کد مطلب: ۵۴۵۱۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روند هفتگی صندوق‌های دولتی هفته اول خرداد / پالایش و دارایکم هر دو کاهش قیمت داشتند

روند هفتگی صندوق‌های دولتی هفته اول خرداد / پالایش و دارایکم هر دو کاهش قیمت داشتند

در هفته گذشته صندوق‌های پالایش‌یکم و دارایکم روند نوسانی را تجربه کردند. پالایش‌یکم درصد و دارایکم درصد داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس در اواخر هفته گذشته روند مثبتی را طی کرد و در محدوده یک میلیون و ۱۰۹ هزار واحد قرار گرفت. صندوق‌های دولتی هم در هفته گذشته روند نوسانی را داشتند. پالایش‌یکم در هفته گذشته در قیمت ۶۵۹۳ هزار تومان آغاز به کار کرد و در پایان هفته در قیمت ۶۶۷۰ هزار تومان بسته شد پالایش‌یکم در نهایت نسبت به هفته گذشته ۳٫۵ درصد تغییر قیمتی و کاهش داشته است.

یکم 1

صندوق واسطه‌گری مالی یکم هم در هفته گذشته با قیمت ۱۱۶۹۸ هزار تومان بازگشایی شد و در قیمت ۱۱۷۰۶ هزار تومان در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بسته شد. این صندوق در نسبت با هفته گذشته ۵٫۵ درصد تغییرات قیمتی و کاهش داشته است.

1

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آخر این ماه روحانی رفته

  • ناشناس

    فراز و نشیب قیمتی در بورس تمام دنیا وجود دارد.
    در حال حاضر عواملی از قبیل بیماری کرونا و … اقتصاد جهانی را تحت تاثیر قرار داده و ارزش سهام در تمام دنیا دچار نوسانات قیمتی شده است.
    بهتر است اجازه دهیم تا بورس، خودش به تعادل برسد هر چند که با کاهش قیمت ها همراه باشد، زیرا در این صورت چون قیمت سهام به ارزش ذاتی خود که بر اساس عملکرد شرکت ها و صنایع سهامی است، نزدیک می شود، قیمت ها برای پول های هوشمندی که تازه می خواهند ورود کنند، ارزنده تر خواهد بود در نتیجه خرید و فروش سهام بالاتر می رود، ارزش و حجم معاملات گسترده تر می شود و بازار پویاتر می شود.
    قانون رفع گره معاملاتی، قانون خوبی است. سهامی که قفل در صف فروش هستند و ارزش معاملاتی آنها پایین آمده با استفاده از این قانون، به ارزش ذاتی خود نزدیک تر می شوند و قفل آنها باز شده لذا خرید و فروش آنها راحتتر می شود و بازار پویاتر می شود و به طور کلی به نفع بورس است.
    ولی تزریق نقدینگی هر چند مسکن موقتی است، در کل به نفع بازار نیست زیرا اگر بخواهیم با تزریق نقدینگی، قیمت سهام را بالا نگه داریم در این صورت ارزش سهام بالاتر از قیمت ذاتی قرار می گیرد و خرید و فروش سهام کاهش می یابد و احتمال دارد که در آینده، سهام قفل در صف فروش شوند و حجم و ارزش معاملاتی بازار، کاهش یابد و پویایی بازار کاهش یابد.
    بهتر است، ملاک ارزش گذاری سهام، عملکرد شرکت ها و صنایع سهامی باشد ( EPS پیش بینی شده شرکت، DPS، P/E و مواردی از این قبیل) تا سهام بر اساس ارزشی ذاتی خود رشد کنند نه بر اساس تزریق نقدینگی و … که باعث افزایش حباب ارزش سهم می شود.
    در کل اگر سهام داران این شرکت ها، دید خود را طولانی مدت (حداقل یک سال به بالا و برای سود خوب سه الی چهار سال) کنند، قطعا سود خواهند کرد.
    در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی بورس دیدهای کوتاه مدت فست فودی است که مجال رشد از بورس را گرفته و باید در این زمینه فرهنگ سازی شود.

  • ناشناس

    الان ۹ ماهه بازار در حال ریزشه. دو ماهشو گفتین بازار اصلاح میکنه بزودی، جون میگیره. دو ماهشو گفتین مردم تازه وارد بورس دارن بد عمل میکنن. ۲ ماهش درگیر انتخابات امریکا کردین مردم رو. ۲ ماه گفتین داریم به اخر سال نزدیک میشیم منتظر گزارش سالانه شرکت ها هستیم. ۲ ماه گفتین انتخابات خودمون و برجام نا معلومه. بس کنید دیگه خجالت بکشین. اگر کارشناسی اینه هر بچه ای میتونه بلاخره دو تا بهانه سیاسی و اقتصادی پیدا کنه. چطور میشه پارسال با تمام شرایط بدی که داشتیم و کرونا همه جا را به تعطیلی کشوند بازار سرمایه سر به فلک کشید اما الان ربطش میدیم به هر مسله ای اونم در حالی که بازار ۶۰ درصد افت داشته و بعضی شرکت خا بیش از ۸۰ درصد ارزششون از دست دادن. قیمت کدوم محصول کدوم شرکت کم شده یا افزایش قیمت کدوم محصولات متوقف شده که بازار سرمایه باید پودر بشه. غیر از اینه که همه این اتفاقات برنامه ریزی شده است? البته تقصیر خودمونه که هر بلایی سرمون بیاد بازم تو تمام صحنه ها خروشان پشت دولت وایسادیم. هیچ وقت حق و حقوق خودمون رو از مسیر درست طلب نکردیم.

  • ناشناس

    دولت خراب کردی ..خراب

  • کاوه ن ص

    اکثر سهامداران تو ضررهای سنگین سرمایه شان هستندهیچ مسئولی هم بفکرسهامدارای نگون بخت نیست.این هم ازخردادماه وانتخابات که مثلاقراربوداوضاع بورس خوب شود!! باختیم از این دولت بدجورهم باختیم.دولت بعدی هم که بیاید نمیادکه گندکاری قبل بورس رو جورش رو بکشه نتیجه: پولمون پریدرفت والسلام