خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۹۲۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بررسی عملکرد مالی یک نماد خودروسازی در بورس / «خپارس» چقدر ارزنده است؟

بررسی عملکرد مالی یک نماد خودروسازی در بورس / «خپارس» چقدر ارزنده است؟

بر اساس اطلاعات منتشر شده در کدال، شرکت پارس خودرو در پایان سال ۹۸ بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال فروش داشته که نسبت به سال گذشته افتی ۷۲ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت پارس خودرو که با سرمایه‌ای بالغ بر ۲۲ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال و نماد خپارس در بورس فعالیت دارد، در گزارش ماهیانه اسفندماه خود از فروش انواع محصولات خود ۲ هزار و ۲۲۵ میلیارد و ۴۴ میلیون ریال درآمد داشته که در مقایسه با بهمن ماه رشدی ۱۰ درصدی داشته است. این در حالی است که میزان فروش در مقایسه با اسفند سال گذشته افتی ۳ درصدی را شاهد بوده است.

4 1 1
عملکرد مالی اسفندماه پارس خودرو باعث شد تا کل فروش سال جاری به ۱۰ هزار و ۵۴۷ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال برسد که در مقایسه با کل سال گذشته افتی ۷۲ داشته است. خپارس در اسفندماه ۱۱۶۷ دستگاه انواع رنو و ۱۹۷ دستگاه برلیانس تولید کرده که در مقایسه با ماه گذشته به ترتیب ۷۱ و ۴۳ درصد افت داشته است. میزان فروش خپارس در حالی امسال ۱۰٫۵ هزار میلیارد به ثبت رسیده است که این شرکت در سال ۹۶ بیش از ۶۶ هزار میلیارد از فروش محصولات خود درآمد داشت.

کل تولیدات خپارس در اسفندماه ۹۳۰۰ دستگاه تولید کرده که در مقایسه با بهمن ماه ۲۱ درصد کاهش داشته است. بر همین اساس میزان تولیدات کل سال ۹۸ به ۱۰۶ هزار و ۷۲ دستگاه رسید که نسبت به سال ۹۷ بیش از ۱۸ درصد افت داشته است. البته یکی از دلایل اصلی کاهش مبلغ فروش خودروی خپارس در سال جاری، توقف تولید و فروش ون دولوکس و ریچ p27 در سال جاری بوده است.

4 2
خپارس در ۹ ماه نخست امسال ۸ هزار و ۹۵۶ میلیارد و ۴۰۱ میلیون ریال زیاندهی داشته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افتی ۹۳ درصدی داشته است. این در حالی است که کل زیان سال ۹۷ پارس خودرو ۱۹ هزار و ۵۹۶ میلیارد و ۳۸۳ میلیون ریال به ثبت رسیده بود.

عملکرد مالی خپارس در بورس نیز این نماد در اسفند ماه بازدهی ۱۹ درصدی را به ثبت رسانده و کل بازدهی این سهم در سال ۹۸ نزدیک ۲۰۰ درصد بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هر سهامی خریدش بهتر خودرویی ایست همیشه ورشکسته میشی

  • ناشناس

    امروزبیا نگاش کن. علی برکت الله

  • بی نام

    درباره نماد خپارس تو چند روز گذشته یک سری سهام رو به فروش گذاشتن و ایجاد هیجانی کردن که قیمت پایین اومده و دوباره خرید جدید انجام میدن که باز هم هیجانی میشه