کد مطلب: ۵۰۴۸۶۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس سراسر قرمز / فشار عرضه در آخرین روز معاملات هفته

بورس سراسر قرمز / فشار عرضه در آخرین روز معاملات هفته

با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه در نمادهای شاخص‌ساز شدت گرفت و شاخص کل در ۲۰ دقیقه ابتدایی معاملات بیش از ۲/۵ درصد ریزش کرد و به یک میلیون و ۳۲۷ هزار واحد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز پایانی معاملات این هفته از بازار سهام نیز با فشار عرضه در گروه‌های فلزات، خودرویی، پالایشی و پتروشیمی همراه شد و شاخص کل در ۲۰ دقیقه ابتدایی معاملات بیش از ۲/۵ درصد ریزش کرد و این در حالی است که امروز شاخص هم‌وزن نیز بر خلاف روزهای گذشته رودی نزولی پیدا کرده و بسیاری از سهم‌ها به دلیل صف فروش قفل شدند.

افزایش تنش‌ها در منطقه و از طرفی قیمت‌گذاری دستوری فولاد دو سیگنال مهم منفی برای بورس این هفته بود و باعث شد روند بازار سهام این هفته نزولی شود، اما این در حالی است که بازار سهام به سیگنال‌های مثبت واکنشی نشان نمی‌دهد. برخی از کارشناسان معتقدند بازار سهام منتظر کاهش قیمت با روی کار آمدن بایدن و از سرگیری مذاکرات است اما با سیگنال‌هایی مانند افزایش غنی‌سازی به ۲۰ درصد و افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و تنش‌های داخلی مذاکره به شدت سخت به نظر می‌رسد.

از طرفی برخی از کارشناسان اعتقاد دارند در نیمه دوم معاملات امروز بازار سهام تقاضا افزایش پیدا می‌کند و بورس به سمت تعادل حرکت خواهد کرد.

بورس 17 دی

برخی از کارشناسان عقیده دارند معاملات هفته آینده روند بهتری خواهد داشت و تنش‌ها در منطقه کمتر خواهد شد از طرفی گزارشات ۹ ماهانه می‌تواند باعث شروع روند صعودی بازار سهام شود.

بازار 17 دی

نمادهای فملی، فولاد، فارس و شستا بیشترین تاثیر منفی بر بازار سهام را دارند.

در حال حاضر ارزش معاملات حدود ۶٫۸ هزاز میلیارد تومان و خروج پول حقیقی حدود۸۸۰ میلیارد تومان است.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    تنها کلمه ای که از زندگی آموخته ام ،میگذرد،

  • رضا

    چرا سرمایه مردمو دود کردین رفت هوا
    مگه قیمت سهام اینقدر میتونه اصلاح داشته باسه
    دیگه قیمتها تموم شد فکری به حال این مردم کنین
    گناه این مردم فقط اعتمادشون بود فقط اعتماد

  • ناشناس

    بابا شما هم بردارید باقیمونده پولتون رو برید تا کلا تموم نشده

  • ناشناس

    کل سرمایه زندگیمون در طول یازده سال،که حاصل فروش مغازمون بود،توی بورس گذاشتیم،نمادهای شاخص ساز،این کشور صاحب نداره ،یکی خواهشا رسیدگی کنه??

  • سالار

    بادآورده راباد می‌برد، بورسی های عزیز هرسر بالایی یه سرازیری هم داره، میخواستی نخرین کی مجبورتون کرد،

  • شاهین

    بادآورده راباد می‌برد، بورسی های عزیز

  • ناشناس

    خدا لعنتتون کنه سرمایه حاصل از کار کردن وعرق ریختم از دست رفت

  • امیر

    تمامه اجناس از ماشین گرفته تا مواد غدای و پوشاک همچی دلار طلا سکه همچی صد برابر بیشتر شده تولید کارخونه ها بیشتر شده گزارشات خوبی میدن شرکتها بعد سهام ها بر عکس میان پایین چه اتفاقی افتاده که سهم ۱۲۰۰ بیاد بشه ۳۰۰ چه خبره این همه اصلاح چرا رسیدگی نمیکنید

  • امیر

    بازارگردانها حقوقی ها هیچ کس نیست اینارو کنترول کنه ایا تا سهم ها میخوان جون بگیرن همچین عرضه میکنن انگار جنگه ناظره بازار کجاست

  • امیر

    وایییییی خدای من بورس شده غارتگران مال مردم آقای رئیسی قوه قضائیه خواهش میکنم از اموال مردم محافظت کنید مردم سرمایشون رفتتتتتتتتتت ریزش بدونه حساب کتاب هست ن تحلیلی بهش میخوره ن تکنیکال چرا داره سقوط میکنه.