خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۹۲۷۶

گفتگوی تجارت‌نیوز با یک نماینده مجلس :

اولین واکنش مجلس به طرح اقدام ملی مسکن

اولین واکنش مجلس به طرح اقدام ملی مسکن

یک نماینده مجلس در خصوص طرح اقدام ملی مسکن گفت: اگر قرار باشد در این طرح زمین بدون زیرساخت و امکانات باشد، همان مسیر مسکن مهر را می‌رود و همان خطاهایی که در گذشته بوده تکرار می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار است طرحی برای ساخت 400 هزار واحد مسکن با عنوان «طرح اقدام ملی مسکن» اجرا شود که به گفته مهدی عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی، از امروز شنبه، 18 آبان ماه ثبت نام مرحله اول آن برای ساخت و واگذاری ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در ۱۰ استان کشور در سایتی به آدرس www.tem.mrud.ir آغاز می‌شود.

در این طرح متقاضیان باید 30 تا 50 میلیون تومان در بانک مسکن سپرده‌گذاری کنند و قرار است ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصدی به متقاضیان این طرح یا سازنده‌های آن پرداخت شود. به عبارت دیگر خریداران واحدهای طرح ملی مسکن ۱۰۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان سود را در یک بازه زمانی ۱۲ ساله پرداخت کنند.

محمدمهدی افتخاری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح اقدام ملی تولید مسکن گفت: اگر قرار باشد در این طرح زمین بدون زیرساخت و امکانات باشد، همان مسیر مسکن مهر را می‌رود و همان خطاهایی که در گذشته بوده تکرار می‌شود.

وی در این خصوص افزود: اما و اگرهایی در این طرح وجود دارد، این که دولت چه زمینی را قرار است به این طرح اختصاص دهد، زمینی که بایر، بدون تغییر کاربری و بدون زیرساخت است و فردای ساخت هیچ سندی ندارد؟چه فایده دارد؟

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس معتقد است اگر قرار باشد دولت همان مسکن مهر را پیاده کند، باید پرسید مگر ما در طرح مسکن مهر موفق بودیم؟ در طرح قبلی (مسکن مهر) نقاط ضعف و قوت داشت اگر نقاط قوت آن لحاظ شود به راهکار مناسب می‌رسیم؛ اما اگر نقاط ضعف آن تکرار و تقویت شود هیچ مجموعه مسکنی نمی‌توند مشکل محرومان را رفع کند.

به گفته افتخاری باید دید روش تحویل این مسکن‌های این طرح به صورت است. قاعدتا در بحث مسکن نیاز به شفافیت بیشتری وجود دارد که هم مشکلات عنوان شود و هم به طور شفاف‌تری برنامه‌ریزی‌ها اعلام شود، چون مقوله مسکن با مشاغل دیگری نیز سروکار دارد و همه را زیر سوال برده است.

وی در پایان ضمن اشاره به این موضوع که امروزه یکی از دلایلی که بسیاری از مشاغل روبه رکود و تعطیلی گذاشته‌اند این است که مقوله مسکن به خطر افتاده است؛ توصیه کرد: باید برنامه‌ریزی مدون و کارشناسی شده انجام شود، همچنین مسائل سیاسی را از مسکن خارج کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ممنون که به فکر مستاجران هستید ولی اگه وام مسکن به مستاجران بدید خودشون مسکن تهیه کنندبهتر است واز دم قسط باشه با تشکر

  • ناشناس

    سلام من یه بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی هستم و تا به حال نه زمینی به من دادن نه وام مسکنی دادن 30 سال هم خدمت کردم تو رو خدا اول به فکر کارگران کارمندان وما بازنشسته ها باشین که هنوز مستاجریم

  • رضا

    سلام من یه بازنشسته ارتش جمهوری اسلامی هستم و تا به حال نه زمینی به من دادن نه وام مسکنی دادن 30 سال هم خدمت کردم تو رو خدا اول به فکر کارگران کارمندان وما بازنشسته ها باشین که هنوز مستاجریم

