کد مطلب: ۴۱۵۴۷۷

تجارت‌نیوز از وضعیت امروز اقتصاد گزارش می‌دهد:

صعود همه بازارها / دلار و طلا کوتاه نمی‌آیند / هرآنچه از لایحه بودجه باید بدانید

صعود همه بازارها / دلار و طلا کوتاه نمی‌آیند / هرآنچه از لایحه بودجه باید بدانید

در روزی که دولت لایحه بودجه سال 99 را به مجلس تقدیم کرد همه بازارها روندی صعودی را پشت سر گذاشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز تا ساعت ۱۶ با 0.4 درصد افزایش، 12 هزار و 944 تومان اعلام شده است.

قیمت طلا گرمی 18 عیار هم در بازار آزاد امروز یکشنبه ۱۷ آذر ماه تا ساعت ۱۶ با پنج هزار تومان افزایش به 466 هزار و 300 تومان رسید.

قیمت سکه امامی نیز در بازار آزاد امروز یکشنبه ۱۷ آذر ماه تا ساعت ۱۶ با 32 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 621 هزار تومان رسید.

اما بازار سهام امروز چه وضعیتی داشت؟

بورس در دومین روز هفته توانست با افزایش نزدیک به پنج هزار پله‌ای، در کانال ۳۳۲ هزار قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز رشدی ۱۷۳۷ پله‌ای را تجربه کرد و در کانال ۱۰۲ هزار واحدی قرار گرفت.

17 آذر

شاخص بورس امروز باز هم افزایش یافت.

در این مورد می‌توان اشاره کرد که دولت در لایحه بودجه سال آینده حدود ۱۹۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش‌بینی کرده که بر این اساس از حقوق‌های سه میلیون تومانی و کمتر در سال آینده مالیات نخواهد گرفت.

همچنین عوارض خروج از کشور نیز طبق لایحه بودجه سال ۱۳۹۹، برای سفر اول هر ایرانی در سال ۲۶۴ هزار تومان شد. برای سفرهای دوم نیز این مبلغ به میزان ۵۰ درصد و سفر سوم و بیشتر صد درصد افزایش می‌یابد.

علاوه بر این، براساس لایحه بودجه ۹۹، رقم وام ازدواج در سال آینده ۳۰ میلیون تومان تعیین شد که نسبت به سال ۹۸ تغییری نداشته است.

از سوی دیگر بودجه‌ای که برای سال آینده در نظر گرفته شده بالغ بر ۱۹۸۸ هزار میلیارد تومان بوده که طبق آخرین آمار تقریبا معادل نقدینگی کل کشور است. بررسی مهم‌ترین بخش بودجه که همان بودجه بخش عمومی بوده نشان از کاهش سهم درآمدهای نفتی در درآمدهای کشور دارد.

اطلاعات کاربردی لایحه بودجه سال 99

اما از دیگر اخبار مهم امروز اولین واکنش بخش‌خصوصی به دلار ۸۵۰۰ تومانی در بودجه، گرانی خودرو در روز ارائه لایحه بودجه ، واکنش بازار ارز به وعده جدید همتی و احتمال بازگشت فرانسوی‌ها به بازار خودرو ایران بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.