خبر مهم:

کد مطلب: ۴۸۵۶۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چرا دلار در حال ریزش است؟ / هجوم مردم برای فروش دلار

چرا دلار در حال ریزش است؟ / هجوم مردم برای فروش دلار

ظاهرا روند کاهشی قیمت دلار ادامه دارد. آخرین قیمت دلار صرافی ملی تا ظهر امروز نسبت به آخرین قیمت روز گذشته بازار دو هزار و 700 تومان افت را تجربه کرده است. فعالان بازار معتقدند کاهش قیمت ربطی به فعالیت‌های بازارساز ندارد بلکه ریشه آن را باز هم باید در اخبار خارجی و تاثیر آن در انتظارات بازار جستجو کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته در کمتر از 4 ساعت، دلار حدود هزار تومان از ارزش خود را از دست داد. امروز هم ریزش دلار همچنان ادامه یافت، تا جایی که اسکناس آمریکایی تا ظهر امروز نسبت به آخرین قیمت دیروز بیش از دو هزار و 700 تومان ریزش را تجربه کرد.

برخی افراد ریزش دلار در روزهای اخیر را حاصل سفر همتی به عراق و سیگنال‌های مثبت ناشی از اخبار ارزهای بلوکه شده می‌خوانند و یا حتی بعضا آن را به اعلام حجم تزریق شده توسط بانک‌مرکزی به بازار متشکل مربوط می‌دانند.

در حالی که ظاهرا علت ریزش این روزهای دلار ریشه در جای دیگری دارد.

معامله‌گران و فعالان بازار ارز معتقدند آنچه موجب سقوط قیمت دلار شده است افزایش عرضه در بازار است اما نه از طریق تزریق و تلاش سیاستگذار بلکه به گفته آن‌ها این مردم هستند که ارزهای خود را به برای فروش به بازار آوردند و طرف عرضه را تقویت کرده‌اند.

کامبیز افسری، کارشناس و فعال بازار ارز، به تجارت‌نیوز اعلام می‌کند که اخیرا با جلو افتادن بایدن در نظرسنجی‌های انتخابات آمریکا انتظار کاهش قیمت دلار در پی انتخاب او افزایش پیدا کرده است، بنابراین مردم برای این که جلوی زیان را بگیرند از حالا شروع به فروش ارزشان در بازار کرده‌اند.

پیگیری خبرنگار تجارت‌نیوز از دلالان بازار ارز نیز حاکی از آن است که تردید برخی از معامله‌گران برای نگهداری دلار بیشتر شده است و همین روند قیمت دلار را نزولی کرده است.

البته برخی فعالان معتقدند که این ریزش نوعی نوسان‌‌گیری موقت است و قیمت تا هفته دیگر دوباره افزایشی خواهد شد.

در کنار فروشنده شدن بازار در در پی اخبار خارجی، پایین آمدن نرخ حواله درهم در دو روز اخیر نیز عامل مهمی در کاهش قیمت ارز محسوب می‎شود که به راحتی نمی‌توان از آن چشم پوشید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • داوود

    سقوط آزاد دلار شروع شده
    حالانوبت اوج گیری مجدد بورس است
    طلاهم کاهش پیدامیکندولی ن به اندازه سقوط آزاددلار
    رشته ای برگردنم افکنده دوست
    میکشدهرجا ک خاطر خواه اوست
    ایام بکام

  • سید کربلای

    دلار نخرید قیمت شدیدن داره میاد پاین تا ۱۵ تومن شنیدم میخداد بشه .من ۱۰۰میلیون در یک روز ضرر کردم

  • پهلوی

    من شنیدم تا ۵تومان هم میاد دلار

  • یوسف زمانه

    این نوسانات مقطعی است هر چه قدر هم سقوط کند باز هم دلار در اینجا روند صعودی دارد،در کل دلار روند صعودی دارد چون حجم اقتصاد جهانی رو به گسترش است

  • محمد رضا جعفری

    کی میدونع شاید بایدن از ترامپ هم بدتر باشه الان وعده میده بعدشو خدا میدونه چی میشه

  • محمد رضا جعفری

    چرا باید اعصاب خودمون رو الکی خورد کنیم هم با بالا رفتن دلار ضرر میکنیم هم با پایین اومدنش

  • محمد رضا جعفری

    با پایین اومدن دلار پول دار ها ضرر میکنند و با بالا رفتنش فقیرا در هر صورت ضرر هست

  • محمد

    مردم دلار نخرید هر کسی خرید ضرر بزرگی خواهد خورد همتون دلارارا ببرید بفروشید چون الان که بایدن قدرتو در دست ندارد دلار همچون پایین میره اگر بایدن قدرت را در دست گرفت با ایران صلح خواهد کرد و تمام پول های بلوک شده به ایران باز خواهد گشت آن موقع دلار ارزشش را در ایران از دست خواهد داد اونایی که میگن دلار میره بالا حتی بانک مرکزی هم تلاش میکنه دلار پایین نیاد چون اونا ضرر بزرگی میبینن به فکر مردم نیستن به فکر خودشونن

  • حسین آقا

    مردم عزیز هر چی زودتر دلار و سکه هاتون را بفروشید و پراید حتما نخرید به هم دیگه رحم کنید کم حرص بزنید کجا را میخواید بگیرید ته داستان خاکه خود خودتونید علت سواستفاده و گرونی مطمعن باشید هر که دلار خریده نگه داره ضرر زیادی منتظرشه.

  • ناشناس

    کاش اجناسی که شبانه به بهانه دلار چندین برابر شدند سقوط کنند. وگرنه ۹۰ درصد مردم که دلار ندارند