کد مطلب: ۳۶۹۱۶۴

رییس کل بانک مرکزی گفت:

صفر شدن صادرات نفتی و برهم خوردن بازار ارز توهم است

صفر شدن صادرات نفتی و برهم خوردن بازار ارز توهم است

رییس کل بانک مرکزی، بر هم خوردن بازار ارز و ملتهب شدن آن و صفر کردن صادرات نفت را توهم دانست و عنوان کرد: بانک مرکزی بر بازار ارز اشراف دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عدم معافیت‌های نفتی ایران دو روز پیش به‌طور رسمی اعلام شد.

عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در جدیدترین یادداشت اینستاگرامی خود به چند نکته در رابطه با موضوع لغو معافیت‌های تحریم نفت پرداخته است.

اولین نکته‌ای که به آن پرداخته این است که، توهم بر هم خوردن بازار ارز و ملتهب شدن آن، که مدام از آن صحبت می‌شود، با مدیریت بانک مرکزی و اشراف آن بر بازار ارز، برای چندمین بار رفع شد.

در نکته بعدی صفر کردن صادرات نفت را توهم دانست و نوشت: هر مقدار کاهش در صادرات نفت و معادل ریالی درآمد دولت باید به‌فوریت از طریق صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها و یا جبران آن از طریق سایر درآمدها و یارانه‌های پنهان جبران شود.

وی در ادامه عنوان کرد: صادرات غیرنفتی باید بیش از گذشته تشویق شود. بانک مرکزی سیاست‌های ارزی خود ار در راستای تشویق بیشتر صادرکنندگان به برگرداندن ارز خود به چرخه اقتصاد، تدوین خواهد کرد.

همتی در آخر افزود: همان گونه که قبلا تاکید کردم امسال برای کشور سالی سرنوشت‌ساز است، لذا بایستی سیاست‌های اقتصادی و نحوه اداره کشور و بر اساس اداره مطلوب این جنگ اقتصادی و کاهش فشار به مردم طراحی و به اجرا درآید. بایستی همه دولت را در نیل به موفقیت یاری کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.