کد مطلب: ۴۴۰۱۸۲

رشد ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس / تعداد معاملات روزانه از مرز یک میلیون گذشت

رشد ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس  / تعداد معاملات روزانه از مرز یک میلیون گذشت

بازار سهام روز یکشنبه در حالی با رشد ۱۳ هزار واحدی به کار خود خاتمه داد که در نیمه دوم بازار شاهد ریختن صف‌های خرید و فشار عرضه در بسیاری از نمادها بودیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با رشدی ۱۳ هزار و ۱۳۶ واحدی ( ۲٫۴۷ درصدی) و قرار گرفتن در سطح ۵۴۵ هزار و ۶۶۱ واحدی به کار خود خاتمه داد تا پس از چهار روز معامله در سال ۹۹ رشدی ۶ درصدی را به ثبت برساند.

5 1 8

در جریان معاملات امروز بورس یک میلیون و ۱۴۴ هزار معامله صورت گرفت که طی آن ۴ میلیارد و ۵۷۰ میلیون سهم با ارزشی بالغ بر ۶۰ هزار میلیارد ریال داد و ستد شد. در این میان سه نماد فملی، رمپنا و فارس به ترتیب با ۵۷۱، ۵۲۱ و ۵۱۱ واحد، بیشترین تاثیر را بر شاخص کل داشتند. در پایان معاملات فرابورس نیز بیش از ۷۴۹ هزار معامله انجام شد که مجموع ارزش آنها بیشتر از ۳۰ هزار میلیارد ریال بود.

5 2 7

در پایان معاملات امروز، سه نماد وبصادر، غگل و ذوب بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند. ارزش معاملات وبلمت، غگل و وتجارت نیز بیش از سایر نمادهای بازار بود به طوری که ارزش معاملات این سه نماد روی هم رفته بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود.

در حالی که بازار در نیمه نخست خود روندی یکدست صعودی و همراه با صف خرید در اکثر نمادهای گروه‌های مختلف را تجربه می‌کرد به یکباره در نیمه دوم از صفوف خرید کاسته شده و معاملات رنگ و بوی متعادل‌تری به خود گرفتند. ضمن اینکه بسیاری از نمادها نیز وارد محدوده منفی شدند. تعطیلی چند روزه بازار پس از پایان معاملات فردا و خارج کردن نقدینگی از سوی برخی معامله‌گران یکی از دلایل متعادل‌شدن بازار بود. البته شکسته شدن صف‌های خرید باعث شد تا بسیاری از نمادها که در روزهای اخیر با وجود صف خرید بودن موفق به پر کردن حجم مبنا نشده بودند، شاهد افزایش قیمت پایانی خود باشند.

از دیگر نکات مهم بازار امروز نیز اختلال شدید در نمایش سفارش‌ها در سیستم آنلاین بود که در بعضی اوقات حتی با تاخیر چند دقیقه‌ای نسبت به انجام معامله همراه بود و ۲۲ دقیقه پس از بسته شدن بازار، معاملات در سامانه‌های انلاین همچنان جریان داشت! اختلالی که موجب اعتراض بسیاری از فعالان بورس نیز شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس تمام دنیا داره پایین میاد بزرگترین غول های اقتصادی دنیا دارندورشکسته میشن اونوقت بورس ما روز به روز میره بالا بتظر شما این جای سوال نداره؟!؟!؟!

    • ناشناس

      تنها کشوری که کمترین آسیب را از کرونا می بینه، ایران هست.
      شرایط تحریم موجب شده که صادراتی نداشته باشیم تا با وجود کرونا خراب بشه. یا مثلاً نفت بشه 10 دلار. نفت قطره چکانی داریم صادر می کنیم و فرقی به حال ما نداره. ولی کشورهای غول نفتی دارند بیچاره میشن

    • ناشناس

      نه جای سوال نیست اتفاقا طبق رواله
      چون همه چون برعکس دنیاست

  • ناشناس

    بهترین جا برای سرمایه گذاری بورس کالاست
    سهام شرکتها رابخرید
    نگران نباشید یه موقع ضرر کردی پولت جیب
    اجنبی نمیره
    میره جیب هموطنت برادرت
    داخل کشور هرمعامله ای میکنید نگران ضرر نباشید چون جای دوری نمیره علی برکت الله

    • ناشناس

      داداش شما یک کتابی در خصوص اصول سرمایه گذاری موفق حتما در این ایام قرنطینه که وقت زیاد داری بنویسد.

  • ناشناس

    متاسفانه این اختلالات بوی عمدی بودن میدهد و مسئله رانتهای مطرح شده در بازار که در واقع یک نوع اختلاص محسوب میشود را قوت میدهد. سازمان بورس یا باید وارد عمل شود یا اینکه باید شکایتها به قوه قضائیه هم برسد تا جلوی این اختلاصهای مدرن و شیک گرفته شود

  • احمد

    چطور دلار و طلا ۵ برابر بشه و اثرش بشه تورم سیصد چهارصد درصدی عیب و ایرادی نداره و کسی چیزی نمیگه ولی بورس چهار و پنج برابر بشه دل دلالان طلا و ارز و مسکن و خودرو خون میشه …!!!؟ به کوری چشم دلالان و زالو صفتان، بورس در سال جدید شاخص ۹۰۰ هزار را خواهد دید و هیچ جا برای نقدینگی سیل آسای جامعه بهتر از بورس نیست چرا که حتی اگه شاخص بورس ۲۰ برابر هم بشه نه تنها باعث ایجاد تورم در کشور نخواهد شد بلکه با جذب سرمایه های خرد و کلان باعث رونق اقتصاد و تولید خواهد شد و سایه تورم افسار گسیخته را از جامعه دور خواهد کرد …

  • عبدالله

    سلام خسته نباشید و با تشکر از سایت تجارت نیوز عزیز.
    این موضوع حجم مبنا بسیاری از سهام های کوچک را عملا از کار انداخته و نمیزاره قیمت پایانیش کامل رشد کنه و عملا انتظارو بیشتر می کنه!! در مقابل سهم هایی مثل های وب هستند که اصلا حجم مبناشون 1 هست یعنی اصلا حجم مبنا ندارند؛ خواهشا این حجم مبنا رو منعکس کنید که یک جوری حل کنند چرا مدیران هی سعی می کنند این نقدینگی و این نقطه قوت رو از اقتصاد کشور بگیرند؟ اینجوری جذابیت بازار بورس رو دارید عملا کم می کنید!!!! نباید کاری کنید که سرمایه ها از اینجا هم برود!!!

  • انسان

    آره افتضاحه واقعا چرا باید باز بمونه