کد مطلب: ۴۷۴۲۸۲

سخنگوی کمیسیون عمران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت:

بعد از خودروی رایگان، نوبت مسکن شد/ طرح خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد به مجلس رفت!

بعد از خودروی رایگان، نوبت مسکن شد/ طرح خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد به مجلس رفت!

بعد از طرح توزیع خودروی رایگان، حالا نوبت خانه‌دار کردن اقشار نیازمند است. آنگونه که سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خبر داده طرح دو فوریتی ساخت چهار میلیون واحد مسکونی برای اقشار ضعیف آماده شده و به زودی به صحن مجلس می‌رود. اما آیا این وعده واقعی است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، طی چند سال اخیر برخی از نهادها و سازمان‌ها از ارائه آمار و اطلاعات خودداری کرده‌اند، بانک مرکزی آمار تورم، جزئیات درآمد مالیاتی، قیمت هفتگی اقلام و نرخ رشد اقتصادی را منتشر نمی‌کند. گمرک آمار جزئیات صادرات و واردات را، وزارت نفت درآمد فروش نفت را و وزارت راه و شهرسازی هم آمار معاملات مسکن را منتشر نمی‌کند.

گویا عدم انتشار آمار حوزه مسکن، دستور خود وزیر راه و شهرسازی است. محمد اسلامی در برنامه گفتگوی ویژه خبری اعلام کرده بود که «من به معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی هم گفته‌ام که این اطلاعاتی که منتشر می‌شود بیخود است. گفتم تا آن را منتشر نکنند و دامن نزنیم.»

همچنین از اردیبهشت ماه امسال نیز به دستور دادستانی تهران، اعلام قیمت در آگهی‌های املاک دو سایت مشهور خرید و فروش مسکن ممنوع شد؛ اما نظر مجلس در این خصوص متفاوت است.

البرز حسینی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: وزارت راه‌وشهرسازی همانند برخی از سازمان‌ها طبق قانون موظف است آمارها را در اختیار جامعه قرار دهد.

وی در خصوص طرح مجلس در حوزه مسکن عنوان کرد: طرح دو فوریتی برای خانه‌دار کردن اقشار ضعیف‌پذیر آماده شده که براساس آن طی چهار سال آینده برای هر سال یک میلیون واحد ساخته و تحویل متقاضیان داده شود. اگر این طرح تصویب شود مسکن ملی هم در قالب آن قرار می‌گیرد.

وی افزود: در کلیت این طرح 60 تا 70 درصد قیمت مسکن را زمین تشکیل می‌دهد تا زمین ارزان قیمت در اختیار وزارت راه قرار بگیرد. همچنین بین وزیر راه و وزیر جهاد کشاورزی تفاهم‌نامه‌ای امضا شد تا با یک مکانیزمی زمین‌های حریم شهرها تحویل وزارت راه داده شود.

یه نظر می‌رسد ساخت یک میلیون واحد در سال کمی خوش‌بینانه است، حدود یک سال از آغاز طرح ساخت 400 هزار واحد در قالب مسکن ملی می‌گذرد اما هنوز اولین واحد‌های آن نیز که وزیر بارها وعده افتتاح آن را داده به متقاضیان تحویل داده نشده است.

حسینی در این باره بیان کرد: طی هفت سال گذشته دولت برای مسکن اقدامی نکرده، مسکن ملی هم اقشار متوسط به بالاست، ولی در طرح مجلس موضوع اصلی تامین منابع مالی و زمین ارزان است که اگر وزارت راه مکلف شود منابع را ایجاد کند با توجه به توان فنی کشور ساخت یک میلیون واحد در سال دور از دسترس نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا عجب مجلس ودولتی داریم مسکن رایگان ماشین رایگان ،الکی مردمو دلخوش میکنید فیلم هارو تموم کنید بجای این داستانها جلو تورم رو بگیرید مردم تومنگنه نذارید

  • ناشناس

    همش زر مفته، اصلا کی به فکر قشر کم درآمده، فکر نان باش خربزه آبه

  • ناشناس

    آی گفتی دمتگرم

  • ناشناس

    آره خوب چاخان کنتور نداره مالیات بدن

  • ناشناس

    با سلام یبا ر شده محض رضای خدا قیقتو بگین من ماشینو خرید سال نودو شش ۴۶۰۰۰۰۰هزار تومان امسال تعویر کردم ده میلیلون تومان کی باور می کنه که ماشین مسکن ریگان مونونم

  • ناشناس

    سلام فقط تبلیغات

  • ناشناس

    چقدر توی رسانه ها کذب نشر میده این دولت شما تعویق ۳ ماهه وام های قرض الحسنه رو گفت یکجا سه قسط رو گرفتند گشایش اقتصادیش هم دیددیم ارزش پول هم دیدیم دیگه حرف نزنید نمیگن لالید…

  • ناشناس

    بزک نمیر بهار میاد
    اگه این دنیا نیومد اون دنیا میاد

  • ناشناس

    تو وام ودیعه مسکن موندین چه برسه به مسکن

  • ناشناس

    چرا مردم این قدر اذیت میکنید وام نمی خای بدیی الکی وعده به مردم ندید مستاجر همیشه بیچاره است اسمش روشه خدا روزی دهنده است به چی می نازی به وامی که می خوای بدی با سود چند درصد بگیری خدا را خوش نمیاد