کد مطلب: ۱۲۹۹۲۶

صدمین روز ریاست‌جمهوری ترامپ

صدمین روز ریاست‌جمهوری ترامپ

با وجود این ناکامی‌ها، طرفداران ترامپ همچنان از او حمایت می‌کنند. طبق یک نظرسنجی‌ که در 22 آپریل توسط Yougov برای اکونومیست انجام شد، 1500 آمریکایی به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شدند.

صد روز اولِ کاری، برای تمام روسای‌جمهور از اهمیت خاصی برخوردار است. از این جهت، که اگر آنها میزان محبوبیت لازم را کسب کرده و وعده‌های خود را عملی کرده باشند، می‌توانند رای لازم برای چهارساله دوم را نیز کسب کنند. امروز صدمین روز ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ است.

اندازه­‌گیری عملکرد و کارایی روسای‌ جمهور کار چندان ساده­‌ای نیست. ترامپ پیش از انتخابش با شعار «صد روز برنامه عملیاتی، برای آمریکایی بهتر» در ستاد انتخاباتی خود وعده‌هایی به طرفدارانش داده بود. او 18 طرح و 30 لایحه به کنگره ارائه کرد. از جمله این طرح‌ها، کشیدن دیوار بین ایالات متحده و مکزیک و تعلیق مهاجرت غیرقانونی از کشورهای تروریستی بود. او همچنین، با متهم کردن چین به کنترل نرخ ارز، از سیاست‌هایی که قصد دارد در این زمینه اعمال کند، صحبت کرد.

به گفته تحلیل‌گر اکونومیست، با درنظر گرفتن این معیارها، روند پیشرفت ترامپ کند بوده است. علی‌رغم اینکه ترامپ تاکنون 100 دستور اجرایی داشته، هنوز در 12 مورد، هیچ‌گونه اقدامِ عملی انجام نداده است. طرح بیمه درمانی او و همین‌طور توقیف مهاجران، ابتدا از سوی کنگره و سپس قوه قضاییه خنثی شد.

با وجود این ناکامی‌ها، طرفداران ترامپ همچنان از او حمایت می‌کنند. طبق یک نظرسنجی‌ که در 22 آپریل توسط Yougov برای اکونومیست انجام شد، 1500 آمریکایی به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شدند. سوال مطرح شده این بود: آیا رئیس‌جمهور منتخب، موفق به برآورده کردن خواسته‌های شما بوده است؟

عملکرد صد روزه ترامپ 1

طرفداران ترامپ همچنان از او حمایت می‌کنند.

30 درصد -از طرفداران هر دو گروه حزب دموکرات و جمهوری‌خواه- به سوال نظرسنجی، پاسخ مثبت دادند. از میان افراد باقی‌مانده، 41 درصد از طرفداران دموکرات‌ها اظهار داشتند عملکرد رئیس‌جمهور در این صد روز بسیار بد و 28 درصد از طرفداران حزب جمهوری‌خواه معتقد بودند، عملکرد ترامپ بسیار بهتر از آنچه انتظار داشتند، بوده است.

این میزان از احساسات، باعث بالا رفتن محبوبیت ترامپ شده است. با این حال، ترامپ در میان روسای‌جمهور پس از جنگ جهانی دوم، کمترین میزان محبوبیت را داشته است. 88 درصد از طرفداران جمهوری‌خواه او را به عنوان رئیس‌جمهور خود تایید کرده‌اند. و 82 درصد از طرفداران دموکرات‌ها کاملا با سیاست‌های او مخالفند.

بر اساس آمارهای موجود، این میزان از تقابل در میان طرفداران دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه، در صد روز اول ریاست‌جمهوری باراک اوباما، به چشم نمی‌خورد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.