کد مطلب: ۳۸۶۵۶۲

عملکرد بازار در هفته دوم تیر ماه سال ۱۳۹۸

هفته بی‌جان بورس و درجا زدن شاخص در کانال ۲۴۸ هزار واحدی

هفته بی‌جان بورس و درجا زدن شاخص در کانال 248 هزار واحدی

بازار سهام در دومین هفته از تیر ماه سال جاری با رشد ناچیز قیمت سهام برخی گروه‌ها نسبتا باثبات ظاهر شد، به طوری که شاخص کل بورس در هفته جاری تنها  366 واحد افزایش یافت و در کانال 248 هزار واحدی باقی ماند.

بازار سهام در دومین هفته از تیر ماه سال جاری با رشد ناچیز گروه‌ها نسبتا باثبات ظاهر شد، به طوری که شاخص کل بورس در هفته جاری تنها 366 واحد افزایش یافت و در کانال 248 هزار واحدی باقی ماند.

56

بازار سهام در روز یکشنبه

بورس تهران در اولین روز کاری این هفته بی‌رمق ظاهر شد.

شاخص کل با عبور از مقاومت ۲۴۰ هزار واحدی، انتظار رسیدن به سطوح بالاتر را در فعالان بازار ایجاد کرد. در حالی که انتظار می‌رفت در روز شنبه در سایه راه‌اندازی اینستکس و رشد قیمت‌های جهانی با احتمال توافق آمریکا و چین بازار پرهیجان و مثبت‌تری را شاهد باشیم اما این اتفاق نیفتاد.

شاخص کل که در دقایق ابتدایی جریان معاملات سیر صعودی به خود گرفته بود، رفته رفته با افزایش عرضه‌ها روند نزولی به خود گرفت و در نهایت با افت ناچیز شاخص مواجه شد.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با افت ۰٫۰۲ درصدی، حدود ۴۵ واحد کاهش یافت و در سطح ۲۴۸ هزار واحد قرار گرفت.

برترین گروه‌ صنعتی، گروه سیمانی بود که ارزش معاملات آن به بیش از 132 میلیارد تومان رسید.

افزایش 37 درصدی نرخ سیمان و معافیت افزایش سرمایه از مالیات، فضای مثبتی در کل شرکت‌های سیمانی ایجاد کرده است.

بازار سهام در روز دوشنبه

بورس تهران امروز نیز از سوی سهامداران بی‌هیجان و کم معامله دنبال شد.

بازار سهام پس از صعود چند پله‌ای در هفته گذشته، این هفته را متفاوت ظاهر شد و از روز قبل شاهد عقب نشینی شاخص بوده است.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با افت تقریبا نیم درصدی، بیش از 1400 واحد کاهش یافت و در کانال 247 هزار واحد باقی ماند.

در بازار اکثر نمادهای گروه فلزات اساسی در دامنه منفی مورد معامله گرفت و نمادهایی بزرگ این گروه مانند ذوب، فولاد و فملی با افت نسبی تقاضا مواجه شدند.

در مجمع عمومی سالانه نماد شاراک که صبح روز دوشنبه برگزار شد، کل سود خالص شرکت بین سهامدارن تقسیم شد و پرداخت سود 150 تومانی بابت هر سهم به تصویب این رسید.

بازار سهام در روز سه‌شنبه

بورس تهران بالاخره سبزپوش شد.

بازار سهام که از ابتدای هفته جاری با افت‌های پی‌درپی مواجه شده بود، روز سه‌شنبه تغییر جهت داد و توانست بازدهی نسبتا کمی را برای سهامداران ایجاد کند.

در پایان معاملات، شاخص کل بورس با رشد تقریبا نیم درصدی، بیش از 1100 واحد افزایش یافت و در کانال 248 هزار واحد قرار گرفت.

از جمله مهمترین اخبار این روز می‌توان به نشست اوپک در وین اشاره کرد که در آن توافق کاهش تولید نفت به مدت 9 ماه تمدید شد اما ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا از اجرای این توافق معاف است.

همچنین مهلت عرضه‌اولیه پتروشیمی نوری که از سال گذشته فعالان بازار در انتظار آن هستند تمام شده و معاون بازار شرکت فرابورس عنوان کرده: این شرکت 300 میلیارد تومانی باید مجددا فرایند پذیرش را طی کند.

بازار سهام در روز چهارشنبه

بورس تهران در آخرین روز کاری خود در هفته جاری سبز ظاهر شد.

جو مثبت که از روز قبل به بازار بازگشته بود بیشتر در گروه‌های دارویی، پتروشیمی و سیمانی قابل مشاهده بود.

در ادامه روند روز گذشته شاخص در این روز نیز در دامنه مثبت قرار گرفت.

در پایان معاملات ، شاخص کل بورس با رشد ۰٫۲۷ درصدی، حدود ۶۷۰ واحد افزایش یافت و در همان سطح ۲۴۸ هزار واحد باقی ماند.

همچنین در این روز عرضه‌اولیه 20 درصد از سرمایه شرکت شرکت دارویی ره آورد تامین با نماد « درهآور » در بازه زمانی تعیین شده انجام شد. در جریان این عرضه اولیه ، سهم درهآور در قیمت 315 تومان کشف قیمت شد و به هر فرد با کد بورسی، حداکثر 92 سهم در این قیمت (معادل نقدینگی 29 هزار تومان) تعلق گرفت.

در مجموع شاخص کل بورس در هفته جاری، با رشد 366 واحدی معادل 0.1 درصد از 248 هزار و 577 واحد به ۲۴۸ هزار و 943 واحد افرایش یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.