کد مطلب: ۴۰۹۱۸۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آغاز ثبت نام مسکن دولتی از فردا / جزئیات طرح مسکن ملی / با ۳۰ میلیون صاحب خانه شوید!

آغاز ثبت نام مسکن دولتی از فردا / جزئیات طرح مسکن ملی / با 30 میلیون صاحب خانه شوید!

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داده که در اجرای طرح ملی مسکن از روز شنبه ثبت نام برای ساخت و واگذاری ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در ۱۰ استان کشور آغاز می‌شود. اما برای مشارکت در این طرح نیاز به چه میزان سپرده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق اعلام مهدی عبوری، معاون وزیر راه و شهرسازی، در اجرای طرح ملی مسکن از روز شنبه ثبت نام برای ساخت و واگذاری ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در ۱۰ استان کشور آغاز می‌شود.

این در حالیست که مجموع کل مسکن‌های این طرح 400 هزار واحد است که در مرحله اول قرار است 180 هزار واحد به متقاضیان تحویل داده شود. اما حداقل سپرده مورد نیاز جهت مشارکت در این طرح چقدر است؟

هرچند قرار است روز شنبه معاونت مسکن وزارت راه جزئیات طرح ملی مسکن را اعلام کند اما تسنیم گزارش داده متقاضیان برای ثبت‌نام در این طرح باید ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان سپرده‌گذاری کنند.

بر این اساس تا اینجای کار، اطلاعات چندانی از این طرح توسط مدیران وزارت راه و شهرسازی اعلام نشده و اظهارات این مقامات فقط در حد زمان ثبت‌نام و سود 18 درصدی تسهیلات آن خلاصه شده است.

طبق ادعای این خبرگزاری، قرار است در طرح ملی مسکن 75 تا 100 میلیون تومان با سود 18 درصدی به متقاضیان این طرح یا سازنده‌های آن پرداخت شود. به عبارت دیگر خریداران واحدهای طرح ملی مسکن 100 تا 160 میلیون تومان سود را در یک بازه زمانی 12 ساله پرداخت کنند.

گذشته از این سود بالا برای قشر متوسط و پایین جامعه، گفته شده متقاضیان طرح اقدام ملی باید برای دریافت وام 75 تا 100 میلیون تومانی 30 تا 50 میلیون تومان در بانک مسکن سپرده‌گذاری کنند.

در همین حال امروز محمود محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام نشانی سایت ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن گفت: متقاضیان می‌توانند شرایط ثبت نام را از روز شنبه (۱۸ آبان) مطالعه کنند.

محمود محمودزاده اظهار کرد: متقاضیان ثبت‌نام طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن می توانند از روز شنبه با مراجعه به سایت www.tem.mrud.ir شروط نام‌نویسی را مطالعه کنند. هر سه روز یک بار فرآیند ثبت نام در سه تا چهار استان آغاز می‌شود. در اولین گام در سیستان و بلوچستان، قم، خراسان شمالی و خراسان جنوبی نام نویسی شروع می‌شود. مرحله دوم مربوط به کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان است. در گام سوم نیز نام نویسی در چهارمحال و بختیاری، همدان و یزد شروع می‌شود. در سایر مناطق از جمله شهرهای جدید اطراف تهران نیز مراحل ثبت‌نام به زودی آغاز و همانند ۱۰ استان مذکور اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی قیمت واحدها را متناسب با شرایط هر پروژه دانست و گفت: ما برای متقاضیان قدرت انتخاب گذاشته‌ایم. اولا احداث خانه‌ها بر اساس الگوی مصرف است اما به هر حال واحدهای متنوعی را بنا به سلیقه متقاضیان ارائه می‌کنیم. واحدها بر اساس قیمت تمام شده بازار خواهد بود و دولت در این فرآیند نه تنها سودی نمی‌برد بلکه یارانه و زمین هم در اختیار می‌گذارد. فقط یک سود جزئی به سازندگان می‌رسد. هدف نهایی دولت این است که مردم صاحب خانه شوند.

شروع این طرح درحالیست که از نگاه برخی تجربه ساخت مسکن دولتی با عنوان مسکن مهر نشان داده که این اقدام ممکن است با کاستی‌هایی مواجه باشد. در روزهای آینده باید منتظر انتشار اطلاعات بیشتر از طرح اقدام ملی مسکن بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    خواهشا به بهانه ها مختلف کسی رو بدون خانه نزارید.

  • امیر حدادیان

    خبر ثبتناب خانهای مسکن ملی کی علام میشود

  • ناشناس

    سلام کیه اسمس از مسکن ملی میاد

  • محمدرضا سهرنی

    سلام تراخدا به منم کمک کنید – خونه ندارم ماشین ندارم کسی بهم زن نمیده کشاورز بدبختم بدبخت – تراخداکمکم کنید

  • الیاس سهرنی

    سلام تراخدا به من م کمک کنید با دوتا بچه که یکیشون مریضه هر روز میرم سر فلکه هر چی هم د ر میارم میدم پول – اجاره کمکم کنید لطفا

  • ناشناس

    باسلام من ۱۵ سال پیش از طریق بانک مسکن وام ۱۳ میلیونی درخواست دادم وگرفتم برا پدرم توی روستا زندگی می‌کرد ازبد شانس من که الان حدود ۱۳ سال هست خودم مستاجر هستم نه خونه دارم نه مسکن ملی هیچی هیچی به من تعلق نمیگیره چون گفتن قبلا از طرح تسحیلات استفاده کردم آخه اون زمان از کجا می‌دانستم این طرحهای که اراه میشه باعث نابودی تمام آرزوهای من که صاحب خانه شدنم هست بشه باتشکر

  • ایرانی بدبخت

    گفتم‌ به همتون خونه بدن شلوغ نکنبن وایسین تو صف انشالا اون دنیا همه صاحب خونه هستین

  • ایرانی بدبخت

    به همه میرسه شلوغ نکنین گفتم به همه بدن فعلا توصف مرغ وایسین گرسنه نمیرین خونه ک چیزی نیست اصلا نگران نباشید

  • مهدی

    خونه تمیز خوب میخوام

  • ناشناس

    لطفا به من هم کمک کنید ما این ۱۵ ساله که اجاره نشین هستیم