کد مطلب: ۶۶۱۹۶۳

علت افزایش تعرفه‌های پست چیست؟

علت افزایش تعرفه‌های پست چیست؟

مدیرعامل شرکت ملی پست می‌گوید این شرکت در چند سال اخیر در مقابل تورم‌ها هیچ افزایش هزینه‌ای نداشته و حالا برای نوسازی ناوگان خود باید هزینه‌ها را افزایش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته مدیرعامل شرکت ملی پست ، دلیل افزایش تعرفه‌های پستی، ارتقای خدمات بوده است.

بر اساس گزارش ایسنا ، در روزهای گذشته اعلام شد تعرفه‌های پستی از ۲۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت دارند. هرچند برخی از مشتریان از افزایش‌های نامتعارف ۸۰ و ۱۰۰ درصد در حوزه خدمات پستی خبر دادند.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تکذیب افزایش دو و سه برابری تعرفه‌های پستی، افزایش تعرفه‌های پستی را در خدمات پایه پستی، عادی و سفارشی ۲۰ درصد برای مردم عادی، ۵۰ درصد برای حقوقی‌ها و دولتی‌ها و در خدمات غیرپایه، ویژه و پیشتاز نیز ۴۰ درصد، اعلام کرد.

عیسی زارع‌پور دریافت هر مبلغ اضافه‌تر را تخلف دانست.

در این راستا محمود لیائی، مدیرعامل شرکت ملی پست نیز توضیح داد: دلیل افزایش تعرفه‌ها ارتقای کیفیت خدمات است. در حالی که در سه سال گذشته قیمت‌ها همچون فنر نگه داشته شده بود و ما طی این سه سال متناسب با تورم هیچ افزایش قیمتی نداشتیم.

خدمات پستی مبتنی‌ بر نیروی انسانی است که حقوقش طی این سه سال تقریبا سه برابر شده است. کاغذ، کارتن و ابزار بسته‌بندی طی این سه سال افزایش قیمت داشتند.

محمود لیائی افزود: پرداخت یارانه‌ای که ما بابت این مابه‌التفاوت می‌دهیم، به ما اجازه حرکت به سمت توسعه، تجهیز و نوسازی نمی‌دهد.

طی این سه سال ما نتوانستیم ساختمان‌ها را تعمیر و تجهیز کنیم. وسایل نقلیه، کامیون‌ها، موتورها و ماشین‌هایمان به شدت فرسوده هستند و از طول عمر رسمی‌شان گذشته است.

ناوگانی پستی ما دچار خلاء شده و یکی پس از دیگری از رده خارج می‌شوند و نیاز به نوسازی دارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.