خبر مهم:

کد مطلب: ۳۳۷۲۰۳

شاخص بورس پس از مدت‌ها مثبت شد؛ علت چیست؟

شاخص بورس پس از مدت‌ها مثبت شد؛ علت چیست؟

هنوز یک ساعت از آغاز فعالیت امروز بازار سرمایه نگذشته که بورس تهران شاهد رشد بیش از 1800 واحدی شاخص و ورود به کانال 156 هزار واحدی شده است، دلایل رشد شاخص کل بورس چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق پیش‌بینی هفتگی بورس ، هنوز یک ساعت از آغاز فعالیت بازار سرمایه در روز یکشنبه (دوم دی‌ماه ۹۷) نگذشته که بورس تهران شاهد رشد بیش از 1600 واحدی شاخص کل و ورود به کانال 156 هزار واحدی شد.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه برای نمادهای وبملت، فاسمین، غپینو، شکلر، خاذین، وبصادر، فاراک، زمگسا، چکارن صفوف خرید تشکیل شده است و در فرابورس نمادهای زکشت و سرچشمه تقاضای خوبی دارند. اردرهای حمایتی در پالایشی‌ها بسیار قابل توجه است.

بررسی بازار سرمایه تا به این لحظه حاکی از آن است که نماد‎های «فولاد، کگل، وبملت، شپنا، وبصادر» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای «شبریز، شخارک، پارسان، شپترو، بترانس» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز دارند.

همچنین تا به این لحظه بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای «وبصادر، وبملت، فولاد، امید، شبریز» بوده است و نمادهای « کروی، امینیکم، کخاک، قشهد، فاراک» بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص داده‎اند.

شاخص بورس تهران

بورس تهران با حمایت قابل توجه حقوقی‌ها شاهد رشد بیش از 1600 واحدی شاخص کل و ورود به کانال 156 هزار واحدی شد.

به‌گفته برخی کارشناسان بازار سرمایه، روز گذشته زمزمه‌هایی در بازار شنیده می‌شد که حدود 12 صندوق سرمایه‌گذاری و شخصیت حقوقی بزرگ بازار در جلسه‌ای تشویق به خرید و تزریق نقدینگی به بازار سرمایه شدند، به همین جهت امروز شاهد تشکیل صفوف خرید در بسیاری از نمادهای شاخص‌ساز از جمله گروه‌های فولادی، فلزی، بانکی، پتروشیمی و پالایشی هستیم.

بدون شک در این بیابان نقدینگی باید از هر حضور جریان پول در بازار استقبال کرد، اما توصیه به خریداران احتمالی این است که از هیجان و رنج‌بازی در سهم‌ها پرهیز کرده و خرید با متغیرهای بنیادی را در دستور کار خود قرار دهند. بازار بیش از رنج‌های هیجانی و صعودهای مصنوعی به حمایت‌هایی جهت جلوگیری از افت بیشتر بازار نیاز دارد.

محمدباقر خادمی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که هیئت‌مدیره بورس دیروز جلسه‌ای با حقوقی‌های بزرگ بازار داشته است و بنا بر این شده که از بازار حمایت کنند و کف بازار را در همین محدوده بسازند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حمایت ۱۲ شخص حقوقی با دستور سازمان بورس هیچ معنایی جز عدم احترام به مکانیزم بازار و از بین بردن مفهوم آن ندارد