خبر مهم:

کد مطلب: ۵۵۶۰۶۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

صندو‌ق‌های دولتی در هفته گذشته چه تغییراتی کردند؟

صندو‌ق‌های دولتی در هفته گذشته چه تغییراتی کردند؟

صندوق‌های دولتی هفته گذشته روند نسبتا معتدل‌تری را طی کردند. و دارایکم با بیش از سه درصد رشد به کار خود پایان داد اما پالایش یکم به روال قبل با روند منفی بسته شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سرمایه درهفته جاری روند صعودی را داشت و با رشد ارزش معاملات تا محدوده هشت هزار میلیارد تومان مواجه شد و صف‌های فروش که در هفته آخر خرداد ماه حدودا ۴۰ درصد بازار را در برمی‌گرفتند حالا در هفته اول تیر ماه کم‌تر شدند و نقدشوندگی نمادهای کوچک بازار هم تسهیل شد.

صندوق‌های دولتی هم در روزهای گذشته ابتدا با کاهش قیمت همراه شدند اما هر چه به آخر هفته نزدیک‌تر شدیم روند افزایش قیمت آن‌ها را شاهد بودیم.

صندوق دولتی واسطه‌گری دارایکم در آغاز هفته گذشته ۱۲۳۵۱ هزار تومان شروع به کار کرد و در آخرین روز معاملاتی در قیمت ۱۲۷۴۷ هزار تومان بسته شد. این صندوق هفته پیش بیش از سه درصد تغییر و رشد را ثبت کرد.

2 10

صندوق پالایش یکم هم هفته گذشته روند خوبی را نداشت گزارش‌هایی که شرکت‌های پالایشی ارائه دادند باعث ایجاد صف فروش در نمادهای پالایشی شد و این صندوق متاثر از روند این سهم‌ها نامتعادل حرکت کرد. کارشناسان بازار سرمایه معتقدند اگر گزارش‌های منصفانه و حسابرسی نشده‌ای از نمادهای پالایشی بببنیم نمادهای این گروه رشد می‌کنند و متناسب با تحرکات صعودی آن‌ها صندوق پالایش هم افزایش قیمت را تجربه می‌کند. در هفته گذشته پالایش یکم در قیمت ۷۲۳۲ هزار تومان باز شد و در آخرین روز معاملاتی در قیمت ۷۲۲۲ هزار تومان بسته شد. به طور کلی صندوق پالایش یکم در هفته گذشته منفی ۰٫۱ درصد تغییر را داشت.

1 27

آخرین اخبار مرتبط با بازار سهام تجارت‌نیوز را در صفحه بورس دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    با توجه به روند مثبت مذاکرات وین و خبرهای تیم مذاکره کننده مبنی بر برداشته شدن تحریم های شرکت های نفتی، بیمه ای و کشتیرانی و …. در آینده نزدیک، سهام هر دو صندوق با رشد قیمتی مواجه خواهند شد و سهام داران متضرر از ضرر خارج خواهند شد.

    • ناشناس

      شواهد وقرائن نشان دهنده فرسایشی شدن مذاکرات است.درنتیجه ،رفع تحریم وکاهش دلار دور از انتظار است.

    • مریم

      ان شاءالله که همه از ضرر بیرون بیایند .
      یعنی هنوز اگر کسی اعتقاد دارد که برنامه زنده هست و قراره با برنامه کشور اداره بشود باید به عقل خودش شک کند .

  • ناشناس

    این دو صندوق را دولت چند برابر ارزش ذاتی به مردم انداخت. بهترین کار دارندگان این دو صندوق فروش ان و خرید زیر مجموعه هایش است. شپنا حدود ۴۰ درصد رشد کرد در صورتی که صندوق پالایش منفی تموم شد.

  • ناشناس

    شاخص اگر ۳ میلیون هم بشود این دو صندوق سقف قبلی خود را نخواهد زد. پالایش شده پاتوق نوسان گیرها.

  • ناشناس

    اصلا دور صندوقهای پالایش نرید چون این چند روز مثبت هیچ تاثیری روی قیمتش نداشت من همه رو به ضرر فروختم به جاش سهامهای بانکی خریدم والان هم در سود هستم

  • Bahman

    دارا یکم دو ۳۴ فروختن به مردم
    الان بعد یک سال هنوز به تعادل نرسیده همیشه ۳۰ الی ۴۰ درصد زیر ارزش زاتی معامله میشه به شخصه با ۵۰ ملیون ضرر فروختم دست خود دولته چرا پالایش بالاتر از nav باید معامله بشه ولی دارایکم ۴۰ درصد زیر ارزش چرا این مردم که خرید جزء این کشور نیستن

  • ناشناس

    سهام فقط
    بانک و بیمه

  • ناشناس

    خیالتان راحت دیگر بورس ایران رو به پشه ای ارزش قائل نیست

  • ناشناس

    ای نیست و نابود بشه این پالایشی