کد مطلب: ۵۳۸۵۴۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سیگنال‌های مهم بورس امروز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت / اخبار احتمالا اثر گذار بر بازار سرمایه

سیگنال‌های مهم بورس امروز  دوشنبه ۲۰ اردیبهشت / اخبار احتمالا اثر گذار بر بازار سرمایه

بازار دیروز با روندی نزولی آغاز شد و افت ۱۵ هزار واحدی را تجربه کرد. در جلسه دیشب شورای عالی بورس دامنه نوسان متقارن شد و به همان مثبت و منفی پنج درصد روال گذشته بازگشت. باید دید امروز چه اخباری را بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شب گذشته جلسه شورای عالی بورس برگزار شد، رئیس کل بانک مرکزی در برنامه گفتگوی ویژه خبری حاضر شد و رئیس سازمان برنامه و بودجه هم در کلاب‌هاوز از بدهی بانک مرکزی به دولت خبر داد. این اخبار تنها بخشی از اخبار مهمی بود که روز گذشته اتفاق افتاد و احتمالا بازار سهام امروز را تحت تاثیر قرار دهند.

هیات‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه عصر ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ دامنه نوسان، متقارن و مثبت و منفی پنج درصد شد. همچنین حجم مبنا در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران مقرر شد از روز شنبه حداقل ارزش مبنا در حجم مبنا برای تمامی نمادهای معاملاتی سهام بورس اوراق بهادار تهران، بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۵ میلیارد ریال و همچنین این مقدار در خصوص بازار پایه تابلوهای زرد، نارنجی و قرمز به ترتیب ۱۰ میلیارد، ۵ میلیارد و ۲٫۵ میلیارد تغییر یابد.

_رییس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی گفته است: ارزش افزوده بخش پتروشیمی که به اقتصاد کشور برمی‌گردد با برداشتن تحریم‌ها حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد خواهد بود که این موضوع به سودآوری و ارزش سهام شرکت‌ها کمک می‌کند و باعث گسترش بازارهای صادراتی مواد پتروشیمی کشور خواهد شد .

_ عبدالناصر همتی، در پاسخ مکتوب با بلومبرگ نوشت: «رفع تحریم‌ها علیه بانک مرکزی، بانک‌های ایرانی، سوئیفت و هرگونه انتقال پول بین آن‌ها و بانک‌های بزرگ خارجی باید مورد تایید قرار گیرد». وی همچنین گفت: مقاماتی از این بانک به‌طور مستقیم در جریان مذاکرات حضور دارند تا مطمئن شوند که رفع تحریم‌ها، واقعی خواهد بود.

_ رئیس کل بانک مرکزی گفت: ناترازی بودجه یکی از عوامل اصلی بروز تورم‌های سنگین است؛ ضمن اینکه نرخ دلار را به ۲۰ هزار تومان رساندیم، اما امیدواریم باز هم کاهش یابد.

_ پیگیری‌های تجارت‌نیوز نشان می‌دهد که قرار است سود سهام عدالت در شب عید فطر به حساب سهامداران واریز شود.

_ در یک هفته اخیر لیدر بازار کریپتوکارنسی‌ها حرکت چندانی نداشته اما برخی از ارزها بازدهی خوبی حاصل کردند. ارز دیجیتال شیبا به دلیل تقاضای زیاد حدود ۷۰۰ درصد رشد کرده و به رتبه ۲۶ مارکت‌کپ ارزهای دیجیتال راه پیدا کرده است. بیت‌کوین دایموند، تل‌کوین و اتریوم کلاسیک هم رشدهای زیادی داشتند اما در حال حاضر وارد فاز اصلاحی خود شدند

_ از ابتدای هفته تا به امروز مجامع چندین شرکت بورسی انجام شد و تصمیمات آنها در خصوص تصویب صورت‌های مالی سالانه و همچنین سود نقدی تقسیمی به سهامداران اعلام شد. بر این اساس شرکت سیمان بهبهان (سبهان) که در سال مالی ۹۹ توانسته بود به ازای هر سهم ۳۱۶۵ ریال سود خالص محقق کند، بخشی از سود انباشته خود را نیز به سود خالص اضافه کرد و در نهایت ۳۸۵ تومان به ازای هر سهم به هر سهامدار خود سود می‌دهد. شرکت به‌ پرداخت ملت (پرداخت) هم به ازای هر سهم ۱۴۴۵ ریال سود خالص محقق کرد که ۷۵ درصد (۱۰۷۹ ریال) آن را بین سهامداران تقسیم می‌کند.

_بهای هر اونس طلا در بازار جهان در ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ نسبت به آخرین معاملات ۴۷ دلار افزایش یافت و در بازار ایران هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته با دو هزار تومان افزایش به ۹۳۷ هزار تومان رسید. دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا با اشاره به رکود بازار طلا پیش‌بینی می‌کند که قیمت‌ها امروز تغییر چندانی ندارد.

_ نمایشگاه‌های خودرو در تعطیلات کرونایی نتوانستند قفل معاملات را باز کنند و با حرکت تدریجی ارز در مدار کاهشی، به نظر می رسد رکود در بازار خودرو عمیق‌تر شده باشد.

_ فرابورس ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است، عرضه اولیه شرکت صنایع روی ایرانیان با ماهیت سهامی عام در نماد فگستر۱ به روش بوک بیلدینگ (ثبت سفارش) انجام می‌شود.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    شاخص واقعی۸۰۰ هزار

  • ناشناس

    بورس بازان واقعی قبل از سال۹۸ هستند. بعد از اون یا طماع یا احمق. این توهین نیست. به هدف گذاری که داشتید فکر کنید ببینید تو کدوم گروه هستید.

  • ناشناس

    هیچ اتفاقی نخواهد افتاد جز سقوط

  • ناشناس

    بازم دوروز مثبت باز هم کری خوانی شما بی نظیر ید

  • ناشناس

    واقعا شما بورس بازآ خانواده ندارین باهاتون حرف بزنن کار نکن ها

  • ناشناس

    شاخص واقعی 500 هزار هست

    • ناشناس

      شاخص خریت واقعی چقدر است؟

  • ناشناس

    واقعا چه اتفاقی افتاده که می گین بورس میشه 800 هزار از 350به 2100 با هجوم کارمندان حالا باید بشه 400 هزار والا بورسی وجود نداره حالا هم وجود نداره همه بازارها هم افت دارن

    • ناشناس

      خودت میدونی چی نوشتی

  • آرش

    بورس هر چی باشه معتبر تر از ارز دیجیتاله الکی حسودی نکنید پول ندارید بخرید

  • محمد مرادی نژاد قشقایی

    یه خواهشی که دارم نرین تو صف فروش اول صبح فقط یه هفته صبور باشین خودمون حقیقی ها بدتر از حقوقی ها کردیم فقط یه هفته دندون رو جیگر بزارین

  • علی

    یا خدا بازم جلسه گذاشتن ، شک نکنید بازم بیچاره شدیم !