خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۴۲۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عرضه اولیه کویر بخریم یا نخریم؟

عرضه اولیه کویر بخریم یا نخریم؟

تجربه‌های عرضه اولیه‌های پیش از این بورس نشان داده که معمولا سهامداران مشارکت‌کننده در عرضه اولیه بازدهی مطلوبی را کسب می‌کنند، اما آیا وضعیت عرضه اولیه کویر هم همین طور است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار است امروز سهامداران بازار سرمایه شاهد عرضه اولیه نمادی با اسم کویر باشند. اما خرید این نماد و مشارکت در این عرضه اولیه چقدر توجیه اقتصادی دارد؟

معمولا از سوی کارشناسان بورسی مشارکت در عرضه اولیه‌های بورس به سهامداران خصوصا سهامداران آماتور توصیه می‌شود. تجربه نیز نشان داده که معمولا سهامداران مشارکت‌کننده در عرضه اولیه بازدهی مطلوبی را کسب می‌کنند، اما آیا وضعیت عرضه اولیه کویر هم همین طور است؟

در روزهای نخست مهر ماه بود که تجارت‌نیوز خبر داد شرکت بورس تهران خود را آماده عرضه اولیه دیگری می‌کند. شرکت «فولاد سپید فراب کویر» با نماد «کویر1» در نوبت عرضه قرار دارد.

در آگهی عرضه اولیه سهام شرکت فولاد سپید فراب کویر اشاره شده که این عرضه اولیه با نماد «کویر» روز چهارشنبه جاری، ۱۷ مهر ماه انجام خواهد شد.

حداکثر میزان سهمیه هر فرد ۶۰۰ سهم با دامنه قیمت ۶۰۰ تا ۶۲۵ تومان اعلام شده که در نتیجه نیاز به سرمایه حدود ۳۷۵ هزار تومانی است.

در مراسم معارفه عرضه اولیه کویر هم اعلام شده «انتظار می‌رود این سهم پس از عرضه اولیه بتواند بازدهی 100 درصدی را نصیب سهامداران کند.» این جمله را احمد خوروش، مدیر عامل شرکت فولاد سپید فراب کویر در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرده و توضیح داده است: میزان تولیدات طی شش ماهه ابتدایی سال جاری معادل کل فروش شرکت در سال گذشته بوده که نشان از عملکرد مثبت این مجموعه دارد.

وی عنوان کرد: حاشیه سود میلگردهای صنعتی بین ۲۰ تا ۲۵ درصد و حاشیه سود میلگردهای ساختمانی بین ۱۰ تا ۱۷ درصد است. محصولات فولادی ما به علت مرغوبیت مواد نسبت به شرکت‌های دیگر ۱۵ دلار بالاتر به فروش می‌رسد.

خوروش افزود: این شرکت دارای سیستم حمل و نقل بزرگی است. حدود ۶۵ تریلی خریداری کرده و حدود ۱۰۰ تریلی هم به صورت قراردادی در اختیار دارد و سفارشات را در کمتر از ۱۲ ساعت به مقصد می‌رساند.

پیش از عرضه اولیه کویر، آخرین عرضه اولیه در بورس مربوط به عرضه اولیه بجهرم بود که تاکنون حدود 38 درصد بازدهی داشته است.

همچنین قرار است در روز یکشنبه هفته بعد یعنی ۲۱ مهر ماه عرضه اولیه شرکت توزیع داروپخش «دتوزیع» انجام شود که سهمیه هر کد ۱۵۰ سهم با دامنه قیمت دو هزار و ۲۵۰ تا دو هزار و ۳۰۰ تومان برای هر سهم است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اخرش بخریم یا نخریم؟!

    • ناشناس

      آقا بخر، نووووش جونت

  • شهاب

    دیگه خریدیم…. ???

    • ناشناس

      ضرر کردی مثل من

  • رضا

    از ۶۰۰ تا سهم به من ۲۷۴ تا سهم دادن چرا؟؟؟؟

    • ناشناس

      چون شرکت کنندگان زیاد باشن و به نسبت مساوی بین همه تقسیم میشه.هر چی بیشتر شرکت کنند به هر کس سهم کمتری می رسه.

  • رضا

    از ۶۰۰ تا سهم به من ۲۷۴ تا سهم دادن چرا؟؟؟؟؟

    • محمود

      مشخصه شما کد اولی هستید. در مورد روش بوک بیلدینگ مطالعه کنید.

  • سعيد

    سلام دوستان نماد كوير با قيمت هاي +٥ درصد در روز تقاضاي زيادي داره
    ولي با اين حال قيمت پاياني +١.٥ ميخوره چرا واقعا؟
    الان نزديك به سه روز گدشته ٦.٥ درصد مجموعا افزايش داشته