کد مطلب: ۶۱۵۱۳۹

فروش زمین روستایی به غیربومی‌ها ممنوع می‌شود؟

فروش زمین روستایی به غیربومی‌ها ممنوع می‌شود؟

عضو مجمع نمایندگان گیلان از برنامه مجلس در خصوص جلوگیری از فروش اراضی روستایی به غیر روستایی‌ها خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، از آنجایی که در سالیان گذشته فروش اراضی روستایی به غیر روستائیان با معضل مواجه بوده مجلس برای حل آن دست به کار شده. اما راه‌حل چیست؟

آنطور که فارس گزارش داده، محمدرضا احمدی عضو مجمع نمایندگان گیلان در حاشیه همایش بررسی مشکلات طرح هادی روستایی پخش سنگر با بیان اینکه باید مسئولان به دغدغه مردم در تمامی حوزه‌ها پاسخی روشن دهند، گفت: همواره یکی از دغدغه‌های مردم در شهرستان‌های گیلان مسئله طرح هادی و بنیاد مسکن است لذا باید مسئولان متولی در بین مردم حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به دوگانگی موجود در بنیاد مسکن در خصوص تغییر کاربری اراضی روستایی گفت: معضل تغییر کاربری در گیلان به یک معضل بزرگ مبدل شده به طوری برخی از سرمایه‌گذاران چندین هکتار اراضی را گرفته و با محصور کردن آن امتیاز آب، برق گاز را دریافت می‌کنند ولی با ساخت یک منزل توسط یک کشاورز برای ساخت مسکن در اراضی روستایی خود مخالفت می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم توجه به حل مشکلات مسکن در گیلان بیان کرد: باید برای ساخت منزل مسکونی توسط کشاورز در اراضی روستایی خود مجوزهای لازم داده شود زیرا در این صورت از مهاجرت روستائیان به شهر جلوگیری می‌شود.

احمدی از برنامه مجلس شورای اسلامی در خصوص جلوگیری از فروش اراضی روستایی به غیر روستایی خبر داد و افزود: متأسفانه در سالیان گذشته فروش اراضی به غیر روستائیان با معضل مواجه شده است لذا در تلاشیم با تصویب طرحی در مجلس از فروش اراضی روستایی به غیر روستائیان جلوگیری شود‌.

وی با انتقاد از برداشت بی‌رویه از رودخانه‌های گیلان تصریح کرد: حریم رودخانه باید حفظ و از برداشت بی‌رویه در آن جلوگیری شود ولی در چند وقت اخیر به دلیل ضعف مدیریتی برداشت بی رویه از رودخانه منجر به از بین رفتن حریم شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی سنگر گفت: با بررسی‌های به عمل آمده راه‌های سنگر به نسبت دیگر نقاط گیلان دارای وضعیت بدی داشته و حتی فاقد شن‌ریزی مناسب است.

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه بازار مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    این فقط مشکل گیلان نیست الان تنکابن دوهزاروقتی طرح هادی اجرا شد اعضای شورا از۱۴۰۰به قبل فقط برای خودشون کار کردن هرچه زمین داشتن آوردن توی بافت مسکونی یا ازتهرانیها زیرمیزی گرفتن کردن بافت مسکونی برای بومی اونجا هیچ کاری نکردن الان نمونشم خودم زمین مال جدوابادم ۸۰سال مال ماست هیچ کاری نمی تونیم بکنیم ولی یه تهرانی قشنگ همه کار میکنه نمیدونم باید چکار بکنیم به کی بگیم

  • اسدی

    سلام
    متاسفانه دیر شده
    در شهرستان دورود روستاهای دورود را غیر روستایی و غیر بومی خریده و گوسفند زیاد در خانه صد متری نگه می دارند و زمین کشاورزی ندارند کود های آن را داخل اب روان وسط روستا میریزند و گوسفند مرده را داخل کوچه ها و چاه توالت در کوچه جلوی خانه شان احداث میکنند و به هیچ قانون روستایی احترام نمی گذارند نه مامور بهداشت نه خانه بهداشت نه دهیار زورشان نمی رسد و دسته دوم فرصت طلب ها دوهزار و سه هزار زمین کشاورزی خریده و باغ و فنس میکشند سال بعد ذویا سه برابر می فروشند و جوان روستایی دیگر نمی تواند خانه بسازد چون گران شده.و کم.

  • ناشناس

    نوش دارو بعد مرگ سهراب. حالا که زمینای کشاورزی به ساختمون و ویلا تبدیل شده و بافت روستایی از بین رفته یادشون افتاده. شما همونطور خودتونو به خواب بزنید

  • ناشناس

    خدا اصلتون رو درست کنه

  • ناشناس

    اشکال نداره روستایی ها رو هم از تو شهرها بیرون کنید مشکلات ، کار و انواع آلودگی‌های اجتماعی هوا ووو کم شه

  • ناشناس

    بله کاملا درست است و باید از ورود مهاجران بی رویه به شمال جلوگیری کرد چون تالش و گیلان سرشار از فرهنگ و رسم رسوم است وبا ورود افراد ناشناس به مملکت پاک و خان خوانی صفت تالش و گیلان تمام رسم و رسوم ما ازبین خواهد رفت و این ملک نامی و پاک برای تالش و گیلک است نه برای اصفهانی و تهرانی و ….

    • ناشناس

      ببند بابا شما ها که کرج تهران و گرفتید فرهنگ فرهنگ می‌کنه کل ایران فرهنگ خاص عالی دارن ولی تو یکی نه

  • ناشناس

    با سلام. علی رنجبر از اراک
    درباره خرید وفروش زمین های کشاورزی روستایی
    واقعا باید چاره اندیشی مفید انجام شود چون زمین خارها روستایی عقیل اباد واقع دراراک را تبدیل به یک مکان خوش گذرانی وخانه باغ یا همان تریاک خانه تبدیل کردند بومی روستاهای
    این منطقه قهرکریز از بین میره یک مشت انسان
    شیرین مغز طبیعت خدای را مثل گراز شخم میزنند وفنس میکشن واتاق میسازند از همی این دیوانگی اجتماعی که وجود دارد روز به روز هم شعله ورتر میشود پایان کار هم میگویند مجوز از چند اداره بیکفایت ورانت خوار داریم
    اینجانب عاجزانه از شما بابت این موضوع درمورد روستای ذکر شده و روستاهای اطراف در خواست رسیدگی دارم . رسیدگی شما با خدا معامله کردن است ……..باسپاس فراوان

  • ناشناس

    آقا آزادی بیاین خودم زمین به همتون میدم

  • ناشناس

    اگه غیربومیها نباشن که زمینها رو متری دوقرون هم کسی ازتون نمیخره .

    • ناشناس

      زمین های زراعی نباید از کشت خارج بشه و تبدیل به حیاط خلوت افراد بومی یا غیر بومی بشه اینکه قیمت چقدر بوده و الان چقدره مطرح نیست

  • ناشناس

    گروه تبلیغاتی تلگرام و واتساب داری ؟برام بفرستی؟
    بجز تبلیغاتی هم هم چه باشه خوبه