کد مطلب: ۶۱۳۸۹۵

توقف صادرات دام

توقف صادرات دام

مدیر عامل اتحادیه مرکزی دام سبک از توقف صادرات دام خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آیا صادارت دام به خارج از کشور متوقف شده است؟

به نقل از ایسنا ، افشین صدر دادرس در پاسخ به این سوال که گفته می شود صادرات دام منجر به افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار شده و آیا نظارتی بر صادرات وجود ندارد تا به بازار داخلی آسیبی نرسد، گفت: به نظر می‌رسد تبلیغات دلالان و واسطه‌گران بیشتر از قدرت دامداران است.

وی ادامه داد: تاکنون دو هزار راس دام به کردستان عراق صادر شده و غیر از آن صادراتی صورت نگرفته است. امروز هم به ما خبر رسید که متاسفاته جلوی صادرات را گرفته اند.یعنی جوسازی عده ای دلال و واسطه گر منجر به توقف صادرات شد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور افزود: از اول آذر دام ها را به تدریج از دامداران خریداری کردیم. دام ها به قرنطینه رفته اند. بیش از ۵۰روز است که دام در قرنطینه است. برای آن هزینه شده و هزینه های دامپزشکی پرداخت شده است. از آن طرف هم از کشورهای خارجی که بازار هدف بودند پیش پرداخت ها گرفته و قرارداد بسته شده است .حالا نمی دانیم با این توقف صادرات چگونه باید به طرف خارجی و دامدار جواب دهیم.

وی تصریح کرد:۱۰میلیون راس دام مازاد در کشور داریم که صادرات دو هزار راس در مقابل آن عددی نیست. این دام‌ها باید جذب شوند. کسانی که در این زمینه برنامه‌ریزی می‌کنند به این موضوع توجهی ندارند که اگر این دامهای مازاد از کشور خارج نشوند تولید کننده ضربه می خورد و سال آینده دامی نخواهیم داشت.

دادرس در ادامه گفت: قبل از صادرات، قیمت دام زنده کیلویی ۵۲ هزار تومان بود که این عدد بعد صادرات به ۵۶ هزار تومان رسید.یعنی حدود چهار هزار تومان افزایش داشته است. این چهار هزار تومان نباید منجر به افزایش ۲۰ تا ۳۰هزار تومانی قیمت گوشت شود.

وی در پایان گفت: وقتی دامدار دامش را صادر نکرد و دام بر روی دستش ماند دلالان به هر قیمتی که تعیین کنند دامدار مجبور به فروش است. آنها دام را از دامدار ارزان می خرند و به مصرف کننده با هر قیمتی که می خواهند می فروشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.