود میکردم خر الان 40 ملیون شده

  • طاهری سرمور

    بادرود.تاحقوقی نخواهدسهمی رشدیاریزش نمی کندالان باوجوداینکه هنوزیک عده هستندکه می خواهندخارج شوندوبقیه سهامدارخردهم درسبد۵۰تا۶۰درصدضررهستندحقوقی فعلادرقیمت پایین می خردوبایک۵یا۱۰درصدی می فروشدتاتمام آن سهامی که می خواهدبفروشدراجمع کندواین منوال ادامه داردتاپول واردبازارشودوآنموقع حقوقی بارشددادن زمانی رامانند۹۸،۹۹رابوجودمی آوردشمانگاه کنیدیک نمادمانندکزغال را۷یا۸درصدی رشددادسپس دراین رشدپولی که واردشدحقوقی بلعیدوامروز۱۲دی قیمت راطوری کنترل می کندکه خیلی جالب است یک اردر۶۰سهم۳۱۲۶۴ریال واردربعدی۱۲۰سهم۳۱۲۶۶ریال فروشنده ودرقسمت خریداراردراول ودوم هرکدام بیش از۴هزارسهم هست بایک یا۲ریال اختلاف.فقط دراین بورس سهامدارخردبازنده است چون درسبدسهام گیرافتاده وپول هم برای متعادل کردن نداردوتایکی ازسهمهارابفروشدودیگری رامتعادل کندحقوقی نوسانش راگرفته وقیمتش راپایین می کشد.باسپاس

  • ناشناس

    خبر مهم افت و قرمزی بورس همین و بس…….

    • ناشناس

      مابه حرف مسولین بالارتبه اومدیم توبورس سرمایمون به بادرفت الانم انگار نه انگار مردومو بدبخت کردن چرا چیزی نمیگن ؟

  • ناشناس

    کاملا مشخص هست که قرار نیست بورس در حال حاضر رشد واقعی داشته باشه، فقط هر جوری شده شاخص رو سبز میکنند.
    بیش از یک سال و نیم هست که مسئولین ما رو به سرمایه گذاری در بورس دعوت کردند و سرمایه و زندگی ما رو نابود کردند

  • ناشناس

    مهمترین خبر درباره بورس این است که مسئولین از طریق صدا و سیما (اصحاب قدرت و رسانه) مردم ایران رو به سرمایه گذاری در بورس دعوت کردند و گفتند امن ترین جا برای سرمایه گذاری هست، اما الان بعد از گذشت این همه وقت، 80 درصد سرمایمون رفته و قیمت همه چیز چند برابر شده. این اگر ظلم و ستم به مردم نیست، پس چیست!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    خبر مهم درباره بورس:
    اگرچه توی بورس ضرر زیادی کردیم، اما فهمیدیم که به حرف مسئولان نباید اعتماد کرد.

  • ناشناس

    ظلم نکنید در حق مردمی که غیر از خدا کسی را ندارن …

  • ناشناس

    قراربود12و11دیماه عرضه ستازه خلیج فارس عرضه بشه این شایعات باعث شده 2روز
    پشت سرهم منفی بخور

  • ناشناس

    اگر یه روز خبر حقوقی ختور وسیتا سیمانی بیاد بخدا قربونی میدم
    زندگیمون را به باد دادند
    بهترین خبر این روزها برای سهامداران خبرمرگ حقوقی سهمشون است.

    • ناشناس

      آخه کدوم بدی رفته که بدتر نیاد؟؟

  • ناشناس

    پول میدونید دست کیست ؟ همانهایی که برج ۵ توی اوج شاخص خارج شدن، خب اونا میدونستن و با پول چندین برابر بیرون زدن، حالا هم منتظر دستور مجدد هستن که بیان تو بازار
    فکر کنم اونا را میشناسید