  • مسعود

    آگه قرار باشه خودم سپرده گذاری کنم تو بانک مسکن تا یه وام با بهره ی ۱۸ درصد بهم بدن میرم همون رو تو بانک مسکن میگدارم و وام خونه اولی میگیرم با بهره ی ۶یا ۸ درصد و یه خونه ای میگیرم که مادام العمر و نسل در نسل متعلق به خودم باشه نه اینکه نود و نه ساله باشه و هیچ اختیاری روش نداشته باشم.این طرح ضعیف و به نفع انبوه ساز و وزارت راه و شهرسازیه، مردم تو این قضیه نفعی نمیبرن،چون همین الان تو پرند شما میتونید با صد و بیست تومن یه واحد آپارتمان مسکن مهر بخرین ولی با این طرح شما دویست میلیون تومن میدین یه واحد تو همون پرند بهتون میدن تا اونجا هم آباد بشه کلی زمان میبره ،وزارت راه و شهرسازی طرحی رو داره اجرا میکنه که نمیخواد تو این طرح هزار تومن از خودش خرج کنه .

  • مجرد

    متاسفانه هیچ برنامه و امتیازی برای مجردا وجود نداره .آمار مجردای بالای ۲۵ هم زیاده . این راه کج به کجا میخواد برسه

  • ناشناس

    لطفاشرط تاهل رو بردارید بجاش شرط سنی بزارید تا یه جوان مجرد ۳۷ ساله هم بتونه خونه دار بشهو بتونه متاهل بشه

  • هوشمند

    من 50 سالمه از 6 صبح تا 10 شب دارم کار میکنم حاصل این مقدار کار دو میلیون و چهارصد هست یک میلیون و پانصد اجاره میدم با بقیش قسط و قبض و بچه دانشجو و….. میدم، کل پس انداز من همین 10 میلیون ودیعه خونه هست
    لطفا باهوشهای تصمیم گیرنده دولت یه معادله بسازند که این شرایط که اتفاقاً تو این مملکت کم هم نیست چطور میتونند از این طرح استفاده کنند

  • ناشناس

    خیلی مزخرف بود
    نیم ساعت سایت باز بود و تا وصل شد نوشته ظرفیت تکمیل می باشد.

  • بی‌کس وکار

    این چه شرایطیه واقعا که …نامه یه ماه کار داریم چند ماه بیکاریم چجوری ۳۰یا ۵۰سپرده داشته باشیم تو این گرونی.اگه اینجوریه که وام آزاد از این بهتره .دار و ندارم سه میلیون دست صاحب خونم هست تو یه خونه که واقعا خرابه .مارو مسخره کردین .بازم پولدار ها میرم ثبت نام میکنم چند خونه داشتن یکیشم اینو میگرن بعد دست به دست می‌فروشند ماهم تو این بافت های فرسوده فرسوده میشیم .واقعا متاسفم

  • محمود رشیدی کامکار

    با سلام و احترام
    این چه جور سایتی هستش، بنده تموم شرایط ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن رو داشتم، اهل اسدآباد همدان هستم، دو ساعت بعد از اعلام ثبت نام در روز شنبه که مربوط به استان همدان بود سایت بسته شد، من یه معلول مستاجر و فاقد مسکن شخصی با سه بچه کوچک هستم ، که خانمم هم خانه داره، معلولیتم خیلی شدیده و با حقوق ناچیز کارمندی بعد از بیست سال هنوز موفق به خرید یک خانه آپارتمانی در یک شهر کوچ نشده ام، این جور ثبت نام اصلا عادلانه نیست، اطلاع رسانی ثبت مسکن چندان مناسب نبود و عدالت هیچ رعایت نمیشه، لطفا مهلت ثبت نام را تمدید کنید