کد مطلب: ۴۸۶۵۶۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش عجیب بورس در روز اول هفته / عقب‌گرد شاخص ‌کل به کانال ۱/۳ میلیون

واکنش عجیب بورس در روز اول هفته / عقب‌گرد شاخص ‌کل به کانال 1/3 میلیون

در حالی که سیگنال‌ها برای بازار سهام مثبت بود اما با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه در نمادهای شاخص‌ساز از جمله گروه‌های فلزات اساسی، پتروشیمی و خودرویی باعث ریزش 1.75 درصدی شاخص کل شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نزدیک شدن به انتخابات آمریکا باعث شده است جو هیجانی بازار سهام بیشتر شود و از طرفی نیز نوسان قیمت دلار و زمزمه‌های افزایش سود بانکی روند بازار سهام را نوسانی کرده است.

در جریان معاملات امروز بازار سهام اکثر نمادهای شاخص‌ساز و بنیادین روندی نزولی داشتند و شاخص کل تحت تاثیر این نمادها بیش از 1.5 درصد ریزش کرد و به یک میلیون و 387 هزار واحد رسید.

در جریان معاملات امروز شاخص هم‌وزن نیز بیش از نیم درصد ریزش کرد و این نشان از برتری صف‌های فروش در کلیت بازار سهام است.

بازار 3 آیان

به نظر می‌رسد روند بازار سهام تا انتخابات آمریکا روندی نوسانی داشته باشد و این روند با نزدیک‌تر شدن به انتخابات آمریکا تشدید می‌شود، اما از طرفی هم نزول شاخص کل بازار سهام امروز با افت قیمت فلزات جهای و همچنین نفت همراه بود.

بازار 3 آبان ماه

نمادهای فولاد، فملی و شپنا نمادهایی بودند که بیشتری تاثیر منفی بر بازار سهام را داشتند و نمادهای خودرویی نیز در جریان معاملات امروز بازار سهام روندی به شدت نزولی دارند.

با قیمت دلار حدود 30 هزار تومانی، ریزش شاخص کل بازار سهام به کانال یک میلیون و 300 هزار واحد منطقی نیست و سهم‌های بازار سهام با دلار زیر 20 هزار تومان معامله می‌شوند و برای همین موضوع باید تا انتخابات آمریکا و تثبیت شدن قیمت دلار منتظر ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    متاسفانه اين فريب مردم توسط مسئولين كه با هزار كلك مردم رو وارد بورس كردند تا سرمايه هاشون رو ازشون بگيرند بزرگترين خيانت به يك ملت بود. متاسفيم

  • ناشناس

    خدایی چطور کسانی که به ملت خودشان خیانت می کنند می خواهند برای بقیه ی مردم جهان کاری انجام دهند.
    به خدا بقیه ی مردم جهان را مثل ما بدبخت نکنید.

  • ناشناس

    لااقل فرصت خروج بده بزنیم بیرون ازاین بی صاحب

  • ناشناس

    خیالتون راحت نه به بایدن ربط داره نه به ترامپ بالا فروختن الان بااین خبرها میخوان سهامها رو آب کنن بعد سر حوصله جمع کنن چقدر دارن به همون میخندن

  • مهرداد

    آقایانی که مردم را به بورس دعوت کردند عامل این بدبختی هستند . یک عده همین جوری وارد بورس شدند نه به صورتحساب مالی و سود دهی شرکت کار دارند و نه از این مسائل چیزی می فهمند و با سیگنال دیگران خرید کردند و حالا هم هر روز وارد صف فروش می شوند . دولت با فراخوان مردم به بورس به سهامداران قدیمی هم خیانت کرد و تا این افراد از بورس خارج نشوند کار درست نمی شود .ای کاش به جای پخش فیلمهای تکراری و بی محتوی چند جلسه آموزش بورس در برنامه صدا و سیما گنجانده شود تا ملت هیجانی را از این وضعیت بی سوادی بیرون آورد.
    هنوز آنقدر انسان بی سواد در بورس حضور دارند که به محض مثبت شدن شاخص در صف خودرو می ایستند که 5200 میلیارد زیان انباشته دارد و این یعنی فاجعه

  • ناشناس

    نظر سنجی طرفدارا ترامپ مثبت بزنن بایدن منفی

  • حسین

    با این کلمات من در آوردی اصلاح و هیجان و انتخابات و… نابود کنین سرمایه مردم رو امیدوارم خدا نابودتون کنه

  • ناشناس

    چرا درصدها رو کم اعلام می کنی لااقل درصد درست بگو خیلی بیشتر از این افت کرده منظور درصده بورس حدود ۳ درصد و هم وزن یک و نیم درصد امروز افت کرده

  • امید

    تا زمانیکه زیرقیمت فروشنده وجود داره حقوقی و بعضی افراد زرنگ آهسته و پله ای خرید میکنن جوری که یهو صفها تموم نشه بعدش یه روزی مثل جاروبرقی سهمها رو جمع میکنن و با یه کد به کد سهم رو به صف خرید تبدیل میکنن اونوقته که فقط اندازه پرکردن حجم مبنا میفروشن و دوباره ملت همیشه در صحنه میان صف خرید و روزها و شایدم هفته ها منتظر میشینن تا بتونن اون سهمو بخرن ولی افسوس که وقتی نوبتشون میشه که دوباره سهم گرون شده و حقوقی داره از سهم خارج میشه . تا بوده همین بوده

  • ناشناس

    دولت با وعدهٔ رشد بورس به مردم ایران خیانت کرد. فکر نکنید که همهٔ این پولی که در حال خارج‌شدن از بورس است می‌رود در بازار طلا، دلار، یا مسکن، خیر! کاش این طور بود! در وضعیت فعلی با شاخصه‌هایی همچون کساد، تورم، نرخ‌های دستوری و ناامنی شرایط اقتصادی در بازارهای ایران، بخش بزرگی از این پول از کشور خارج خواهد شد. یک عده می‌روند خانه در ترکیه یا فلان کشور می‌خرند و بخش قابل توجهی هم سرمایه‌گذار خارجی بوده‌اند و از این فرصتی که دولت ایران فراهم کرد نهایت استفاده را برده‌اند برای خالی کردن جیب ملت ایران و حالا با سودهای کلان پول‌هایشان را به کشور خودشان برمی‌گردانند.