کد مطلب: ۳۶۷۹۸۰

یک کارشناس بورسی در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ می‌دهد:

عواملی که به بورس جان دادند / رشد شاخص بورس چقدر پایدار است؟

عواملی که به بورس جان دادند / رشد شاخص بورس چقدر پایدار است؟

سلمان نصیرزاده می‌گوید: در پیش بودن مجامع و صورت‌های مالی مطلوب 12 ماهه شرکت‌ها از عوامل متحرک بازار بوده، همچنین شرایط طوری است که شاهد افزایش پایه نرخ ارز سامانه نیما و تمایل آن به سمت قیمت‌های بالاتر هستیم، در همین راستا تشکیل بازار متشکل ارزی نیز که می‌تواند موجب افزایش نرخ تسعیر ارز شرکت‌ها شود از دلایل رشد خوب بورس است.

بورس در فروردین ماه امسال نمای جدید از خود به نمایش گذاشت و پایان خاطره‌انگیز و دلچسبی برای سهامداران رقم زد، به طوری که شاخص کل بورس که در دو روز پایانی هفته گذشته روند اصلاحی و ریزشی به خود گرفته بود، امروز با بازدهی 2.23 درصدی توانست با رشد 4.5 هزار واحدی برای اولین بار در سطح ۲۰۴ هزار واحد قرار بگیرد.

علت رشد شاخص بورس چیست؟

سلمان نصیرزاده، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره روند اخیر شاخص بورس می‌گوید: با توجه به این که بازار سهام رشد خوبی را از اسفند ماه شروع کرده و بدون اصلاح بوده، ریزش و عرضه‌های سنگینی در اواخر هفته گذشته شکل گرفت که بیشتر جنبه معامله‌گری و بازاری داشت و تخلیه بخشی از هیجانات بازار بود. اصلاح موقتی بازار سهام در هفته گذشته و انتشار همزمان گزارش‌های 12 ماهه موجب شروع موج بعدی رشد شده است.

وی ادامه می‌دهد: با توجه به آمارهای موجود، با تحولات منفی سیاسی جدیدی که بخواهد بر بازار سهام تاثیرگذار باشد مواجه نیستیم. از بعد بنیادی هم داده‌ها نشان می‌دهد که گزارش‌های اسفند ماه، گزارش‌های خوبی بوده است.

نصیرزاده با اشاره به علت رشد شاخص بورس عنوان می‌کند: در پیش بودن مجامع و صورت‌های مالی مطلوب 12 ماهه شرکت‌ها از عوامل متحرک بازار بوده، همچنین شرایط طوری است که شاهد افزایش پایه نرخ ارز سامانه نیما و تمایل آن به سمت قیمت‌های بالاتر هستیم، در همین راستا تشکیل بازار متشکل ارزی نیز که می‌تواند موجب افزایش نرخ تسعیر ارز شرکت‌ها شود از دلایل رشد خوب بورس است.

این کارشناس می‌افزاید: در بورس کالا نیز معاملات خوبی در حال شکل گرفتن است و شاهد ورود خوب نقدینگی به بازار سهام هستیم.

نصیرزاده تاکید می‌کند: در حال حاضر هیچ اثر منفی بر بازار سهام وجود ندارد و با توجه به رکودی که در بازارهای موازی وجود دارد، حداقل به دید سه ماهه اول سال، بازار سهام گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری می‌تواند باشد.

وی در پایان گفتگو عنوان می‌کند: از دید معامله‌گری به نظر می‌رسد بازار سهام چند روزی نوسانی عمل کند، اما این روند طولی نمی‌کشد و شاهد رشد بیش از پیش بازار سهام خواهیم بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.