کد مطلب: ۴۲۴۹۳۵

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو به تجارت‌نیوز پاسخ داد:

علت نوسان قیمت ۹ میلیون تومانی سمند چیست؟

علت نوسان قیمت 9 میلیون تومانی سمند چیست؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو می‌گوید: بازار خودرو فعلا در آرامش به سر می‌برد. قیمت سمند مدل EF7 به دلیل عرضه کم از سوی کارخانه بین پنج تا 9 میلیون تومان در روزهای اخیر نوسان داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین قیمت انواع محصولات سایپا و ایران‌خودرو در کارخانه و بازار در دیروز، دوشنبه ۳۰ دی ماه حاکی از این است که بین برندهای مختلف خودروسازان، سمند تنها خودرویی بوده که قیمت آن در بازار فروکش کرده است. قیمت خودرو سمند که در 29 دی ماه تا ۱۰۶ میلیون تومان گران شده بود، دیروز با پنج میلیون تومان کاهش قیمت به ۱۰۱ میلیون تومان رسید. این درحالیست که پیش از آن، در ابتدای هفته قیمت سمند شش میلیون تومان گران شده بود.

بازار خودرو آرام است

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت سمند در چند روز اخیر نوسان داشته است؟ به تجارت‌نیوز گفت: بازار خودرو فعلا در آرامش به سر می‌برد. در حقیقت ثبات قیمت از هفته گذشته تاکنون در بازار خودرو حکم فرماست. با این تفاوت که در برخی مدل‌ها همچنان شاهد افزایش 500 هزار تومانی تا یک میلیون تومانی قیمت‌ها هستیم.

سعید موتمنی افزود: قیمت سمند هم در یک هفته اخیر ثابت بوده به عنوان مثال قیمت سمند ال ایکس مدت‌هاست که بین 85 میلیون تا 86 میلیون تومان معامله می‌شود. این در حالی است که قیمت سمند مدل EF7 به دلیل عرضه کم از سوی کارخانه بین پنج تا 9 میلیون تومان نوسان داشته است. یعنی این خودرو که 101 میلیون تومان معامله می‌شد حالا با قیمت تا 110 میلیون تومان فروخته می‌شود.

او اظهار کرد: هر زمانی که کالا در بازار کمیاب می‌شود ناخودآگاه قیمت آن نیز گران می‌شود. فعلا بازار در شرایط رکودی قرار دارد و کسی توان خرید خودروهای داخلی و خارجی را ندارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مجید

    سمند رو هر کارش که بکنید اخرشلش و بد شتاب و پر استهلاک و قطعات گرون و کمیابه مخصوصاef7 که دما بیشتر از xu7 و استهلاک بیشتری دارهحرف حق تلخه….