کد مطلب: ۷۵۲۶۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهم شرکت‌های بیمه‌ای در بودجه ۱۴۰۲/ آینده صنعت بیمه چگونه رقم می‌خورد؟

سهم شرکت‌های بیمه‌ای در بودجه 1402/ آینده صنعت بیمه چگونه رقم می‌خورد؟

سهم پروژه‌های توسعه خدمات بیمه‌ای از لایحه بودجه 1402 معادل 31 همت در نظر گرفته شده است. با این شرایط به نظر نمی‌رسد که صنعت بیمه ایران در سال آینده عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در حالی لایحه بودجه 1402 بالاخره در 21 دی‌ماه به دست مجلسی‌ها رسید که از همان ابتدا با انتقادات بی‌شماری مواجه شد. در این بین، بودجه بخش امور رفاه اجتماعی و بیمه‌ها نیز از این انتقادات مستثنی نبوده؛ به‌طوری که چشم‌انداز صنعت بیمه در بودجه 1402 چندان درخشان به نظر نمی‌رسد.

سهم پروژه‌های بیمه‌ای از بودجه 1402

بررسی لایحه بودجه 1402 حاکی از آن است که دولت در مجموع حدود 31 هزار و 540 میلیارد تومان به توسعه ارائه خدمات بیمه‌ای اختصاص داده است. افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور، بیشترین سهم از مبلغ تخصیص‌یافته را به خود اختصاص داده اما با این وجود، چشم‌انداز این افزایش در سال 1402 تنها 0.1 درصد در نظر گرفته شده است.

بودجه تخصیص یافته به خدمات بیمه‌ای در سال 1402

بودجه تخصیص یافته به خدمات بیمه‌ای در سال 1402

ابهام در آینده بیمه ایران

این هدف‌گذاری ناچیز در حالی رخ داده است که ایران وضعیت قابل قبولی در زمینه ضریب نفوذ بیمه ندارد. به‌طوری که طبق اظهارات معاون بیمه و بانک وزارت اقتصاد، در سال 1400 ضریب نفوذ بیمه ایران 1.86 درصد بوده و این در حالی است که میانگین جهانی این رقم حدود هفت درصد است.

از سوی دیگر، با توجه به کسری بودجه همیشگی دولت‌ها در ایران، بعید به نظر می‌رسد که همین مبلغ پیش‌بینی شده نیز محقق شود. بنابراین به سختی می‌توان آینده درخشانی برای صنعت بیمه در سال آینده متصور بود.

شرکت‌های بیمه چقدر بودجه می‌گیرند؟

در بخش پیوست‌های لایحه بودجه سال 1402 بودجه شرکت‌ها و سازمان‌های بیمه‌ای نیز مشخص شده‌اند. در این میان نام بیمه مرکزی ایران و شرکت سهامی بیمه ایران به همراه سازمان‌های بیمه سلامت ایران و خدمات درمانی نیروی مسلح به چشم می‌خورد.

بودجه تخصیص یافته به شرکت‌های بیمه‌ای در سال 1402

بودجه تخصیص یافته به خدمات بیمه‌ای در سال 1402

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.