کد مطلب: ۶۱۷۶۵۹

سهامداران بخوانند/ ۶ خبر مهم برای بورس امروز

سهامداران بخوانند/ ۶ خبر مهم برای بورس امروز

روند خنثی در بازار سهام ادامه دارد. دو ابهام مهم بورس از آذرماه تا کنون همچنان بودجه و مذاکرات برجام است. هر چند در هر دو موضوع اتفاقاتی رقم خورده اما بورس همچنان از این تغییرات منتفع نشده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روند خنثی در بازار سهام ادامه دارد. دو ابهام مهم بورس از آذرماه تا کنون همچنان بودجه و مذاکرات برجام است. هر چند در هر دو موضوع اتفاقاتی رقم خورده اما بورس همچنان از این تغییرات منتفع نشده است. گویا سهامداران برای اعتماد مجدد به بورس نیازمند جلب اعتماد بیشتر و تزریق نقدینگی به بازار هستند.

۱۰۰ نماینده مجلس طی نامه‌ای خطاب به رئیسی، از دولت در خواست کردند تا واگذاری ۱۸ درصدی در هلدینگ خلیج فارس را لغو کند. (تسنیم)

در حالی که بیش از دو سال و ۹ ماه از خروج غیرقانونی آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال شدیدترین فشارها علیه ایران می‌گذرد، مشاور امنیت ملی آمریکا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای گفت که واشنگتن در حال پرداخت بهای اشتباه فاجعه بار ترامپ درباره برجام است. (فارس)

مرتضی شاه میرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شرکت‌های پتروشیمی باید بر قرارداد خوراک میان‌مجتمعی پایبند باشند. صنعت پتروشیمی در منطقه عسلویه به صورت زنجیره‌وار از خوراک‌های بالادستی تا صنایع پایین‌دستی پتروشیمی به هم وابسته هستند و چنانچه یکی از حلقه‌های این زنجیره با مشکل تأمین خوراک مواجه شود، تأثیر زیادی در طول زنجیره تولید دارد. (شانا)

میرتاج الدینی، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: تجربه مجلس‌های دیگر نشان از این دارد که لایحه بودجه ارائه شده توسط دولت، دچار تغییرات زیادی در مجلس نمی شود و نهایتا ۵ یا ۶ درصد لایحه بودجه تا زمان تصویب تغییر می کند. حذف ارز ترجیحی به معنای حذف یارانه‌ها نیست بلکه به معنای مستقیم کردن یارانه‌ها است. بحث حذف ارز ترجیحی، فرماندهی یارانه‌ها است که به مرحله اجتناب‌ناپذیر رسیده است. کاری که دولت قبلی باید انجام می‌داد و این کار را انجام نداد. (خبرآنلاین)

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سهام عدالت قانون جداگانه خودش را دارد و بودجه معمولا برای امور جاری کشور مثل دخل و خرج دولت و پروژه‌های عمرانی تنظیم می‌شود. سهام عدالت قانون خودش را دارد و از بودجه جداست. بر اساس آمار ۲۰ میلیون جامانده سهام عدالت داریم و درصددیم برای ۱۰ میلیون نفر منابع را در نظر بگیریم و برای سال آینده سهام عدالت آن‌ها برقرار شود.

احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اجرایی شدن یک تفاهم بلند مدت ۲۵ ساله مستلزم آن است که در سطح پایین‌تر و در سطح قراردادهای دستگاهی و بخشی قرار بگیرد. اکنون هر کدام از وزارتخانه‌ها به طور مثال صمت، نیرو، نفت و… در حوزه‌های مرتبط به خود با طرف چینی وارد مذاکره شده‌اند تا به یک قرارداد برسند بعد از آغاز این قراردادهاست که عملا سرمایه‌گذاری و رشد مدنظر ما، اجرایی خواهد شد. این موضوع مستلزم مذاکرات اولیه بود که در سفر اخیر امیرعبداللهیان به چین و صحبت‌هایی که با همتای چینی خود داشت، مقدمات لازم انجام شده است.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دیگه همه فهمیدند که بورس ایران تحت تاثیر هیچ اخباری نیست و فراخواندن مردم به سرمایه گذاری در بورس از سوی مسئولان و از طریق صدا و سیمای ملی، با چه هدفی صورت گرفت. حالا بماند که بعضی ها خودشون رو زدند به خواب بازی و نمیخواند واقعیتها رو قبول کنند یا تقصیر رو میندازند گردن مردم چون خودشون هم با مسئولان هستند و نعفشون توی اینه.

  • ناشناس

    افسوسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسس

  • ناشناس

    رضایی که می‌گفت شاخص به 1800 می‌رسد در عمل شاخص نمیتونه از 1400 عبورکنه چطوری میتونه

  • ناشناس

    تا موقع کسری بودجه دولت انقلابی جبران نشه همین جوری هست واقعان جای تاسف داره سید اولاد پیامبر اومد توی تلویزیون جلوی اون همه ببینده گفت بورس سه هفته درست میکنم ولی هنوز سه هفته نشد خجالت بکشید

  • ناشناس

    تجارت نیوز هم مثل صدا و سیما رسانه خودشون هست. صدا و سیما که خوب همه مردم ایران رو فریب داد و الان در مورد این ظلم و ستم بزرگی که مسئولین در بورس به مردم کردند سکوت کرده. همه این رسانه های داخلی رو باید تحریم کنیم. همون اینستا و اینا اخبار واقعی رو پیگیری کنیم.

  • ناشناس

    لطفابزا حرفم و بزنم گفتم ا قدیم گفته اند از این گوش بشنو از گوش دگر در کن حرف اینها هیچ ارزشی ن ارد

  • ناشناس

    خوب برای رونق بورس همیشه یه چیزی هست که اون بهش گره بزنید و وقت کشی کنید.

  • علی

    مردم دیگه با خبرها کاری ندارن خیال تون راحت هر کاری کردید همون درسته

  • ناشناس

    اگر ۵۰ میلیون سهامدار فقط ۵۰۰ هزارتومان از سهمی که دارن رو مثبت ۵ درصد خرید بزنند ورق برمیگرده شاخص بورس ۴ میلیون واحد میزنه فقط با پول اضافه تان خرید بزنید

  • سهامدار

    سهام بزرگ دولتی را دارن میفروشن تا کسری بودجه را جبران کنند